گزارشی از نفوذ صهیونیست‌ها در هیات حاکمه آمریکا

لابی صهیونیستی از کنگره تا سنا

گروه سیاسی: لابی صهیونیسم در ایالات متحده آمریکا که همواره نقش پررنگی در جهت‌دهی به سیاست‌های کاخ سفید داشته و یکی از موانع مهم عادی شدن روابط ایران و آمریکا به حساب می‌آید این بار مذاکرات ژنو را محور اعمال فشار خود بر مقامات آمریکایی قرار داده است. در این اقدام جدید که از سوی نمایندگان هوادار رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا انجام شده است با تعیین یک بازه زمانی از باراک اوباما خواسته شده درباره عملکرد خود درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ‌ایران و مذاکرات با تهران گزارش دهد. به گزارش ایرنا، این نمایندگان به رئیس جمهور آمریکا تا پایان ماه ژانویه( اواسط بهمن‌ماه) فرصت دادند این گزارش را ارائه کند و اهمیت ارائه این گزارش به حدی است که حتی تصویب بودجه سال 2010 آمریکا را به آن منوط کرده‌اند.
کد خبر: ۲۸۶۳۹۶

آیپک، مهم‌ترین لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا

البته نفوذ صهیونیست‌ها در سیاستگذاری‌های کاخ سفید مساله‌ای جدید نیست و از زمان شکل‌گیری این رژیم تاکنون به صورت آشکار وجود داشته و در اظهارات مقامات آمریکایی و صهیونیستی همواره به آن اذعان شده است. لابی صهیونیستی در آمریکا مجموعه گسترده‌ای است که در هر سازمان و موسسه دولتی و غیردولتی مهم آمریکا نفوذ دارد و به این سازمان‌ها برای حمایت از اسرائیل فشار می‌آورد.

یکی از معروف‌ترین این لابی‌ها آیپک است که بیش از 60 هزار عضو فعال دارد. حمایت این گروه لابی همواره نقش تعیین‌کننده‌ای در پیروزی یا حذف کاندیداها در انتخابات‌های مختلف ایالات متحده آمریکا داشته و از همین روست که کاندیداهای پیروز نیز همواره خود را به حمایت از اسرائیل مقید می‌دانند.

کنفرانس روسای سازمان‌های یهودی در آمریکا از دیگر لابی‌های رژیم صهیونیستی است که اگر چه کمتر از آیپک شناخته شده اما یک لابی قدرتمند صهیونیست‌ها در آمریکا محسوب می‌شود که 52 سازمان یهودی مهم در آن عضو هستند. این سازمان که در نیویورک مستقر است به طور قاطعانه از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و با مواضع جنگ‌طلبانه‌ای که دارد، نقش مهمی ‌در شکل‌گیری جنگ آمریکا در عراق داشته است.

برتری جویی رژیم صهیونیستی بر آمریکایی‌ها

نقش تعیین‌کننده لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا باعث شده تا مقامات این کشور، همواره در موضوعات مختلف، ارادت خود را به رژیم صهیونیستی اعلام کنند. زمانی که آیپک در آمریکا کنفرانس سالانه برگزار می‌کند، شمار زیادی از اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، مدیران اجرایی، مقامات ارشد دموکرات‌ها و جمهوریخواهان و سفرای آمریکا در سراسر جهان در این کنفرانس حضور می‌یابند تا وفاداری خود را به رژیم صهیونیستی ثابت کنند.

البته مراودات رژیم صهیونیستی و ایالات متحده در سال‌های اخیر به‌گونه‌ای است که بوضوح می‌توان تفوق مقامات رژیم صهیونیستی بر مقامات آمریکایی در این مراودات را مشاهده کرد.

کافی است در این زمینه به اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در زمان انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایالات متحده نگاهی بیندازیم. پاییز سال گذشته و چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ایهود اولمرت نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در اظهار نظری درباره نتیجه انتخابات آمریکا این‌گونه گفت که اوباما یا مک‌کین هر کدام رئیس‌جمهور آمریکا شوند، دوست اسرائیل خواهند بود چون من هر دوی آنها را خوب می‌شناسم. اظهار نظر سخنگوی رژیم صهیونیستی پس از پیروزی اوباما نیز جالب توجه است. او در این باره گفت: اسرائیلی‌ها به دو دوست بزرگ خود تبریک می‌گویند؛ جان‌مک‌کین، نامزد جمهوریخواه به خاطر مبارزات تبلیغاتی خوب خود و باراک اوباما به خاطر پیروزی تاریخی‌اش.

این اظهارات، خود بخوبی نمایانگر ارتباط حسنه رژیم صهیونیستی با دولت فعلی آمریکاست و البته اوباما نیز پس از به دست‌گیری قدرت، هرگونه شکی در این زمینه را برطرف کرد.

وی که در سخنرانی‌های تبلیغاتی خود، پیش از پیروزی همواره بر حمایت بی‌چون و چرا از رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود، در یکی از اولین اقدامات خود پس از پیروزی، رام امانوئل که سابقه حضور در ارتش رژیم صهیونیستی را دارد، به عنوان رئیس کارکنان کاخ سفید منصوب کرد تا اولین قدردانی خود از لابی‌های رژیم صهیونیستی را به این صورت انجام دهد.

با توجه به خصومت ایران و رژیم صهیونیستی از یک سو و گستردگی و نفوذ لابی صهیونیسم در ایالات متحده از سوی دیگر، نباید شک داشت که این لابی‌ها نقش ویژه‌ای در تعیین سیاست‌های آمریکا در قبال تهران دارند و بروز و ظهور این لابی‌ها را می‌توان به صورت آشکار در مجلس نمایندگان آمریکا ملاحظه کرد.

کنگره آمریکا که نمایندگان آن، بیشترین حمایت‌های مالی را از سوی رژیم صهیونیستی دریافت می‌کنند، چندی پیش و به دنبال ارائه بسته پیشنهادی از سوی جمهوری اسلامی‌ ایران، در واکنش شدیدی نسبت به این بسته اعلام کردند که به دلیل اشاره نکردن جمهوری اسلامی‌ ایران به بحث هسته‌ای، لوایح ضد ایرانی شدیدی را در دستور کنگره قرار می‌دهند.

چندی پس از ارائه بسته پیشنهادی ایران،‌نمایندگان هوادار رژیم صهیونیستی در کنگره، عملا بحث تحریم‌های شدیدتر بر بخش‌های انرژی ایران را مطرح و اعلام کردند که ایالات متحده نباید منتظر نشست اول اکتبر در ژنو‌شود.

خشم اسرائیلی‌ها از مذاکرات ژنو

رژیم صهیونیستی پس از برگزاری نشست ژنو بوضوح نارضایتی خود را از این مذاکرات نشان داد و این مساله چیزی بود که به طور آشکار در عملکرد حامیان این رژیم در آمریکا مشاهده شد.

تصویب لایحه‌ای برای تحریم صدور بنزین به ایران در مجلس نمایندگان آمریکا آن هم دقیقا در پایان نشست ژنو، نمونه‌ای از این تلاش‌ها بود. صهیونیست‌ها طی تلاشی تقریبا 15 ساله موفق شده‌اند ترکیب مجلس نمایندگان آمریکا را به گونه‌ای تغییر دهند که بتوانند هر لایحه و طرحی را که می‌خواهند بدون هیچ بحث و مخالفتی تصویب کنند.

این نمایندگان با پایان نشست ژنو و با اشاره مستقیم اسرائیل، طرحی فرامرزی و مداخله‌جویانه را تصویب کردند که براساس آن شرکت‌هایی که به ایران بیش از یک میلیون دلار بنزین بفروشند، تحریم می‌شوند.

جان کیل و سوزان کالینز 2 نفر از نمایندگان مجلس آمریکا که از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی در کنگره هستند در بیانیه مشترکی اعلام کردند، صادرکنندگان بنزین باید بین حضور در اقتصاد 250 میلیارد دلاری ایران و 13 هزار میلیارد دلاری آمریکا یکی را انتخاب کنند.

این مصوبه اسرائیلی‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا همچنین شرکت‌هایی را که ایران را برای ساخت پالایشگاه‌های تولید بنزین یاری دهند، مشمول تحریم قرار می‌دهد.

حال چند روز پس از تصویب این قانون در کنگره که برای اجرایی شدن نیاز به تصویب سنا دارد، نمایندگان این مجلس برای اوباما فرصتی تا پایان ژانویه تعیین کرده‌اند تا درخصوص اقدامات خود درباره پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ‌ایران گزارش دهد. با توجه به نفوذ رژیم صهیونیستی بر مقامات آمریکایی نمی‌توان انتظار داشت گزارش اوباما به کنگره در این خصوص به‌گونه‌ای باشد که رضایت سران این رژیم را به همراه نداشته باشد و ملاحظات مربوط به رژیم صهیونیستی چیزی است که می‌توان پیش‌بینی کرد در گزارشات اوباما در نظر گرفته خواهد شد.

به نظر می‌رسد اوباما اگر بخواهد شعارهای خود در خصوص تغییر را به طور واقعی عملی کند ابتدا باید در زمینه ارتباط رژیم صهیونیستی با کاخ سفید چاره ای بیندیشد و پیش از این مساله، هر شعاری که منافع این رژیم را در خطر قرار دهد در حد همان شعار باقی خواهد ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها