نمایشگاه «معماری پایدار» ایرانی در رم

نمایشگاه «معماری پایدار، فلات ایران سرچشمه‌ی تمدن و الهام» 20 فروردین‌ماه با همایشی تحت‌عنوان همین نام در موزه‌ ملی شرق‌شناسی رم آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۲۴۴۳۲۵

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه که به‌مدت یک‌ماه ادامه خواهد داشت، 50 نقشه‌ی معماری پایدار ایران و تصاویری همراه توضیح‌های تفصیلی درباره‌ی «معماری سنتی و کویری ایران» به‌نمایش گذاشته می‌شوند.

در مراسم گشایش این نمایشگاه، فریدون حق‌بین ـ کفیل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا ـ ضمن اظهار هم‌دردی با بازماندگان زلزله‌ی اخیر در شهر آکوئیلا (در 120 کیلومتری رم، پایتخت ایتالیا) که تاکنون 287 کشته داشته است، آمادگی دولت و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان بار دیگر اعلام کرد.

کفیل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا گفت‌و‌گو و انتقال میراث‌های فرهنگی کشورها را از نیازهای جامعه‌ی امروز دانست و گفت: گفت‌وگو، مفاهمه و انتقال مفاهیم فرهنگی نیاز جامعه‌ی امروز است. ما فکر می‌کنیم، جهانی شدن بدون توجه کردن به مقوله و مفاهیم میراث فرهنگی ممکن نیست. فکر می‌کنیم که جهانی شدن محصول تلفیق محتوی فرهنگی ملت‌ها باشد.

وی با تشکر از محققان ایتالیایی که نقش مؤثری در شناساندن میراث‌های فرهنگی ایران در جهان داشته‌اند، گفت: وقتی به ایتالیا می‌آییم و این میراث غنی و ارزشمند معماری را که به عقیده‌ی خیلی از کارشناسان در دنیا بی‌نظیر است، می‌بینیم، فکر می‌کنیم که زمینه‌ی بسیار وسیعی برای گفت‌وگو فراهم است.

وی با اشاره به هنر معماری ایتالیا و میراث غنی فرهنگ و تمدن ایران، گفت: با توجه به این میراث ارزشمند فرهنگی و هنری و معماری غنی، زمینه‌های همکاری بسیار خوبی بین ایران و ایتالیا وجود دارد که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی گامی سازنده در زمینه‌ی این نوع همکاری‌ها به‌شمار می‌رود.

در همایش و مراسم گشایش نمایشگاه که با استقبال فراوان ایتالیایی‌های علاقه‌مند به فرهنگ و هنر ایران و جمعی از ایرانیان مقیم ایتالیا برگزار شد، احمد سبط حسینی ـ استاد دانشگاه تهران ـ توضیح‌هایی را در رابطه با «معماری پایدار و صرفه‌جویی در انرژی» ارایه کرد.

این نمایشگاه با همکاری سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، میراث فرهنگی ایتالیا، موزه‌ی شرق‌شناسی رم، استان لاتزیو، بخش فرهنگی شهرداری شهر رم برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها