9 کشته در سانحه هوایی در هلند

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی و امداد و نجات فرودگاه هلند، تعداد تلفات سانحه هوایی هواپیمای متعلق به شرکت هوایی ترکیه به 9 تن افزایش یافت. این در حالی است که به دلیل نامشخص بودن وضعیت برخی از مجروحان این سانحه، امکان افزایش تلفات وجود دارد.
کد خبر: ۲۳۸۲۴۲

به گزارش ایسنا، «تئو وترنیگز» ـ شهردار «هارلمرر» در هلند ـ به رسانه‌های دولتی و بین‌المللی گفت: در میان کشته‌شدگان این سانحه هوایی که چهارشنبه روی داد، چهار سرنشین با تابعیت ترکیه و چهار نفر دیگر اهل آمریکا هستند.

وی در ادامه یادآور شد: این هواپیما 134 سرنشین داشته که شامل 51 ترک، هفت آمریکایی، چهار ایرانی، سه انگلیسی و دو سوریه‌ای و هشت نفر نیز از کشورهای آلمان، بلغارستان، فنلاند، ایتالیا، چین، تایوان و سودان بودند. علاوه بر این، ملیت و تابعیت دو نفر از سرنشینان این هواپیمای سانحه دیده هنوز مشخص نیست.

بر اساس گزارشات و آمارهای اولیه، این هواپیما که متعلق به خطوط هوایی ترکیه بوده از نوع بوئینگ 737 و حداقل هفت سال از عمر مفیدش می‌گذشته است. همچنین تاکنون 125 سرنشین این هواپیما به اضافه هفت خدمه آن نجات یافته‌اند.

در گزارش تلویزیون NTV ترکیه آمده است که این سانحه هوایی تنها پنج تا 10 ثانیه طول کشیده و طی آن هواپیما پس از برخورد با زمین،‌ به سه قسمت شده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که شانس با مسافران این هواپیما یار بود و هواپیما آتش نگرفت، چرا که بر اساس اعلام نظر کارشناسان هوایی دو کشور هلند و ترکیه، اگر آتش‌سوزی و انفجار پس از برخورد رخ می‌داد، هیچ‌یک از سرنشینان این هواپیما جان سالم به در نمی‌بردند.

بر اساس گزارش ماموران امداد و نجات فرودگاه «شیفول» هلند، شش نفر از مصدومان این سانحه هوایی در وضعیت وخیمی قرار دادند و 25 نفر دیگر به شدت دچار جراحت شده‌اند. در میان مجروحان تنها 24 نفر در شرایط مطلوب قرار دارند.

«کاندان کارلی تکین» ـ رییس مرکز پرواز فرودگاه «شیفول» ـ در این باره خاطر نشان کرد: وضعیت جوی فرودگاه در زمان وقوع این حادثه، ابری و مه آلود بود و خلبان تنها می‌توانسته در این شرایط تا چهار هزار و 572 متری خود را تشخیص دهد، به همین دلیل به جای آن‌که در باند اصلی فرود آید، 502 متر دورتر به زمین نشسته که این حادثه رخ داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ماموران پرواز و امداد و نجات فرودگاه جعبه سیاه هواپیما را از آن خارج کرده و هم‌اکنون کارشناسان هوایی هلند و چند متخصص از ترکیه در حال بررسی و بازبینی آن هستند تا به علت اصلی وقوع این حادثه پی ببرند.

بر اساس گزارشات و آمارهای موجود، سوانح هوایی اکثرا برای هواپیمای بوئینگ رخ می‌دهد؛ چرا که این هواپیماها تقریبا از رده هوایی خارج شده و اگر هم تاکنون سرپا مانده‌اند، به دلیل تعمیراتی است‌ که بر روی آن‌ها انجام می‌گیرد.

با این حال، بر اساس اعلام نظر اتحادیه اروپا، خطوط هوایی ترکیه جزو لیست سیاه در زمینه‌ پروازهای در خطر نیست؛ چرا که مقامات هوایی این کشور امنیت پرواز را در حد استاندارد در نظر می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها