گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با اشاره به طرح اخیر مجلس برای انتزاع سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از صنایع دستی و تبدیل آن به یکی از معاونت‌های وزارت ارشاد گفت: این اقدام خلاف قانون اساسی است. احمدی‌‌نژاد عصر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: من به نظرات نمایندگان محترم، احترام می‌گذارم و با هم دوست هستیم، اما انتزاع سازمان میراث فرهنگی از ریاست جمهوری و ادغامش را کاری درست و به نفع کشور نمی‌دانم. ضمن این‌که آن را خلاف قانون اساسی نیز می‌دانم؛ زیرا امور اداری و استخدامی به عهده رئیس‌جمهور است. اگر بنا باشد سازمانی تاسیس یا ادغام شود باید به پیشنهاد دولت باشد.
کد خبر: ۲۰۳۹۱۲

رئیس‌جمهور اظهار کرد: اگر بنا باشد مجلس راسا وارد شود و سازمان‌ها را ادغام کند مسلم است که کار کارشناسی نیست. وی افزود: دلیل ندارد که ما سازمان‌ها را این‌طور به هم بریزیم و جا‌به‌جا کنیم زیرا ده‌ها میلیارد تومان به بیت‌المال ضرر خواهد زد. در گذشته هم خسارت‌های فراوانی دادیم. امیدواریم نمایندگان عزیز خودشان مساله را حل کنند و مطمئنم این کار را خواهند کرد.

احمدی‌نژاد سکوت درباره مشایی را شکست‌

احمدی‌نژاد همچنین سکوت خود را در برابر اظهارات جنجال برانگیز معاونش درباره اسرائیل شکست ودر موضعی شفاف اعلام کرد:  البته ما برای رژیم صهیونیستی نه دولت قائلیم و نه ملت. ما اصولا آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم. ما ملتی به نام اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم. ما دولتی به نام اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که موضع ما در برابر رژیم صهیونیستی، موضع کاملا روشنی است و ایران این رژیم را هیچ‌گاه به رسمیت نشناخته و نخواهد شناخت، گفت: این رژیم ریشه همه فسادها و تهدیدها و جرم‌ها در منطقه است. این رژیم یک رژیم جعلی و غیرقانونی است. این رژیم برای تجاوز، تهدید، فشار به ملت‌ها و پرکردن جیب فرمان‌سالاران و تهدید ملت‌های منطقه درست شده است.

رئیس‌جمهور با یادآوری اظهارات گذشته خود درباره هولوکاست گفت: جالب است وقتی من بحث هولوکاست را مطرح کردم یک هجوم سنگین از بیرون توسط صهیونیست‌ها و طرفداران آنها و در داخل هم توسط عده‌ای علیه من سازماندهی شد. ما هیچ‌گاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم. نقطه‌ تقابل ما صهیونیست‌ها و جنایتکاران هستند  حرف مکتب ماست، حرف ملت ماست و حرف دولت ماست.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به ماجراها و بازتاب‌های اظهارات مشایی گفت: ضمن احترام به همه‌ کسانی که در ماجرای اخیری که به وجود آمد، اظهارنظر کردند بخصوص نمایندگان مجلس و از حساسیت درستی  که نشان دادند، تشکر می‌کنم این حساسیت‌ها نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در بین ملت‌ها منفور است و حساسیت‌ها در برابر این رژیم بسیار بسیار بالاست.

رئیس‌جمهور خطاب به رسانه‌ها گفت:‌ من باید به یک نکته اشاره کنم که در انتقال اخبار و مطالب دقت کنید. می‌بینید که یک واژه بالا و پایین بشود چه مسائل سنگینی را به وجود می‌آورد. خواهش من از رسانه‌ها این است که در نقل مطالب دقت و مراقبت کنید که ظلمی اتفاق نیفتد.

مراجع محترمند، اما...

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره موضع دولت در برابر تخریب مراجع و توصیه مراجع به رئیس‌جمهور گفت: من از تحلیلگرانی که نظرات خود را می‌دهند، می‌خواهم توهین نکنند بخصوص توهین به مراجع که در ترویج فرهنگ اسلامی، تربیت طلاب، پیگیری و نشر فرهنگ اسلامی و ... نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

احمدی‌نژاد افزود: مراجع محترمند و جایگاه خود را دارند و ما به مراجع احترام کامل می‌گذاریم. ما نهایت احترام را برای مراجع قائل هستیم، اما تصمیم‌گیری در عرصه‌ سیاست کشور تابع مقررات موجود است و اجرای مقررات به معنای توهین به کسی نخواهد بود.

وی افزود: توصیه‌ها نمی‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها دخالت کنند، ضمن این‌که نظرات را محترم می‌دانیم، تصمیمات دولت مستقل از اظهارنظرهای افراد گرفته می‌شود، حتی اگر افراد محترم و عزیز باشند.

رفراندوم طرح تحول اقتصادی‌

رئیس‌جمهور با موفق توصیف کردن طرح جمع‌آوری اطلاعات خانوار گفت: با فراخوان دولت حدود 63 میلیون نفر برای این طرح ثبت‌نام کردند و اطلاعات مورد نیاز دولت را در اختیار قرار دادند و 7 میلیون نفر هم به درخواست دولت از ثبت‌نام خودداری کردند؛ کسانی که تصور می‌کردند نیاز به حمایت اجتماعی دولت ندارند برای یاری دولت از ثبت‌نام خودداری کردند و از آن 63 میلیون نفر هم بعضی‌ها فقط برای تکمیل پایگاه اطلاعاتی دولت و زمینه‌سازی برنامه‌ریزی‌های بهتر اقتصادی مشارکت کرده‌اند. وی با تشکر از مشارکت مردم در این طرح گفت: در حقیقت این یک رفراندوم بزرگ درباره طرح تحولات ساختاری اقتصادی دولت بود که ملت به طور یکپارچه به این فراخوان دولت پاسخ مثبت دادند.

پروژه تخریب دولت، بعداز ماه رمضان‌

در ادامه این نشست خبری، خبرنگار ایرنا پرسید: شنیده شده برخی گروه‌های سیاسی از جمله کارگزاران، مشارکت و حتی بخشی از جمعیت ایثارگران در موضع مخالفت با دولت ائتلاف و جلساتی را بر این اساس برگزار کرده‌اند، نتیجه‌ این‌گونه ائتلافات را چه می‌بینید؟ رئیس‌جمهور در پاسخ گفت: من هم این خبر را شنیده‌ام و مطلع شدم برخی گروه‌ها که قبلا به‌ظاهر متضاد بودند، امروز ائتلاف کرده‌اند. البته مشکلی نیست. در کشور ما آزادی در حد مطلق است. آنچه مورد تاکید من است، این است که در فعالیت‌های سیاسی، آرمان‌های انقلاب، معیارهای اخلاقی و صداقت مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: آن مقدار که من اطلاع دارم بعد از ماه مبارک رمضان، حملات علیه دولت تشدید خواهد شد، اما تاثیری در خدمتگزاری دولت، تصمیم‌گیری‌های آن و ادامه مسیرش که خواست ملت و نیاز کشور است، نخواهد داشت.

حاشیه‌های قرارداد کرسنت‌

رئیس‌جمهور درباره قرارداد کرسنت و بحث‌های اخیر مربوط به آن گفت: این اطمینان را می‌دهم که این دولت یک شاهی هم از حقوق ملت را ضایع نخواهد کرد و بسیاری از حملات به این دولت به خاطر این مساله است. احمدی‌نژاد درباره‌ محتوای قرارداد کرسنت گفت:‌ این قرارداد براساس یک رابطه‌ ناصحیح با بعضی سیاسیون که امروز هم فعال هستند، منعقد شده و ارقامی هم رد و بدل شده است. حداقلی از ردوبدل این ارقام با گواهی برخی افراد و تحقیقاتی که وزارت اطلاعات کرده، برای من مسجل شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به حضور علی کردان در این قرارداد گفت: کردان، نماینده‌ این دولت برای مذاکره درباره‌ مفاد این قرارداد بود که در جلسه‌ای هم معاون حقوقی مرا دعوت کرد. در همین حین آقایی که قبلا در این قرارداد حضور داشته در تماسی که با معاون حقوقی بنده می‌گیرد اعلام می‌کند اجازه نمی‌دهد این قرارداد امضا شود و از فردا تبلیغات شروع می‌شود که کردان و رحیمی متخلف این قرارداد هستند، درحالی که آنها تلاش می‌کردند با مذاکره‌ نگذارند حقوق ملت در این قرارداد ضایع شود.

تهدید تحریم ایران‌

رئیس‌جمهور درباره واکنش احتمالی ایران در صورت صدور قطعنامه چهارم شورای امنیت گفت: مشاهده کردیم که در گزارش اخیر البرادعی هم حق به طور کامل به ملت ایران داده شد و ایشان بصراحت نوشت ما قادر به راستی‌آزمایی صلح‌آمیز بودن پرونده هسته‌ای ایران هستیم و هیچ انحرافی مشاهده نکرده‌ایم.

احمدی‌نژاد افزود: ‌البته در گزارش البرادعی، جملاتی وجود دارد مبنی بر این‌که ایران درباره‌ ادعاهای آمریکا پاسخ نداده و این حرف درستی است و اصلا آژانس انرژی هسته‌ای حق ندارد به این سوالات رسیدگی کند؛ چرا که مقررات آژانس اجازه نمی‌دهد که هر دولتی علیه عضوی از آژانس ادعایی کرد، این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

رئیس‌جمهور درباره نامه‌ سوم اقتصاددانان به دولت که گفته می‌شود در راه است، گفت: هرکس پیشنهاد بدهد ما از آن استقبال و تشکر هم می‌کنیم. زمانی این سوال را برای  دوستان مطرح کردیم که بگویند میزان نقدینگی چقدر باید باشد که بتوانیم طبق برنامه رشد کنیم، یا آنها فرمولی ارائه کنند که بیکاری و تورم تک رقمی شود و نقدینگی نیز درعین حال کاهش یابد و با این همه، رشد اقتصادی هم 8 درصد بشود، یعنی آنچه آنها در برنامه آورده‌اند. هر اقتصاددانی بتواند این فرمول را بدهد، من دست او را می‌بوسم و به او جایزه می‌دهم. نیازی هم به طومارنویسی نیست؛ اگر طومار هم بدهند، آن را مطالعه می‌کنیم.

احمدی‌نژاد همچنین  با اشاره به این که 250هزار معتاد خطرناک داریم، گفت: اکثریت این معتادان تحت پوشش درمانی هستند و داروی جایگزین شناخته شده به آنها داده می‌شود. درهمین حدود نیز معتاد به تریاک داریم که ضعیف‌تر است و در اولویت دوم ما قراردارد و شربت جایگزین آن توسط وزارت بهداشت در حال تولید است.

وی افزود: تعداد معتادان و افراد مشکوک به اعتیاد زیر 600 هزار نفر است که 250هزار نفر آنها معتاد خطرناک هستند و تحت پوشش درمانی ما قراردارند و باید بگویم که تزریقی‌ها حدود 5000 نفر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها