پروژه راه‌آهن شهرکرد؛ سند توانمندی متخصصان داخلی در اجرای پروژه‌های کلان

معاون وزیر راه و شهرسازی: راه‌آهن شهرکرد تا پایان دولت چهاردهم به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۴۹۸۸۵۱

به گزارش جام جم آنلاین چهارمحال و بختیاری  هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل امروز ۲۰ فرودین در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: «سال گذشته ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص یافت و پیشرفت قابل‌توجهی داشته است. پیش‌بینی می‌شود زیرسازی پروژه تا پایان سال جاری تکمیل شود.»  

 

وی افزود: «عملیات روسازی راه‌آهن شهرکرد در شش ماهه اول سال آغاز می‌شود و قول می‌دهیم این پروژه در دولت چهاردهم به پایان برسد .»  

 

پروژه‌ای با اولویت ملی

 

اردشیر آذر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اهمیت اتصال این استان به شبکه ریلی کشور گفت: «مسیر ۹۰ کیلومتری از ایستگاه حسن‌آباد اصفهان تا شهرکرد در سه فاز زیرسازی، روسازی و احداث ایستگاه در حال اجراست.»  

 

وی ادامه داد: «زیرسازی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، قرارداد روسازی منعقد شده و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است. همچنین احداث ایستگاه‌ها بین ۲۵ تا ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.»  

 

آذر با بیان اینکه این پروژه از طرح‌های کلیدی ریلی کشور است، خاطرنشان کرد: «سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ویژه و ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر از بودجه عمومی به آن اختصاص یافت که موجب شتاب گرفتن کارها شده است.»  

 

حل مشکل مالی و شتاب بخشی به اجرا  

 

معاون استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به طولانی شدن مدت اجرای پروژه، تصریح کرد: «مشکل اصلی، تأمین مالی بود که اکنون برطرف شده و با تزریق اعتبارات جدید، پروژه در زمان مقرر به پایان می‌رسد.»  

 

انتقال سالانه ۲ میلیون مسافر و ۳.۵ میلیون تن بار 

 

خدایار باقری، مدیرکل راه و شهرسازی استان، نیز از آغاز ریل‌گذاری مسیر شهرکرد-اصفهان در دو ماه آینده خبر داد و گفت: «با بهره‌برداری از این خط، در سال اول ۷۰۰ هزار مسافر و ۳.۳ میلیون تن بار جابه‌جا می‌شود که این رقم در سال‌های آینده به ۲ میلیون مسافر و ۳.۵ میلیون تن بار خواهد رسید.»  

 

وی افزود: «پیشرفت فیزیکی قطعه اول (حسن‌آباد اصفهان) ۷۹ درصد، قطعه دوم ۹۷ درصد و زیرسازی مسیر به سمت شهرکرد ۸۷ درصد است.»  

 

چالش‌های توپوگرافی و زمان‌بر بودن زیرسازی

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری ایمنا :علیرضا صلواتی، مجری طرح راه‌آهن شهرکرد، با اشاره به شرایط ویژه جغرافیایی استان گفت: «۵۶ درصد مسیر در مناطق تپه‌ماهوری و کوهستانی قرار دارد که زمان زیادی برای زیرسازی صرف شده است. هم‌اکنون ۲ پیمانکار در زیرسازی، یک پیمانکار در روسازی و سه پیمانکار در احداث ایستگاه‌ها مشغول کار هستند تا پروژه تا پایان سال به پیشرفت حداکثری برسد.»  

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها