جنایت برای یک مشت رأی

 سیاست خارجی به ندرت اولویت اصلی رأی‌دهندگان آمریکایی است، اما جنگ یک‌ساله اسرائیل در غزه و همچنین کمپین بمباران شدیدش در لبنان سؤالاتی درباره نقش آمریکا در این درگیری را برانگیخته است.
 سیاست خارجی به ندرت اولویت اصلی رأی‌دهندگان آمریکایی است، اما جنگ یک‌ساله اسرائیل در غزه و همچنین کمپین بمباران شدیدش در لبنان سؤالاتی درباره نقش آمریکا در این درگیری را برانگیخته است.
کد خبر: ۱۴۷۸۹۵۷

جنایت برای یک مشت رأی

دولت جو بایدن در حمایت از اسرائیل ثابت‌قدم بوده و این موضوع موجب شکاف در پایگاه دموکرات‌ها شده، به طوری که برخی رأی‌دهندگان، به ویژه عرب‌آمریکایی‌ها علیه حزب موضع‌گیری کرده‌اند. با توجه به این‌که کامالا هریس در رقابتی تنگاتنگ با دونالد ترامپ قرار دارد، خشم از دولت بایدن می‌تواند به این معنی باشد که رأی‌دهندگان عرب در ایالت‌های کلیدی مانند میشیگان، در روز انتخابات پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند. جیم زوگبی، بنیان‌گذار مؤسسه عرب‌آمریکایی به الجزیره می‌گوید: «(جامعه عرب‌آمریکایی‌ها) یک پایگاه انتخاباتی است که در دوره دوم ریاست‌جمهوری اوباما با نسبت دو به یک، خود را دموکرات می‌دانستند. اکنون این آمار تقریبا ۳۸درصد برای هر حزب است». بخش زیادی از این کاهش، به حمایت دولت بایدن از جنگ غزه مربوط می‌شود که این منطقه را کامل ویران کرده و بیش از ۴۲هزار نفر، از جمله بسیاری از زنان و کودکان را کشته است. این کمپین با حدود ۲۰ میلیارد دلار کمک تسلیحاتی آمریکا ممکن شده است. زوگبی معتقد است: «این گروه از رأی‌دهندگان کمتر به سمت محافظه‌کاران گرایش پیدا کرده و بیشتر می‌خواهند این دولت را برای آنچه که اجازه داده، مجازات کنند. احساس می‌شود که جان فلسطینیان و لبنانی‌ها اهمیت ندارد». یک نظرسنجی در ماه سپتامبر ازسوی مؤسسه عرب‌آمریکایی نشان داد که طرفداران هریس و ترامپ تقریبا در میان رأی‌دهندگان عرب برابر بوده و به ترتیب۴۱ و ۴۲ درصد ازحمایت برخوردار هستند که این رقم واقعا پیشرفتی قابل‌توجه برای دموکرات‌هاست. وقتی بایدن هنوز دررقابت‌ها حضور داشت، حمایت او در میان رأی‌دهندگان عرب پس از آغاز جنگ غزه به‌شدت کاهش یافت و در اکتبر ۲۰۲۳،تنهابه ۱۷‌درصد رسید. وقتی بایدن از رقابت‌های ۲۰۲۴ کنار گرفت، برخی رأی‌دهندگان امیدوار بودند که جانشین او، هریس، رویکردی جدید ارائه دهد، اما هریس تاکنون از درخواست برای پایان‌دادن به انتقال تسلیحات به اسرائیل یا فاصله‌گرفتن از خط‌مشی بایدن خودداری کرده،حتی با وجود این‌که، از حملات سریالی شدید اسرائیل خاورمیانه را به آستانه جنگی وسیع‌تر می‌کشاند. در یک مصاحبه تلویزیونی این هفته، زمانی که از هریس پرسیده شد که آیا در موضوعی با بایدن اختلاف‌نظر دارد، هریس پاسخ داد:«چیزی به ذهنم نمی‌رسد». همچنین در طول کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در ماه آگوست و پس از آن‌که مقامات حزب از اجازه‌دادن به یک سخنران فلسطینی‌‌ ــ آمریکایی برای بیان رنج‌ها در غزه خودداری کردند، کمپین هریس با انتقادات روبه‌رو شد. هفته‌های پایانی رقابت‌ها با تهدید فزاینده تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه همزمان شده که عنصر عدم قطعیت را به هفته‌های پایانی انتخابات می‌افزاید.

جنایت برای یک مشت رأی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها