مدیرعامل شرکت نساجی راد گلستان اترک:

افتتاح کارخانه بافندگی پارچه کشمیر تاثیر زیادی بر توسعه اقتصادی گلستان دارد

صفوی، مدیرعامل شرکت نساجی راد گلستان اترک با بیان اینکه صنعت نساجی در کشور گردش مالی مناسبی ایجاد می کند، گفت: افتتاح کارخانه بافندگی پارچه کشمیر در گلستان می تواند بر توسعه اقتصادی این استان کمک شایانی کند.
صفوی، مدیرعامل شرکت نساجی راد گلستان اترک با بیان اینکه صنعت نساجی در کشور گردش مالی مناسبی ایجاد می کند، گفت: افتتاح کارخانه بافندگی پارچه کشمیر در گلستان می تواند بر توسعه اقتصادی این استان کمک شایانی کند.
کد خبر: ۱۴۶۷۹۷۰
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان سعید صفوی در آیین افتتاحیه کارخانه بافندگی پارچه کشمیر ، اظهار کرد: صنعت نساجی یکی از اشتغال زاترین صنعت ها بعد از صنعت کشاورزی در جهان بشمار می رود.

مدیرعامل شرکت نساجی راد گلستان اترک افزود: این صنعت با گردش مالی بیش از ۴ میلیارد دلاری نقش موثری می تواند بر اقتصاد کشور و استان بگذارد.

وی ادامه داد: با توجه به پیشینه کشت پنبه در گلستان و احیای کشت این محصول کشاورزی در سال های اخیر می توان با ایجاد صنایع نساجی در استان موجب رونق اقتصادی شد.

صفوی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار یکی از اهداف تجارت است، بیان کرد: با ورود سرمایه گذار خارجی به استان توانستیم، شغل پایداری برای زندانیان مرکز استان ایجاد کنیم تا معیشت خانواده افراد از این راه تامین شود.

وی اضافه کرد: با تامین معیشت خانواده افراد دارای حبس در زندان بر کاهش آسیب های اجتماعی نیز اثر مثبت می گذاریم و در تلاشیم تا افراد تخصص لازم را در این شغل خود کسب کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش و پرورش زندانیان، گفت: باید تلاش کنیم تا با ایجاد کارگاه های آموزش مهارت و فن، زندان ها را به محلی برای آموزش تبدیل کنیم.

وی با اشاره به حضور سرمایه گذار اترک در پروژه کارخانه بافندگی پارچه کشمیر، یادآورشد: در آینده ای نزدیک فاز دوم این کارخانه نیز ایجاد و تجهیزات به روز برای توسعه فعالیت فراهم خواهد شد.

به گفته صفوی، تولیدات این مجموعه پارچه رومبلی با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال است که قابلیت صادرات به کشور‌های مختلف را دارد. سرلک، مدیرکل زندان های استان گلستان گفت:نبود شغل پایدار یکی از علل مهم ارتکاب جرم توسط مجرمان است که با ایجاد فرصت شغلی مناسب برای زندانیان می توان از تکرار جرم در جامعه بکاهیم.

غلامرضا سرلک نیز در آیین افتتاحیه کارخانه نساجی بافندگی پارچه کشمیر در گلستان  اظهار کرد: نبود شغل پایدار یکی از علل مهم ارتکاب جرم توسط مجرمان است که با ایجاد فرصت شغلی مناسب برای زندانیان می توان از تکرار جرم در جامعه بکاهیم.

مدیرکل زندان های استان گلستان با تاکید بر ایجاد اشتغال برای زندانیان، افزود: آموزش حرفه و ایجاد شغل برای زندانیان موجب اصلاح و تامین معیشت خانواده آنها می شود.

به گفته وی، اداره کل زندان های استان گلستان در سال های اخیر در جهت آموزش و مهارت آموزی مددجویان اقدام موثر و پایداری انجام داده که مشارکت در ایجاد کارخانه بافندگی پارچه کشمیر نمونه ای از آن است.

سرلک یادآورشد: با حمایت همه جانبه تمام ارگان های دولتی و بخش خصوصی می توانیم شعار هر زندانی یک حرفه و یک درآمد را در جامعه محقق سازیم.

به گفته وی، کارخانه بافندگی کشمیر با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده که بیش از ۳۰ میلیارد تومان در آن سرمایه گذاری شده است.

سرلک با اشاره به این نکته که بیش از هزار و ۱۲۳ نفر از زندانیان در کارگاه های آموزشی و کارخانجات استان در حال کسب مهارت هستند، بیان کرد: تعداد کارگاه های آموزشی اداره کل زندان های در استان ۴۳ فقره است.

مدیرکل زندان های استان گلستان یادآورشد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۹۰ زندانی جرائم غیرعمد و مالی از زندان آزاد شده اند که ۱۵ نفر آن از بانوان بوده اند.

با حمایت همه جانبه تمام ارگان های دولتی و بخش خصوصی می توانیم شعار هر زندانی یک حرفه و یک درآمد را در جامعه محقق سازیم.آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با ایجاد کارخانه بافندگی پارچه کشمیر در گرگان ۵۰ فرصت شغلی برای زندانیان فراهم شده است .

حیدر آسیابی نیز در آیین افتتاحیه کارخانه بافندگی پارچه کشمیر ، اظهار کرد: در سال های اخیر اقدامات موثری در راستای حمایت از معیشت زندانیان انجام شده و در سطح کشور شاهد شکوفایی در این بخش بوده ایم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: تحولات خوبی در استان در جهت حمایت از زندانیان استان انجام شده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به این نکته که اشتغال زایی در توسعه اقتصادی استان نقش بسزایی دارد، بیان کرد: رفع موانع پروژه های بزرگ اقتصادی استان مانند پتروشیمی و جزیره آشوراده از اقدامات خوب قوه قضایی در گلستان بوده است.

به گفته آسیابی، ایجاد شغل برای زندانیان موجب بازگشت آنها به جامعه شده و هم چنین از تکرار جرم جلوگیری می شود از سوی دیگر اشتغال مددجویان به تامین معشیت خانواده آنها کمک شایانی می کند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افتتاح کارخانه بافندگی پارچه در مرکز استان به طور مستقیم برای ۵۰ نفر از زندانیان در هر شیفت کاری اشتغال پایدار ایجاد می کند که این امر با حضور بخش خصوصی قابل توسعه و پیشرفت است.

وی یادآورشد: اکنون ۴۳ کارگاه در داخل و بیرون از زندان برای اشتغال زندانیان فعالیت دارند و یک هزار و یکصد نفر برای کمک مالی به خانواده‌های خود در این کارگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها