دبیر دومین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در استان خبرداد:

تمدید ثبت نام در نهمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدوئی

پیام سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به مناسبت فرا رسیدن ١٤ مرداد

غلامرضا درکتانیان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز، در پیامی ١٤ مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی را تبریک گفت.
غلامرضا درکتانیان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز، در پیامی ١٤ مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی را تبریک گفت.
کد خبر: ۱۴۶۷۴۳۲

به گزارش جام جم آنلاین البرز،در متن پیام سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، آمده است:
چهاردهم مرداد ماه یادآور فرمان تشکیل اولین دوره مجلس شورای ملی متشکل از اعیان و اصناف و نمایندگان پادشاه، معروف به فرمان مشروطیت در سال ۱۲۸۵ ه. ش و نیز روزی است که سازمان کنفرانس اسلامی در سال ۱۳۸۷ه. ش به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران، سالروز تصویب اعلامیه اسلامی حقوق بشر، یعنی ۵ اوت (۱۴ مرداد) را به عنوان روز "حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی" تصویب کرد. حرکت آزادیخواهی ملت ایران در مشروطیت اگر چه به تشکیل مجلس شورای ملی و محدود کردن اختیارات پادشاه انجامید؛ اما در کمند استبداد قاجاری اسیر و به کودتای خشن رضا خانی و تحقیر ملت و وابستگی شدید به غرب و استبداد و ظلم و مصادره اراده ملت و عقب ماندگی انجامید.
با طلوع فجر پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و شعار نه شرقی نه غربی؛ عزم و اراده الهی ملت؛ و با رهبری حکیمانه و شجاعانه حضرت امام خمینی «قدس سره» ایران را از اسارت بیگانگان آزاد نمود و مسیر رشد و تعالی مادی و معنوی ملت ایران با شتاب؛ علیرغم همه توطئه‌ها ودست اندازی‌های دشمنان و موانع پیش رو؛ با امداد الهی به سمت قله‌های پیشرفت و عدالت در حرکت است.
بعد از امام راحل «قدس سره»، پرچمداری رهبری تمدن ساز و امید آفرین و الهام بخش انقلاب اسلامی حضرت ایت الله العظمی امام خامنه‌ای «مدظله العالی» را شاهد هستیم و بعد از گذشت ۴۵ سال ایران قوی و سرافراز به مثابه یک قدرت بین المللی نوظهور بر اساس الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی و پیشبرنده فرهنگ و تمدن اسلامی؛ هنجار‌های حقوقی پیشرو برآمده از شریعت اسلامی را به مثابه قواعد برتر حقوقی در سطح منطقه وبین الملل مطرح نموده است و نظام حقوقی ظالمانه و منافقانه غربی را که بعد از جنگ جهانی دوم با حق وتوی کشور‌های پیروز بر جامعه جهانی تحمیل گردیده است را به چالش جدی کشانده است.
پیش زمینه تدوین اعلامیه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی بر اساس مطالعات اسلامی دانشمندان بزرگ حوزه و دیگر اندیشمندان اسلامی صورت پذیرفت و با همکاری مشترک وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و حوزه علمیه قم و براساس اندیشه بلند امام راحل «ره» پیش نویس اعلامیه تهران درباره حقوق بشر اسلامی تهیه گردید و در سال ۱۳۶۸در کنفرانس تهران متن اعلامیه تهران در ۳۲ ماده تصویب گردید. سپس در سال اوت ۱۹۹۰ یعنی ۱۴ مرداد ماه ۱۳۶۹ در قاهره تصویب شود؛ سرانجام با ادغام بعضی مواد و جابه جایی آن در ۲۵ ماده به عنوان اعلامیه حقوق بشر اسلامی تصویب شد و به اعلامیه (حقوق بشر اسلامی) نام گذاری شد.
در پایان، ضمن گرامیداشت سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، امیدواریم با تعالی و گسترش آموزه‌های اسلامی در اقصی نقاط جهان، این اعلامیه پرافتخار به عنوان سندی الزام آور از سوی نهاد‌های سیاسی و مدنی بین المللی، منتشر گردیده و جایگاه الهی انسان و نقش تاثیرگذار او در جهان آفرینش، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها