مدرس دانشگاه تهران:

روابط عمومی باید ترویج کننده فرهنگ شفافیت باشد

موسوی، مدرس دانشگاه تهران گفت: روابط عمومی باید ترویج کننده فرهنگ شفافیت و ایجادکننده اعتماد به نفس راستگویی در مدیران باشد زیرا واکنش نشان دادن به اتفاقات پایبندی به صداقت است.
موسوی، مدرس دانشگاه تهران گفت: روابط عمومی باید ترویج کننده فرهنگ شفافیت و ایجادکننده اعتماد به نفس راستگویی در مدیران باشد زیرا واکنش نشان دادن به اتفاقات پایبندی به صداقت است.
کد خبر: ۱۴۶۴۷۹۱
نویسنده شبیر دائمی

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان امیر حسن موسوی در کارگاه آموزشی روندهای نو در روابط عمومی (ویژه کسب وکار های تجاری و صنعتی) که با مشارکت اتاق بازرگانی گرگان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان، پارک علم و فناوری گلستان و آژانس ارتباطات تجاری و برندینگ نویاب برگزار شد، اظهار کرد: روابط عمومی ها باید روایت سازمان خود را بسازند و این ساختن باید با توجه به صدایی باشد که از مخاطب می شنوند.

مدرس دانشگاه تهران افزود: روابط عمومی صرفا وکیل مدافع سازمان نیست بلکه باید وکیل مدافع مشتری و رسانه ها هم باشد لذا بیش از اینکه صرفا بیان کند باید شنونده بازخوردها باشد و آن را به سازمان منتقل کند.

وی با بیان اینکه صداقت یکی از مهارت های نرم این حوزه است، گفت: عدم پایبندی به صداقت باعث ایجاد بحران می شود و پژوهش ها نشان می دهد منافع سازمان ها بر اثر دروغگویی از بین می رود. به

گفته وی، روابط عمومی سازمان ها در سطح دنیا به سمت انتشار شفاف داده ها پیش می روند زیرا تکنولوژی به ما اجازه پنهان کاری نمی دهد.

مدیر سابق ارتباطات تجاری در دیجی کالا گفت: در برخی تعریف ها از روابط عمومی با تعبیر وجدان اخلاقی سازمان ها یاد می شود.

ایجاد اعتماد به نفس راستگویی در مدیران

موسوی ادامه داد: در گذشته توان کنترل جریان خبری وجود داشت اما برخی تصور می کنند هنوز در همان ۲۰ سال گذشته قرار دارند در صورتی که انحصار روایت در دست هیچکس نیست و ما نمی توانیم صرفا یک روایت خاص را از یک موصوع عنوان کنیم، به عنوان مثال؛ طی ۱۵ سال گذشته چه دروغی گفته شده که فاش نشده باشد؟

موسوی تاکید کرد‌ که روابط عمومی باید ترویج کننده فرهنگ شفافیت و ایجادکننده اعتماد به نفس راستگویی در مدیران باشد زیرا واکنش نشان دادن به اتفاقات پایبندی به صداقت است.

وی ادامه داد: دانش و تحقیق، مهارت ساخت ارتباط، انجام دادن چندکار همزمان در محیط های پرفشار، توجه کردن به جزییات، منطبق شدن با تغییرات، تفکر نقادانه (سنجش گرایانه اندیشیدن)، حوره شبکه های اجتماعی بودن، مهارت نوشتن، توان ارائه خوب، ذهنیت جهانی داشتن، ایجاد درک مشترک نسبت به موضوعات از دیگر فاکتورهایی است که باید یک روابط عمومی از آن برخوردار باشد.

موسوی با تاکید به اینکه روابط عمومی یک پروژه نیست و‌ ممتد است، گفت: برخی معتقدند کارهای روابط عمومی قابل سنجش نیست اما این موضوع برای دوره جدید صدق نمی کند و می توان به راحتی برای آن شاخص عملکرد تعریف کرد و موفق بود، ضمن اینکه پلتفرم های مختلفی وجود دارد که این موضوع را می تواند اندازه گیری کند.

جذاب کردن داده ها برای مخاطب

وی ادامه داد: قصه گویی با داده ها موضوعی است که در روابط عمومی بسیار مهم است و به این واسطه می توان دیتا ها را به نحوی برای مخاطب جذاب کرد تا در بین هزاران محتوا برتر بود و به چشم آمد.

مدرس دانشگاه تهران تصریح کرد: روابط عمومی باید به مشتریان و رسانه ها گزارش کار دهد و با داده های که در اختیار دارد شفافیت ایجاد کند که این در قالب یک مسئولیت اجتماعی انجام می شود.

وی بیان کرد: سازمانی که پرسنل زیادی دارد علاوه بر مشتریان و رسانه ها، پرسنل هم بخشی از مخاطبان آن سازمان هستند که روابط عمومی نحوه تعامل با آنها را نیز باید مورد توجه قرار دهد و شنونده آنها باشد.

موسوی تاکید کرد: مهمترین تفاوت روابط عمومی و بازار یابی این است که در بازاریابی هدف فروش و در روابط عمومی هدف ایجاد خوشنامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها