تبادل فعالیتهای پژوهشی معماری خشت و گلی جوانان اصفهک با هند

پژوهشکده معماری خاک اصفهک و موسسه معماری خاک آروویل هند تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.
کد خبر: ۱۴۶۱۳۴۰

به گزارش جام جم آنلاین،مدیر پژوهشکده اصفهک با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه یک همکاری فکری بین AVEI و E.M.C و فعالیت‌های آموزشی است گفت: بر اساس این تفاهم نامه دوره های آموزشی در حوزه معماری خشت و گلی در طبس و هند برگزار می شود و به آموزش دیدگان گواهینامه کتبی ارائه می شود. 

تبادل فعالیتهای پژوهشی معماری خشت و گلی جوانان اصفهک با هند

پویا خزائلی پارسا افزود: پژوهشکدهِ معماریِ خاکِ اصفهک از سال ۱۳۹۴ با هدفِ احیای دانشِ معماریِ خشت و گِل در روستای گِلین اصفهک آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه موسسه آروویل نیز که قبلاً به عنوان مرکز ساختمان زمین شناخته می‌شد، از سوی دولت هند، در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد و به تدریج تکامل یافت و نام موسسه Auroville Earth را در سال ۲۰۰۴ به خود اختصاص داد گفت: AVEI یک سازمان غیرانتفاعی است که تحت بنیاد Auroville که یک بنیاد مستقل است ثبت شده است.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس نیز ، فعالیت‌های پژوهشی، علمی پژوهشکده و جوانان اصفهک در زمینه مرمت و معماری خشت و گلی را بسیار قوی عنوان کرد و گفت: اصفهک مسیر جهانی شدن و ثبت جهانی را آغاز کرده و امیدواریم این تفاهم‌نامه و همکاری مشترک زمینه معرفی، رشد و توسعه بیشتر منطقه را فراهم کند.

عرب افزود: بافت تاریخی روستای اصفهک با شماره ۳۱۳۳۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و مشارکت اهالی در مرمت و احیاء بافت تاریخی و احیای هنر‌ها و مشاغل سنتی و صنایع‌دستی و آداب و رسوم درکنار ظرفیت‌های تاریخی، کشاورزی، طبیعی و خدادادی منطقه، این روستا را در فهرست نهایی ثبت دهکده‌های جهانی گردشگری قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها