برهم زدن بهداشت روانی جامعه با بداخلاقی انتخاباتی

هر اقدامی که در حوزه‌های مختلف مانند اقتصاد، فرهنگ، سیاست و اجتماعی از سوی ما صورت می‌گیرد حتما باید مبتنی بر اعتقادات دینی باشد.  به عبارت دیگر اعتقادات ما است که رفتار، کردار، کنش، واکنش، عمل و عکس العمل ما را نشان می‌دهد. طبعا در جامعه اسلامی همه ابعاد زندگی و سیاسی ما باید مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد. در مبانی دینی، سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست است. از این رو، سیاست ورزی ما نمی‌تواند مغایر با آموزه‌های اخلاقی و دینی باشد.
هر اقدامی که در حوزه‌های مختلف مانند اقتصاد، فرهنگ، سیاست و اجتماعی از سوی ما صورت می‌گیرد حتما باید مبتنی بر اعتقادات دینی باشد. به عبارت دیگر اعتقادات ما است که رفتار، کردار، کنش، واکنش، عمل و عکس العمل ما را نشان می‌دهد. طبعا در جامعه اسلامی همه ابعاد زندگی و سیاسی ما باید مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد. در مبانی دینی، سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست است. از این رو، سیاست ورزی ما نمی‌تواند مغایر با آموزه‌های اخلاقی و دینی باشد.
کد خبر: ۱۴۶۰۲۸۹
نویسنده حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت

اساسا براساس مبنای دینی نگاه ما به قدرت تلاشی برای دستیابی به یک جایگاه مدیریتی و بهره مندی از امتیازات ویژه برای کسب منافع نیست. در حقیقت انتخابات باید عرصه‌ای برای خدمت بیشتر و بهتر برای مردم باشد و هر کسی که وارد عرصه رقابت می‌شود باید توانمندی‌ها خود را به نمایش بگذارد.


متاسفانه در برخی از مواقع برخی از نامزد‌ها و هواداران آن‌ها توانایی نشان دادن توانمندی خودشان و افراد مورد نظرشان را ندارند سعی می‌کنند دست به تخریب رقیبان خود بزنند و وارد وادی بداخلاقی انتخاباتی می‌شوند و مسیر تهمت زدن، افترا بستن و نشر دروغ را طی می‌کنند. 

چنین رفتاری دون اخلاق اسلامی است و با رهنمود‌های امام راحل و مقام معظم رهبری همخوانی ندارد. سیاست ورزی ما نمی‌تواند با اسلام و اعتقادات و اخلاق فاصله داشته باشد؛ بنابراین هر گونه رفتاری در عرصه انتخابات که باب بداخلاقی‌های سیاسی را باز کند ضمن این خلاف شرع است با اخلاق مداری و اخلاق محوری سیاسی هم زاویه دارد و گذشته از آن خلاف قانون است و طبعا در چنین مواقعی وظیفه دستگاه‌های نظارت، نهاد‌های ذیربط و همچنین قوه قضاییه است که با چنین مواردی که امنیت جامعه را برهم می‌زنند برخورد کنند. 

از این رو، هم بر نامزد‌ها فرض است زمانی که وارد فضای رقابت و تبلیغات انتخاباتی می‌شوند اخلاق مداری را وجه رفتار خود سازند و از هر گونه اقدام تخریبی دوری کنند و هم دستگاه قضایی هم نسبت به این مساله بیش از گذشته حساسیت نشان دهد و با مرتکبین این رفتار‌های زشت مقابله کند، چون بداخلاقی‌ها بهداشت روانی جامعه را از بین می‌برد. 

 اساسا سیاست‌های ماکیاولی مورد پذیرش اسلام نیست. در چنین سیاست ورزی، دین از سیاست جدا است و از این رو معتقدان به این مکتب معتقدند افراد برای رسیدن به قدرت هم می‌توانند از صولت شیر استفاده کنند و هم از هیبت روباه. در جایی ممکن است زور بگویند در پوست شیر ظاهر شوند و در جایی دیگری که ایجاب می‌کند به هیبت روباه درآیند و حقه بازی و تهمت زنی و نیرنگ و فریب پیشه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها