به گزارش جام جم آنلاین،استاندار فارس بازدید شبانه از پروژههای قائم-رحمت و تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی-احمدبن موسی (ع) ابراز امیدواری کرد: با این کارهای جهادی، نواقص شیراز جبران و رضایتمندی خوبی که در بین مردم ساکن شیراز ایجادشده، روزبهروز افزایش پیدا کند.
محمدهادی ایمانیه با اشاره به برگزاری جلسهای با وزیر نیرو در مورد شرایط پروژه و مساعدت مقام عالی وزارت در راستای انجام این پروژه خبر داد.
نماینده عالی دولت در فارس یکی از فواید پروژه غیر همسطح قائم-رحمت را دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت : در استان فارس پروژههای بزرگی مانند مترو و انتقال آب در حال اجرا است.
شهردار کلانشهر شیراز هم در بازدید از پروژههای بزرگمقیاس شهرداری منطقه ۵، گفت: مدیران استانی هر جا نیاز شد،با ما همراه شدند و این مشکل جابجایی دکلهای فشار قوی نیز با ورود استاندار و دیگر مدیران استانی مرتفع شد.
محمدحسن اسدی افزود: شهرداری شیراز نوبت شب در پروژهها را راهاندازی کرده و رسانهها این موضوع را رصد میکنند، شنبههای هر هفته بعد از نماز مغرب و عشا با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، رسانهها و یاوران شورا از نوبت شب بازدید میشود که این پنجمین بازدید است.
وی تأکید کرد: ما هیچ پروژه تعطیل و نیمه تعطیلی نداریم و در هر پروژهای مشکلاتی مانند تملک، جابجایی تأسیسات و ... وجود دارد که در حال تلاشیم پروژه زودتر پیش رود و مردم دچار مشکل نشود.
شهردار شیراز با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت دسترسی به بافت تاریخی و حرم مطهر را تسریع میبخشد، گفت: تقاطع سفیر-رحمت را در محدوده شهرداری منطقه ۴ داریم که با مشکل جابجایی تأسیسات مانند برق فشار قوی روبرو هستیم و امیدواریم این مشکل به زودی برطرف شود.
اسدی بیان کرد: امروز سختترین ایستگاه مترو زیر رودخانه در تفاطع بصیرت (پل معالیآباد) توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز در حال انجام و تعداد پروژههای توسط این سازمان چند برابر تعداد پروژههای معاونت فنی و عمرانی است.
وی همچنین در بازدید از تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی-احمدبن گفت: تعیین تکلیف کمربندی یکی از تأکیدات استاندار بود که ۱۸ کیلومتر آن را ما تحویل گرفتیم و در این مسافت ما دیگر حادثه فوتی نداریم.
مدیرعامل شرکت برق منطقهای فارس هم با اشاره به جابجایی برق در این بخش از شهر که مرکز مشاغل مهم بود، گفت: در شرکت توزیع برق همکاری تمام جانبه را شاهد بودیم، بحث افزایش ارتفاع دکلها که برای ادامه مسیر این پروژه لازم بود، انجام شد که کار بزرگ و بینظیری بود که در مدتزمان کم چند ساعت انجام شد، ما خطوطی را از ایستگاه ولیعصر (عج) و فردوسی را ایجاد کردیم، ۳۰ ساعت خاموشی در این بخش مهم شهری کار سختی بود و ما با شرایط جوی خاصی روبهرو بودیم.
یدالله حقیقی ابراز امیدواری کرد: زودتر این مسئله حل شود و بتوانیم برقی پایدار و مطمئن را به مردم برسانیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم در این بازدید شبانه گفت: تقاطع قائم-رحمت قرار است بهگونهای باشد که حرکت شمال با جنوب و جنوب و شمال بر روی بلوار رحمت انجام شود.
محمد امین با بیان اینکه این تقاطع باهدف کنترل ترافیک بلوار رحمت ساخته میشود، افزود: با ساخت این تقاطع عبورومرور بهخوبی انجام میشود و دسترسی به بافت تاریخی و حرمهای مطهر نظیر حرم مطهر شاهچراغ (ع) راحتتر میشود و یکی از گرههای پروژههای ترافیک در بافت تاریخی تکمیل میشود و این تقاطع به تسهیل حرکت از شمال به جنوب میشود.
وی ادامه داد: پروژه ۳۵ درصد پیشرفت داشته و طبق برنامهریزی باید تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر در خارج تکمیل ستونها و شمعها هستیم، علاوه بر تأسیسات مانند آب، برق و گاز یا معارضهای دیگری مانند جابجایی دکلهای فشارقوی روبرو بودیم و دیگری جانمایی شمعها بود، جابجایی دکلها امری پیچیده بود که با همکاری شرکتهای برق منطقهای و توزیع برق، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و پلیس در حال انجام است که بعد از هفت ماه تصمیمگیری شد که در هوایی مناسب در یک تعطیلی انجام شود.
امین گفت: هزار و صد میلیارد تومان هزینه این پروژه همراه با تکمیل خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی-احمدبن موسی (ع) ادامه داد: این عملیات بزرگترین عملیات پلسازی است که تاکنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
این مقام مدیریت شهری شیراز در عرصه عمرانی بیان کرد: این پروژه چند هدف دارد که یکی از این اهداف آن، ایمنسازی کمربندی و کاهش تصادفات و فوتیهای ناشی از تصادفات است.
امین افزود: در این مرحله دو دورگرد پروانهای و گرد حذف خواهد شد و همچنین شاهد کاهش ترافیک خواهیم بود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: بازهم یکی از طرحهای ترافیک بزرگ حدود دو تا سه ماه آینده اجرا میشود.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز خاطرنشان کرد: ۶ دوربین سنجش ترافیک را داریم که سه دوربین در مسیر رفت و سه دوربین در مسیر برگشت قرار دارد.
هادی شهدوست شیرازی با اشاره با نصب بیش از یک هزار تابلو علایم ترافیکی از جنس کامپوزیت در کمربندی، ادامه داد: این تابلو از جنس خاصی بوده که قابلیت تعمیر در محل را دارد و از سرقت آنها به خاطر جنس آن جلوگیری میشود و همگی در استان فارس تولیدشده است.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد