این رشد با افزایش در دسترس بودن دستگاههاى تلفنهمراه، افزایش پلتفرمهاى بازى سازگار با موبایل و محبوبیت فزاینده بازىهاى تلفنهمراه انجام شدهاست. پیشبینی میشود درآمد بخش بازیهای موبایلی از ۳۱۶میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ به ۴۲۰میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷ افزایش یابد. باید توجه داشت که بازیهای موبایلی اکنون ۵۱درصد از درآمد جهانی را در صنعت بازی به خود اختصاص داده و پس از آن بازیهای کنسولی با ۲۵درصد و رایانههای شخصی با ۲۴درصد قرار دارند. ۶۲درصد از دارندگان گوشىهاى هوشمند یک بازى را در عرض یک هفته پس از دریافت گوشى خود نصب مىکنند و بازىهاى موبایل اکنون بیش از ۴۳درصد از کل زمان صرف شده براى گوشىهاى هوشمند را تشکیل میدهد. بررسى سهم بازیکنان در سالهاى ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ نشان از رشد این بازیکنان در پلتفرم موبایل دارد، تا جایى که در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۹۶درصد از بازیکنان که شامل ۸۵۳، ۷۳۶، ۳۲ نفر هستند اعلام داشتهاند که از این پلتفرم براى بازى استفاده مىکنند. به گواه گزارش تازه مرکز بازیهای رایانهای ایران از مقایسه ترکیب سنى بازیکنان موبایلى و کل بازیکنان دیجیتالی در ایران مشخص شد که نسبت بازیکنان موبایلى در گروههاى سنى خردسال، جوان و میانسال بیش از نسبت این گروههاى سنى در مجموع بازیکنان ایرانى است. یکى از دلایل این موضوع بهویژه در خردسالان محدودیت دسترسى به رایانه و کنسول است. بررسى میانگین سنى بازیکنان موبایلى بر حسب مناطق سکونت نشان مىدهد که در مناطق مرکزنشین بازىهاى موبایلى توانسته گروههاى سنى بالاتر را درگیر کند، درحالى که در مناطق روستانشین میانگین سنى برابر با ۲۳ سال است و نشان از استقبال از بازىهاى موبایلى در جوانان مناطق روستایى دارد. بر این اساس مىتوان بازىهاى موبایلى را شکلى از مصرف فرهنگى جدید در مناطق روستایى دانست. یکى از نکات قابل تامل در این گزارش، نرخ نفوذ موبایل است که براساس آن در کل بازیکنان مورد بررسى، موبایل بیشترین نفوذ را در بین ساکنان مناطق روستایى داشته است که عدم دسترسى به سایر پلتفرمهاى بازى مىتواند یکى از دلایل کاربرد بیشتر این پلتفرم باشد.