رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور:

اقدامات دولت سیزدهم در حوزه اشتغال بی‌سابقه است

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور طرح و برنامه های دولت سیزدهم در حوزه اشتغالزا موفق و کم سابقه دانست‌ و گفت: دولت تداوم کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی را با جدیت پیگیری می‌کند.
رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور طرح و برنامه های دولت سیزدهم در حوزه اشتغالزا موفق و کم سابقه دانست‌ و گفت: دولت تداوم کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی را با جدیت پیگیری می‌کند.
کد خبر: ۱۴۳۲۲۸۳
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان   «آزیتا همتیان» در نشست کارگروه اشتغال استان گلستان، افزود: تلاش استان‌ها در حوزه هم افزایی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در دولت سیزدهم، نرخ بیکاری را کاهش داده و به کانال ۷ درصد رسانده است.وی با اشاره به حمایت دولت سیزدهم از حوزه مشاغل خانگی، گفت: طی ۲ سال اخیر حمایت خوبی از جمله در صدور مجوز آنی برای متقاضیان و تزریق اعتبارات به وجود آمده، به گونه‌ای که ۷ همت از بانک مرکزی اعتبار در این زمینه جذب شد.وی خاطرنشان کرد: طی ۲ سال اخیر ایجاد حدود ۲۶۰ هزار فرصت شغلی جدید در حوزه مشاغل خانگی برنامه‌ریزی شده که ۱۰۳ هزار نفر آن در سال قبل بوده است.به گفته وی بیش از ۱۵۰ هزار فرصت شغلی امسال در حوزه مشاغل خانگی با حمایت دولت سیزدهم ایجاد خواهد شد.همتیان از سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه بازاریابی و اجرای طرح خرید تضمینی تولیدات با مشارکت بانک‌های عامل، کسب صدور مجوز برای سنین ۱۸ تا ۱۵ سال دارای مهارت تا پایان سال جاری خبر داد.وی گفت: علاوه براین، تا پایان سال جاری ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه مشاغل خانگی استان گلستان اختصاص داده می‌شود.

استاندار گلستان با اشاره عقب ماندگی توسعه اقتصادی این استان، گفت: ساکنان این خطه با تولید محصولات کشاورزی و مشارکت ۳۶ روزه در تامین برخی از محصولات راهبردی کشور، نیازمند حمایت ویژه در خروج از فقر و ارتقا درآمد و نزدیک شدن به میانگین کشوری هستند.

علی محمد زنگانه افزود: ۴۷ درصد جمعیت استان گلستان روستایی بوده که ۷۵ درصد آن جزو دهک یک تا ۵ جامعه هستند و این نشان دهنده فقر درآمدی است.

وی یاداور شد: اکنون استان گلستان به برکت دولت سیزدهم دارای چشم انداز توسعه در تمامی بخش‌ها بوده و مسوولان آن تلاش دارند سرمایه‌گذاری را در این خطه افزایش دهند.

زنگانه ادامه داد: طی ۲ سال اخیر سرمایه‌گذاری در این استان از ۵۶ همت در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به ۱۲۰ همت افزایش یافته است.

وی از رشد مثبت ۷.۹ درصدی بخش صنعت و ۳ درصدی خدمات، کشاورزی و معدن در گلستان به همراه استان‌های قم و سمنان در پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این استان در مسیر رشد و بالندگی قرار گزفته است.

استاندار گلستان با تاکید بر سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغال این استان، گفت: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته نیاز استان به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، ۱۲۰ هزار نفر بوده، در حالی به سهمیه کم ابلاغ شده سال جاری به استان ( ۲۵ هزار و ۳۸۰ نفر) گله‌مند هستیم.

وی افزود: برای ابلاغ سهمیه اشتغال سالانه باید برحسب شرایط هر استان صورت گیرد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: امسال این دانشگاه از سوی ۲۵ واحد تولیدی و صنعتی استان تقاضای تامین هزار و ۵۰۰ دانش آموخته را دریافت کرده است.

مهدی غفاری با اشاره به این که طرح مزبور در تامین نیروی انسانی متخصص واحدهای تولیدی و صنعتی استان بسیار موثر است، خواستار امضای تفاهم نامه‌ای از طریق کارگروه اشتغال استان برای لحاظ وام برای دانش اموختگان دانشگاه شد.

وی با تاکید بر تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت استان، گفت: این دانشگاه دارای ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۳۵ رشته تحصیلی فنی مهارتی، هنر و مهارتی و کشاورزی در ۵ دانشکده است.

دبیرکار گروه اشتغال گلستان گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۲۵۲ فرصت شغلی در سامانه رصد از سوی دستگاه‌های استان ثبت شده است.حسینعلی خواجه مظفری افزود: ثبت این تعداد اشتغال در سامانه رصد، معادل ۸۰ درصد از تعهد ۲۵ هزار و ۳۸۰ نفر ایجاد اشتغال استان برای سال ۱۴۰۲ است.

به گفته وی بیشترین تعهد اشتغال انجام شده مربوط به دفتر امور شهرداری‌ها، جمعیت هلال احمر، بهزیستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه‌ای، حفاظت محیط زیست و کمیته امداد است.

وی در خصوص صحت سنجی اشتغال ثبت شده توسط دستگاه‌های استان. افزود: به طور میانگین ۷۸ درصد از ثبت نام انجام شده در سامانه رصد توسط دستگاه‌های مرتبط استان، صحت سنجی شده است.

خواجه‌ مظفری گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی استان بوده که تاکنون ۸۳۲ میلیارد ریال آن برای اشتغال جذب شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال برای ۲ هزار و ۱۱۳ پرونده به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.

وی یادآور شد: ثبت نام انجام شده در حوزه مشاغل خانگی برای دریافت وام، ۷ هزار و ۸۸۲ نفر بوده و برای ۶ هزار و ۷۸۱ نفر مجوز صادر شده است.

به گفته وی بانک‌های قرض الحسنه مهر ایران، رفاه کارگران، توسعه تعاون و پست بانک در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی استان بیشترین همکاری داشته‌اند.

وی خواستار استفاده از ظرفیت سامانه «جستجوی شغل» توسط کارفرمایان شد و گفت: تاکنون ۳ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام شده و تاکنون استقبال خوبی از سوی کارفرمایان استان از این طرح شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها