سیدرضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد

آمریکا زمینه ساز جنایت در غزه ‌

آمریکایی‌ها در حال ایجاد فرصت مناسبی هستند تا رژیم صهیونیستی و دولت نتانیاهو به قتل  عام و جنایت در نوار غزه بپردازند با این  تصور که شاید پس از پیروزی احتمالی در نبرد زمینی دستاوردی برای خود فراهم کرده باشند.
آمریکایی‌ها در حال ایجاد فرصت مناسبی هستند تا رژیم صهیونیستی و دولت نتانیاهو به قتل  عام و جنایت در نوار غزه بپردازند با این  تصور که شاید پس از پیروزی احتمالی در نبرد زمینی دستاوردی برای خود فراهم کرده باشند.
کد خبر: ۱۴۲۸۵۰۷
نویسنده سیدرضا صدرالحسینی | كارشناس روابط بین‌الملل

در جهان سیاست و روابط بین‌الملل برخی کشورها ادامه حیات و نفوذشان را در چارچوب ایجاد اغتشاش، آشوب و جنگ در نقاط مختلف تعریف کرده‌اند. رژیم سیاسی آمریکا نیز این موضوع را  کاملا به اثبات رسانده است،  چراکه در طول حیات خود در پنج قاره ‌جنگ‌های زیادی را شروع کرده ‌یا سبب آغاز آنها شده است.

بنابراین در حالی که 25 روز از جنگ در نوار غزه و کشتار و قتل عام مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه می‌گذرد، رژیم سیاسی آمریکا قطعا با توجه به دکترین دفاعی ‌خود ‌مساله امنیت رژیم صهیونیستی را بسیار مهم می‌داند.

به این ترتیب چون رژیم صهیونیستی شکست غیر قابل ترمیمی از مقاومت فلسطین  خورده، ‌ طولانی شدن ‌جنگ فرصتی است برای اینکه رژیم صهیونیستی با کمک تسلیحات بی‌دریغ آمریکایی‌ها بتواند دستاوردی برای خود ایجاد کند.

به عبارت دیگر می‌توان گفت آمریکایی‌ها در حال ایجاد فرصتی مناسب هستند تا رژیم صهیونیستی و دولت نتانیاهو به قتل  عام و جنایت در نوار غزه بپردازند با این  تصور که شاید پس از پیروزی احتمالی در نبرد زمینی دستاوردی برای خود فراهم کرده باشند.

‌بر اساس رویکرد آمریکا در جهان می‌توان گفت که آمریکایی‌ها ‌به نوعی به  جنگ اعتیاد پیدا کرده‌اند و با این رویکرد قتل عام ‌و آواره شدن مردم بی‌گناه هیچ اهمیت برای آنها ندارد.

این درحالی است که ‌ متاسفانه مجامع و نهادهای بین المللی نیز علی‌رغم آرای عمومی مجمع عمومی سازمان ملل متحد که برآیند افکار عمومی جهانی است، تاکنون هیچ اقدام اساسی در راستای دفاع از‌ مردم ‌مظلوم غزه انجام نداده است و این رویکرد نشان می‌دهد که این روزها‌ تفکر جنگل بر جهان حاکم است. به همین دلیل این مساله باید از جانب سیاستمداران و حقوقدانان بین‌المللی مورد توجه قرار بگیرد که تا چه زمانی برخی اعضای صاحب  حق وتو می‌توانند با جنگ افروزی و تداوم آن به استعمارگری خود ادامه دهند؟

علاوه بر این جهان اسلام‌ نیز باید به تکلیف قانونی خود در حمایت از مردم بی‌دفاع و مظلوم‌ غزه عمل کرده و اقدامات خود برای دفاع از مردم بی‌گناه غزه را به شعار و صدور بیانیه‌ محدود نکنند.‌‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها