چرا کسب‌وکار شما به ایمیل مارکتینگ نیاز دارد؟

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید کسب‌وکارتان رونق بگیرد و مشتریان زیادی را به خود جذب کنید؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم که از ایمیل مارکتینگ به‌عنوان یکی از استراتژی‌های بازاریابی غافل نشوید!
کد خبر: ۱۴۲۶۸۷۹

در حال حاضر خیلی از کسب‌وکارها در حال کسب درآمد از این کانال بازاریابی هستند و ممکن است تا الان مشتریان زیادی را هم جذب کرده باشند؛ اما این همه داستان نیست! برای اینکه بتوانید در این مسیر حرفه‌ای‌تر عمل کنید، باید اصول و قواعد آن را بدانید. در این مقاله می‌خواهیم چم‌وخم آموزش ایمیل مارکتینگ را برایتان توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

قبل از هر چیزی به این موضوع می‌پردازیم که ایمیل مارکتینگ چیست و چرا باید در این زمینه آموزش ببینیم.

 

چرا آموزش ایمیل مارکتینگ مهم است؟

اگر بخواهیم خیلی ساده توضیح دهیم، ایمیل مارکتینگ (یا بازاریابی ایمیلی) به‌معنای پیاده‌سازی برنامه‌های بازاریابی بر بستر ایمیل و ارسال پیام الکترونیکی است.

جالب است بدانید اگر این نوع از بازاریابی وجود نداشت، شاید خیلی از کسب‌وکارهای امروزی آنقدر توسعه و رونق پیدا نمی‌کردند! بنابراین جای تعجبی نیست که ایمیل مارکتینگ تقریباً پای ثابت تمام استراتژی‌های تبلیغاتی و بازاریابی در فضای آنلاین محسوب می‌شود.

کسب‌وکارهای مختلف متناسب با نوع نیاز مخاطبان هدفشان، از این روش استفاده می‌کنند تا بتوانند محتوای مورد نظر خود را به آن‌ها برسانند. شما برای اینکه بتوانید روی این نوع از بازاریابی، حساب ویژه‌ای باز کنید، باید اصولی و درست از پتانسیل‌های آن بهره بگیرید. به همین دلیل است که آموزش ایمیل مارکتینگ به یکی از ضروریات هر کسب‌وکاری تبدیل شده است.

در ادامه می‌خواهیم کمی دقیق‌تر به مزایای این روش بپردازیم و ببینیم چرا کسب‌وکارها باید از آن استفاده کنند.

 

مزایای ایمیل مارکتینگ برای کسب‌وکارهای ایرانی

چه بخواهیم چه نخواهیم، ایمیل مارکتینگ به ابزاری ضروری برای کسب‌وکارها تبدیل شده است. در ادامه به‌طور مختصر به ۵ مورد از مزایای آن اشاره می‌کنیم:

  1. هزینه مقرون‌به‌صرفه: بازاریابی ایمیلی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راهکارهایی است که خیلی از کسب‌وکارها از آن برای اطلاع‌رسانی، فروش محصول و… استفاده می‌کنند. از طرف دیگر، شما می‌توانید با ارسال ایمیل گروهی به تعداد زیادی از افراد، برندسازی کنید و مشتریان زیادی را از این راه به دست آورید و به اندازه مصرف، هزینه بپردازید.

 

  1. بازگشت سرمایه خوب: این روش، بازگشت سرمایه خیلی خوبی دارد و در ازای هزینه پرداختی، چندین برابر آورده برای شما خواهد داشت.
  2. محتوای شخصی‌سازی‌شده: امروزه دیگر پیام‌های تکراری جذاب و ترغیب‌کننده نیستند. از ایمیل می‌توانید برای ارسال محتوای شخصی‌سازی‌شده متناسب با مخاطبانتان استفاده کنید. نمونه‌ای از شخصی‌سازی با استفاده از نام کاربر را در تصویر زیر می‌بینید.

 

چرا کسب‌وکار شما به ایمیل مارکتینگ نیاز دارد؟

 

 

 

 

 

 

 

  1. بستر رایگان انتشار محتوا: اگر محتوای جذابی دارید، حتماً باید به فکر دیده شدن و توزیع آن باشید. ایمیل یکی از بسترهای رایگان برای انتشار محتواست که به کمک آن می‌توانید مطالب جذاب و کاربردی را به مخاطبان و مشتریانتان برسانید.
  2. ارتباط مستقیم با لیست خودتان: در این روش شما لیستی واقعی از مخاطبان و مشتریان خود دارید و می‌توانید مستقیم برای اهداف مختلف با آن‌ها در تعامل باشید.

با داشتن یک ایمیل و ارسال یک متن ساده هم می‌توانید بازاریابی ایمیلی را انجام دهید؛ اما ممکن است برایتان سؤال پیش آمده باشد که باید از کجا شروع کنید. در ادامه مقاله، پاسخ خود را خواهید یافت.

 

برای ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای از کجا شروع کنیم؟

اگر می‌خواهید سرویس ارسال ایمیل خود را راه بیندازید، لازم است این ۶ مرحله را پشت سر بگذارید:

چرا کسب‌وکار شما به ایمیل مارکتینگ نیاز دارد؟

گام ۱: استراتژی خود را تعیین کنید

شما باید بدانید در چه وضعیتی قرار دارید، برنامه‌های شما چیست و قرار است به کجا برسید. در واقع باید هدف خود از این کمپین ایمیلی را تعیین کرده و بفهمید که می‌خواهید چه کمکی به مخاطبان و مشتریان خود کنید.

گام ۲: لیست ایمیل خود را بسازید

بعد از تعیین هدف، حالا باید لیستی از مخاطبانی را که هدف اصلی شما هستند، تهیه کنید. به این معنی که آدرس‌های ایمیل مخاطبان هدف را جمع‌آوری کنید و با روش‌‌‌های مختلف به جذب لید و آگاهی از برند خود بپردازید.

 

گام ۳: پلتفرم مناسبی را انتخاب کنید

انتخاب یک سرویس‌دهنده مناسب به شما کمک می‌کند تا بتوانید کار خود را به‌درستی انجام دهید. در انتخاب پلتفرم، عوامل مختلفی مانند قیمت، پشتیبانی مناسب و پنل حرفه‌ای می‌توانند اثرگذار باشند. از این رو، سرویس ارسال ایمیل نجوا گزینه مناسبی برای این کار است؛ چون تمام ویژگی‌های پلتفرم مناسب ایمیل مارکتینگ را برای کسب‌وکارها فراهم کرده است.

 

 

چرا کسب‌وکار شما به ایمیل مارکتینگ نیاز دارد؟

 

 

 

 

 

 

گام ۴: ایمیل خود را طراحی کنید

از تأثیر جلوه‌های ظاهری و زیبایی‌های بصری ایمیل خود غافل نشوید. برای این کار بهتر است از قالب‌های طراحی جذاب و زیبا استفاده کنید تا مخاطبان مشتاق شوند ایمیل‌های بعدی شما را باز کنند.

 

گام ۵: زمان‌بندی مناسبی داشته باشید

برای آنکه بهترین زمان ارسال ایمیل‌های خود را بفهمید، بهتر است در ابتدا طبق پرسونا و رفتار مخاطبان پیش بروید و آزمون و خطا کنید. سپس می‌توانید گزارش‌های مختلف و تست A/B را بررسی کنید تا به زمان مناسب برای ارسال ایمیل‌ها برسید.

 

گام ۶: نتایج را بررسی کنید

اگر روی کمپین خود نظارت دقیقی نداشته باشید، نمی‌توانید مشکلات موجود را برطرف و کمپین خود را اصلاح کنید. بنابراین باید کمپین خود را طبق شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPIs) مختلف مانند نرخ باز شدن ایمیل، نرخ کلیک، نرخ تبدیل، میزان لغو عضویت و بازخوردهای مخاطبان اصلاح کنید.

 

برای ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای خود اقدام کنید!

اگر تا حالا از ایمیل مارکتینگ استفاده نکردید، از همین الان دست به کار شوید. فراموش نکنید که در این مسیر می‌توانید از پنل نجوا هم استفاده کنید. شما در این پنل، پیشرفته‌ترین امکانات مورد نیاز خود را در اختیار خواهید داشت. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تست A/B
  • اتومیشن، ترانزیشنال
  • شخصی‌سازی
  • IP اختصاصی
  • ساخت فرم عضوگیری
  • سگمنت‌بندی پیشرفته
  • گزارش‌های جامع
  • طراحی آسان
  • زمان‌بندی ارسال

پنل نجوا برای ساخت لیست ایمیل، فرم‌های عضوگیری در اختیارتان قرار می‌دهد. در کنار همه این‌ها، کارشناسان نجوا همیشه آماده کمک و راهنمایی به شما هستند تا متناسب با نیاز کسب‌وکارتان، بهترین راهکارها را برای شما پیدا کنند. پس همین الان دست‌به‌کار شوید و برای اجرای کمپین‌های ایمیلی موفق خود اقدام کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها