رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا خبر داد:

کشف ۶۴۶ هزار قوطی شیرخشک از محتکران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی: 

شیرخشک ۸۰ هزار تومانی با ارز آزاد ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود!

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با برنامه تهران ۲۰، از وعده‌های مسئولین در خصوص شیرخشک و اختلاف سازمان غذا و دارو با تسویه حساب ارز‌های قبلی خبر داد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با برنامه تهران ۲۰، از وعده‌های مسئولین در خصوص شیرخشک و اختلاف سازمان غذا و دارو با تسویه حساب ارز‌های قبلی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۶۳۵۵

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی تهران ۲۰، عبدالحسین روح‌الامینی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در برنامه «تهران ۲۰» در خصوص علت کمبود شیرخشک اظهار داشت: خود ما هم به حالت ملال می‌رسیم از این تکرار‌ها درباره مسائلی که با برنامه ریزی، پیش‌بینی و نظارت قابل انجام است. اوایل امسال در جلسه‌ای رئیس مجلس، رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، وزیر بهداشت، رئیس کل گمرک، رئیس سازمان غذا و دارو و بقیه مسئولین در بالاترین سطح قوه مقننه پس از اینکه ماه‌ها کمیسیون بهداشت و کمیته غذا و دارو به مسائلی از این دست پرداختند و برای تدارک و پیش‌بینی دارو، شیرخشک و ملزومات و تجهیزات پزشکی که هر کدام از این افراد وظایف خود را چه زمانی انجام می‌دهند. 

در جلسه‌ای با حضور بالاترین سطوح قوه مقننه، همه برای مشکل شیرخشک فقط وعده دادند

وی افزود: یکی از وظایف آنان تامین به موقع ارز مرغوب بود. چرا که با بعضی از این ارز‌ها نمی‌شود همچین چیزی را وارد کرد. برای مثال تدارک کننده برخی از دارو‌های خاص هموفیلی اروپایی است و یورو می‌خواهد. در حال حاضر پول آمده و در قطر نشسته و بسیاری از بحث‌های ما هم به برکت حضور دیپلماسی خوب منطقه آزاد شده است. اما اوایل سال پیگیری‌هایمان بی‌نتیجه ماند. البته در مجلس یک یا دو گزارش درباره وضعیت تهیه، تدارک و تامین دارو خواندیم. یک مسائله چند ساحتی است، عرضه بانک مرکزی، نقدینگی و وام کارخانجات، تهیه نقدینگی و مسائل دست و پاگیر ترخیص. در این جلسه همه فقط وعده دادند. 

ظرفیت تولید شیر‌خشک در کشورمان بالای ۱۰۰ میلیون قوطی و میزان مصرف آن ۶۰ الی ۷۰ میلیون قوطی است 

روح‌الامینی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور تولیدکنندگان شیر خشک گفت: چندی پیش در کمیسیون بهداشت جلسه‌ای را با حضور تولیدکنندگان شیر‌خشک برگزار کردیم. فریادشان به آسمان بلند بود که مقدار ارز درخواستی‌شان تامین نشده و همچنان منتظر گشایش برای تامین مواد اولیه خود هستند. در حالی که ما ظرفیت تولید شیر‌خشک در کشورمان بالای ۱۰۰ میلیون قوطی و میزان نیاز و مصرف ۶۰ الی ۷۰ میلیون قوطی و حتی در برخی مواقع و در سال‌های اخیر به کشور‌های اطراف، صادرات هم داشتیم. 

سازمان غذا و دارو با تسویه حساب ارز‌های قبلی اختلاف دارد 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: سازمان غذا و دارو را هم خواستیم و صحبت هم کردند، اما جرات ندارند که به مجلس بیایند و احضارشان کردیم. این سازمان با تسویه حساب ارز‌های قبلی اختلاف دارد و هزار توجیه دیگر که قابل قبول نیست و باید یک جایی حل شود. در وزارت بهداشت که رها شده، آقای مخبر معاون اول و آقای رئیس جمهور پس چه کاره هستند؟ بین وزارت بهداشت، بانک مرکزی و تولیدکننده و بقیه اجزا یک جایی باید حرف آخر را بزند. مجلس داد بزند. سال گذشته استیضاح هم کردیم که نشد. آقای رئیس جمهور گفتند که به من تا شب عید مهلت بدهید. به رییس جمهور در جلسه‌ای گفتم که انقدر صنم دارید که این یاسمن در آن گم شده است. مجلس همراه دولت و خواهان موفقیت آن بوده است. اما باید فریاد تعدادی خبرنگار زن که نوزادان شیرخوار داشته به آسمان برسد تا این موضوع دوباره مورد توجه قرار بگیرد.

همین الان در گمرک شیر خشک وارداتی آمده و به شما نمایش می‌دهند که چند میلیون قوطی آمد 

عبدالحسین روح‌الامینی در پاسخ به این سوال مجری که می‌گوید از طرفی به افزایش جمعیت و فرزندآوری تاکید داریم و از طرف دیگر بحث کمبود شیرخشک، گفت: این‌ها پاس‌کاری بین دستگاهی است که به هیچ وجه پسندیده حکمرانی نیست. دستگاهی می‌گوید من مشکلی ندارم و این دستگاه باید به من بگوید، آن یکی می‌گوید من معرفی می‌کنم و... همه گردن هم میندازند. همین الان در گمرک شیر خشک وارداتی آمده و به شما نمایش می‌دهند که چند میلیون قوطی آمد. اما مشکل ریشه‌ای حل نمی‌شود.

در حال حاضر شیر خشک ۸۰ هزار تومانی با ارز آزاد ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود 

عبدالحسین روح‌الامینی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: شما به آرشیو خانه ملت مراجعه کنید. جلسه کمیته دارو و غذای ما خوشبختانه پیشینه تمامی جلسات در سایت است. در این وبگاه کلمه شیر خشک یا غدا و یا دارو را بزنید، همه این گزارشات به تفصیل نمایش داده می‌شود، ولی همه این‌ها در حد حرف است. مشکل کار در بالاسری است که بین دستگاه‌ها باید نظارت به موقع داشته باشد. برنامه‌ریزی، شعار‌ها و اهدافی که انجام می‌دهند وقتی که عملی نمی‌شود، جا‌به‌جا کنند. مساله تفاوت قیمت و قیمت گذاری است.در حال حاضر شیر خشک ۸۰ هزار تومانی با ارز آزادی که قاچاقچی می‌آورد، ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و این بازار را بر هم می‌زند. تنظیم بازار به عهده آقای مخبر است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها