«جام‌جم» در گفت‌وگو با تهیه‌کننده، کارگردان و کارشناس - میزبان برنامه «امتداد» بررسی کرد

ضرورت جریان‌شناسی فرهنگی برای همه

نگاهی به ضرورت جریان‌شناسی بنیان‌های آموزشی به بهانه روز ملی کودک

نفوذ پرخطر و پایدار علیه کودک ایرانی

تفکرغربی در هر جایی از جهان و با هر شکلی وارد جامعه‌ای شده و تسلط پیدا کرده تلاش کرده تا سیاست‌های خود را به آن جامعه دیکته کند. در دوره پرچمداری آمریکایی‌ها برای اندیشه غرب، آنها هم همین رویه را ادامه دادند؛ از ترویج زبان، فرهنگ و سبک زندگی آمریکایی گرفته تا ترویج رؤیای آمریکایی شدن. بهترین ابزار برای این منظور در دست گرفتن سیستم آموزشی، به‌ویژه آموزش کودکان و نوجوانان است. به این ترتیب آن جامعه آمادگی پذیرش استثمار و بهره‌دهی را پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۴۲۵۱۷۱
نویسنده سیدکاظم موسوی | نویسنده و پژوهشگر
نفوذ پرخطر و پایدار علیه کودک ایرانی

در ایران، بعداز پایان جنگ جهانی دوم به‌خصوص با انجام کودتای ۲۸مرداد۱۳۳۲ش، آمریکایی‌ها برای چنگ انداختن به منابع ثروت و داشته‌های خدادادی ملت ایران چون نفت، معادن و‌...، رؤیای آمریکایی شدن را با آموزش کودکان و نوجوانان این سرزمین به همراه اقدامات وسوسه‌کننده دیگر اقشار جامعه به‌ویژه زنان جامعه ایرانی آغاز کردند.
یکی از کارهایی که آمریکایی‌ها در پیش گرفتند، ایجاد شورای کتاب کودک در سال۱۳۴۱ش بود. آنها برای ایجاد این شورا از برخی افراد که خود شیفته فرهنگ غرب بوده و در دامن چنین فرهنگی پرورش یافته بودند، کمک گرفتند. به‌دلیل حضور این افراد در سیستم آموزشی کشور، این شورا با توجه به مواجه شدن با تحولات عظیم سیاسی- اجتماعی جامعه ایران در اثر انقلاب اسلامی، از تحولات و تغییر نجات یافته و در طول سال‌های پس‌از پیروزی انقلاب به حیات خود ادامه داد، تا جایی که توانست با حیات خود در سایر حوزه‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان تأثیر‌گذار باشد. 
ازطرفی غرب نیز که تمام سعی خود را معطوف به تضعیف ارزش‌های اسلامی و نهایتا براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است؛ برای تحقق اهداف خود همچنان از این گونه جریان‌های فرهنگی وابسته حمایت می‌کند. به‌عنوان نمونه می‌توان به تجلیل رسانه‌ای بی‌بی‌سی در سالگرد تشکیل شورای کتاب کودک اشاره کرد. آنچه که مهم می‌نماید آن است که جامعه بداند بنیانگذاران این شورا چه کسانی بوده‌اند و چگونه غرب همچنان به دستاورد‌های شورای کتاب کودک و چنین نهادهای فرهنگی دل‌ خوش کرده است.
اگر به اخبار چند ماه قبل نیم‌نگاهی بیندازید، خبر پلمب ۱۲کانون آموزشی بهایی‌ات در یکی از شهرستان‌ها مؤید استمرار همان برنامه‌های غرب با دست نیروهای نیابتی آنها یعنی اعضای سازمان تشکیلاتی بهایی است. انتشار چنین خبری در رسانه‌های کشور تازگی نداشته و ندارد زیرا پیشتر از این، جریان وابسته به صهیونیست‌ها در شهر شیراز نیز فعالیت‌های تخریبی در حوزه کودکان و نوجوانان داشته‌اند. 
و اما شورای کتاب کودک، همان‌طور که پیشتر گفته شد با حضور ۳۷نفر تأسیس شد که افراد مؤثر تشکیل‌دهنده آن از اعضای وابسته به سازمان بهایی‌ات یا علاقه‌مند به این فرقه بوده‌اند. از‌جمله می‌توان به لیلی آهی، روحی ارباب، فروغ ارباب، هوشمند فتح‌اعظم، مهری آهی، احسان یارشاطر، ایرج ایمن همسر لیلی آهی، عباسعلی روحانی - اگر بهایی نبوده باشد، یقینا یکی از علاقه‌مندان به این فرقه است - اشاره کرد.
شورای کتاب کودک در دی‌ماه سال۱۳۴۱ شمسی توسط لیلی آهی معروف به لیلی ایمن یکی از بهاییان متعصب و چند نفر از همفکرانش شکل گرفت و سپس دیگر بهاییان به‌ویژه احسان یارشاطر، بهرام بیضایی، مهری مجیدی‌آهی و‌... برای تأثیر‌گذاری بر افکار و اندیشه نسل آتی کشور، به وی پیوستند. اما آنچه که مهم می‌نماید آن است که اقدامات تشکیلات بهایی در کنار بعضی از رفتارهای این شورا در طول ۴۴سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد همچنان ادامه دارد.
از این‌رو لازم است در مقام مراقبت از حریم تربیتی و اندیشه کودکان ایران، رسانه‌ها به زندگینامه افرادی از اعضای سازمان تشکیلاتی بهایی و اشخاص متأثر از آنها که در پایداری و استمرار در ضدیت با ارزش‌های اسلامی و تزریق سم سکولاریسم در اذهان کودکان و نوجوانان این سرزمین که آینده‌سازان کشور هستند، پرداخته شود. کاری که تا‌کنون به‌صورت مدون و مستند صورت نگرفته است‌. به لطف الهی این مطالب طی ماه‌های پیش‌رو در قالب اولین جلد از مجموعه چند جلدی زندگینامه و عملکرد افراد بهایی مؤثری که در دوران پهلوی به‌ویژه در سال‌های۱۳۲۰تا۱۳۵۷ در مسندها و پست‌های مختلف حکومتی حضور داشته‌اند، منتشر و در دسترس خوانندگان محترم قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها