گفت‌وگو با سیدمحسن بنی‌فاطمه

زیارت اربعین نوعی «قیام» است

برگزاری پُرشور مراسم امسال اربعین حسینی، خشم رسانه‌های غربی را به دنبال داشته و آنها برای حاشیه‌سازی در این رابطه تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۲۲۳۰۹

این رسانه‌ها که میش‌تر کوشش می‌کردند مردم ایران را دین‌گریز و ضدمذهبی نشان دهند، حالا با مشاهده راهپیمایی اربعین، دچار تناقض گویی و دستپاچگی رسانه‌ای شده‌اند.

حضور بیش از ۴ میلیون ایرانی در راهپیمایی امسال که بیش از سالهای پیش بود، باعث شد همه ادعاها درباره گریران شدن مردم ایران از مناسک دینی باطل شود.

به همین خاطر، رسانه های معاند با حاشیه سازی، تلاش دارند از مردم به خاطر حضور در راهپیمایی اربعین و نیز برگزاری راهپیمایی حاماندگان در شهرهای مختلف کشور، انتقام بگیرند.

یکی از محورهای حاشیه‌سازی برای اربعین، تکیه بر بودجه‌های هزینه شده در این مراسم بود. آنچه این رسانه‌ها به عمد از آن غفلت می‌کنند، ماهیت خودجوش، مردمی و غیردولتی بود مراسم راهپیمایی اربعین است، اما این رسانه‌ها با تاکید بر چرخه اقتصادی اربعین، اینطور القا می‌کنند که گویی از بودجه کشور هزینه سفر ۴ میلیون ایرانی به کربلا پرداخت شده است.

به جز این، غربگرایان که تلاش قبلی خود برای وانمود کردن بی دینی دهه هشتادی‌ها را شکست خورده می‌بینند، تصویری از این راهپیمایی ارائه می‌دهند که گویی در تضاد با حکومت دینی است.

جریانات رسانه‌ای که تا پیش از اربعین تاکید داشتند نباید در راهپیمایی اربعین شرکت کرد، چرا که عامل قدرت جمهودی اسلامی می‌شود، حالا به فکر مصادره به مطلوب حماسه اربعین افتاده و مدعی شده‌اند جوانان حاضر در این راهپیمایی، موافق جمهوری اسلامی نیستند!

انبوه این فضاسازی‌ها، حکایت از این دارد که سناریوی پسااربعینی رسانه‌های غربی، مخدوش سازی حماسه اربعین و پارازیت اندازی در تصویر باشکوه تجلی قدرت شیعه است. سناریویی که بی‌تردید مانند پروژه بایکوت اربعین، شوست خواهد خورد.

newsQrCode

نیازمندی ها