فرماندار قزوین

ظرفیت ماهیان زینتی در گردشگری قزوین مغفول مانده است

فرماندار شهرستان قزوین گفت: ظرفیت استفاده از ماهیان زینتی در حوزه صنعت گردشگری بسیار مغفول مانده است که باید برای آن برنامه ریزی جامع و دقیقی کرد.
فرماندار شهرستان قزوین گفت: ظرفیت استفاده از ماهیان زینتی در حوزه صنعت گردشگری بسیار مغفول مانده است که باید برای آن برنامه ریزی جامع و دقیقی کرد.
کد خبر: ۱۴۲۰۹۴۴
مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: غلامحسن اسلامی صدر، فرماندار شهرستان قزوین ضمن بیان این مطلب افزود: قزوین یکی از قطب‌های مهم پرورش ماهیان زینتی در کشور محسوب می‌شود که حتی قابلیت صادرات آن نیز به سایر کالاهای صادراتی این منطقه از کشور افزوده شده اما با وجود همه زیرساخت ها و قابلیت ها،‌ برای این مساله به ویژه در بخش گردشگری آن اقدامی صورت نگرفته است. وی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت ماهیان زینتی برای ایجاد آکواریوم‌های عمومی در شهر استفاده کرد، افزود: با یک جانمایی مناسب می‌توان آکواریوم‌های عمومی از ماهیان زینتی را در دهکده طبیعت و یا هر مکان مناسب دیگری راه‌اندازی کرد تا به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مورد توجه مسافران قرار گیرد. اسلامی صدر تصریح کرد: با توجه به اینکه استفاده از ماهیان زینتی به لحاظ گردشگری درآمدزایی قابل توجهی دارد،‌ به طور قطع انجام این مساله مورد توجه سرمایه گذاران نیز می تواند قرار گیرد و به همین جهت بایستی در این حوزه با برنامه ریزی جامع و مناسب نسبت به جذب سرمایه گذار و توسعه آن اقدام کرد. فرماندار قزوین خاطرنشان کرد: امروز کارشناسان و متخصصان فراوانی قزوینی در حوزه شیلات و آبزی پروری مشغول به کار و فعالیت هستند و اگر هر منطقه از کشور بخواهد در این حوزه فعالیتی داشته باشد بدون شک بایستی از ظرفیت کارشناسان خبره و آگاه این استان بهره مند شود. به گفته این مسوول،‌ در کنار توجه به ماهیان زینتی می‌توان از ابعاد دیگر آبزیان برای جذب گردشگر نیز بهره برد که یکی از این موارد پرورش برخی از گونه‌های خاص میگو در آب‌های شور و همچنین امکان صید ماهی برای مسافران و گردشگران است. اسلامی صدر اضافه کرد: خوشبختانه استان قزوین از نظر آبزی پروری و پرورش ماهیان زینتی در رتبه و جایگاه مناسب کشوری قرار دارد و باید بیش از پیش از این ظرفیت‌های نهفته در راستای توسعه هرچه بیشتر صنعت و اقتصاد گردشگری منطقه استفاده کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها