آغاز شصتمین دوسالانه ونیز از امروز

هنرمندان یهودی علیه اسرائیل

دومین کنگره فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی با رویکرد «مکتب هنر رضوی» در یکی از روز‌های هفته پژوهش در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
دومین کنگره فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی با رویکرد «مکتب هنر رضوی» در یکی از روز‌های هفته پژوهش در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۱۷۱۹۹
به گزارش «جام جم آنلاین» نشست خبری دومین کنگره فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی «مکتب هنر رضوی» با حضور دکتر محمدرضا حسنایی رئیس دانشگاه هنر و رئیس کنگره، امیر مهدی حکیمی دبیرکل کنگره، دکتر طاهری دبیر علمی کنگره و محمدجواد استادی دبیر اجرایی کنگره در دانشگاه هنر تهران برگزار شد.

دکتر حسنایی رئیس دانشگاه هنر در این نشست با بیان اینکه سال گذشته تفاهمنامه «مکتب هنر رضوی» بر دو پایه دانشگاه هنر و آستان قدس رضوی امضا شد، گفت: این تفاهمنامه منجر به اتفاقات خوبی در عرصه فرهنگ و هنر گردیده، گروه‌هایی در چند جلسه تخصصی تشکیل شد، کتاب‌های مشترک منتشر و در حین جلسات به گستردگی مکتب هنر رضوی رسیدیم، در ادامه دانشگاه هنر، مکتب هنر رضوی را محور اساسی در پژوهش و آموزش قرار داد و قرار شد با همکاری آستان قدس رضوی و دانشگاه هنر فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی «مکتب هنر رضوی» برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه این کنگره ادامه‌دار خواهد بود و زمینه ساز توجه به نظریه‌پردازی و بسط فرهنگ و هنر در عرصه فرهنگ و تمدن ایرانی – اسلامی خواهد بود گفت:، چون ما به این نتیجه رسیدیم بسط این مفهوم به کل کشور و جهان شدنی است، پس ما امیدواریم بتوانیم گوشه‌ای از آثار و نیز مقام حضرت امام رضا (ع) را کشف و به دنیا معرفی کنیم و سهم اندکی هم ما داشته باشیم. رئیس کنگره فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی «مکتب هنر رضوی» گفت: دانشگاه هنر و آستان قدس رضوی گرچه بانیان این برنامه و کنگره هستند، اما کل مملکت ایران و حتی کشور‌های دیگر افتخار می‌کنند که این کنگره در عالی‌ترین سطح برگزار شود و به ثمرات عالی خود در عرصه فرهنگ و تمدن اسلامی به ویژه فرهنگ و هنر رضوی برسد.
در ادامه امیر مهدی حکیمی دبیرکل کنگره و رئیس مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: آنچه پیرامون مرقد مطهر رضوی شکل گرفته گنجینه‌ای است که قرن‌ها باقی مانده است، این مهم وظیفه ما را برای نگهداری و پاسداشت گنجینه سنگین‌تر می‌کند. ما در مرکز آفرینش‌ها و پژوهش‌ها کار‌هایی کردیم و امکان دارد به نظریه‌ای به نام «مکتب هنر رضوی» دست یابیم. وی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم خروجی این کنگره به نظریه پردازی و تدوین مکتب هنری منجر شود یادآور شد: این نخستین گام همراهی دانشگاه هنر با مجموعه هنر رضوی است. همراهی اساتید هنر و سپس دانشجویان و هنرمندان می‌تواند هنر و فرهنگ رضوی را جهانی کند.
وی تصریح کرد: این کنگره ذیل تفاهمنامه همکاری آستان قدس و دانشگاه هنر است و کار‌های زیادی انجام شده است و نشست‌های زیادی در این زمینه در شهر‌های تهران، قم و مشهد برگزار می‌شود تا این کنگره به خوبی برگزار شود، امیدوارم حضور اساتید و پژوهشگران سراسر ایران را در این کنگره داشته باشیم تا در آینده نزدیک تبیین خوب و کاملی از فرهنگ هنر رضوی شکل گیرد.
دکتر طاهری دبیر علمی کنگره نیز در این نشست با بیان اینکه در این کنگره ۱۰ تا ۱۵ مقاله سفارشی ارائه و مقالات در دو شماره نشریه علمی و ترویجی منتشر می‌شود، گفت: تلاش این است که نتایج این کنگره در سال‌های بعد به بار بنشیند و باید گفت، تبیین آن بعد‌ها صورت خواهد گرفت و حتماً این کنگره در سال‌های آتی استمرار خواهد داشت. لازم به ذکر است علاقه‌مندان برای ارسال مقاله تا دهم مهر فرصت ارسال چکیده مقاله دارند و ۱۰ روز بعد از آن نتایج داوری اعلام و پس از آن نتایج داوری مقالات کامل بیستم مهر اعلام خواهد شد. کنگره فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی «مکتب هنر رضوی» نیز در مشهد و در یکی از روز‌های هفته پژوهش جمهوری اسلامی ایران با مشخص شدن میهمانان داخلی و خارجی برپا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها