چند روز پیش در گزارش کوتاهی با عنوان «در جست‌وجوی حال خوب» به این پرداختیم که پرفروش‌ترین کتاب‌های بازه زمانی نمایشگاه کتاب تهران نشان می‌دهد اغلب کتاب‌های حوزه روان‌شناسی در فهرست علاقه‌مندی‌های مخاطب ایرانی بوده است اما این سؤال درباره دیگر نقاط جهان چگونه است؟ مردم جهان چه کتاب‌هایی می‌خوانند؟
کد خبر: ۱۴۰۹۰۶۳
نویسنده صفحه آخر روزنامه جام جم

این نکته از جایی مهم است که بدانیم کتاب همچنان بخش مهمی از زندگی مردم جهان به‌شمار می‌رود و مطالعه برای بسیاری از مردم کره خاکی یک سرگرمی محبوب است.

به همین دلیل، انتشار کتاب دارای بازار بزرگی در سراسر جهان است و درآمد آن در سال ۲۰۲۲(۱۴۰۱) به ۱۱۲.۵میلیارد دلار می‌رسید.

در پاسخ به این پرسش که «کدام ژانرهای کتاب، محبوب‌ترین‌اند و مردم در سراسر جهان چه می‌خوانند؟» ابتدا باید گفت که این موضوع از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. اما کتاب‌ های عاشقانه، کلاسیک و شعر از نظر محبوبیت در میان خوانندگان در سراسر جهان در صدر فهرست قرار دارند.

به احتمال زیاد کتاب‌ های کلاسیک را در خانه‌های کشورهای انگلیسی‌زبان پیدا می‌کنید؛ بنابراین محبوب‌ترین ژانر در آمریکا کتاب‌های کلاسیک‌ است.

پس از آن کتاب‌ های عاشقانه و شعر دنبال می‌شود. تعجب‌آور است بدانید کتاب‌ های کلاسیک در هر ایالت آمریکا به‌طور تقریبی در یک سطح جست‌وجو می‌شوند. اگر فیلترهای اضافی را به جست‌وجو اضافه کنیم، می‌بینیم که کتاب‌های عاشقانه و شعر جزو اصلی هستند. ژانرهای دیگر مانند کتاب‌های داستانی، تاریخی و جنایی همگی در حد میانه قرار دارند.

کتاب‌ های ترسناک محبوب‌ترین ژانر در کشورهای لاتین است. همچنین جالب است بدانید که خوانندگان در ونزوئلا کتاب‌های عاشقانه و ترسناک را به‌طور تقریبی در یک سطح مطالعه می‌کنند.

کتاب‌ های فانتزی اما محبوب‌ترین ژانر در اروپا به‌شمار می‌روند و بیشترین مخاطب را میان مردم کشورهای جمهوری چک، لهستان، آلمان، ایتالیا، سوئیس، دانمارک، اتریش و روسیه دارند.

تحقیقات نشان می‌دهد آسیایی‌ها بیش از هر‌گونه کتاب دیگری در اینترنت برای «کتاب شعر» جست‌وجو می‌کنند که در این میان نام اسامی کشورهایی چون هند، فیلیپین، ترکیه و سنگاپور به چشم می‌خورد. مردم این قاره پهناور با برخی از قدیمی‌ترین زبان‌های جهان، با فرهنگ‌های مختلف و سنت‌های داستان‌سرایی پرنشاط شناخته می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها