همکاران خوبم در خانواده بزرگ روابطعمومی کار دشواری دارند، یکی از سختیهای کار روابطعمومی در رسانهملی این است که همه جا روابط عمومی رسانه دستگاه است و ما در واقع رسانه رسانه هستیم و این ما را ملزم میکند چارچوبها، ساختارها و عملیاتها را متناسب با اتفاقاتی که رخ میدهد، مدیریت کنیم. ما در «عصر تحول رسانهملی» همواره نسبت به تبیین اهداف سند تحول کوشا بودیم. هفتهنامه، پایگاه خبری، کانالهای اطلاعرسانی و صفحات مجازی میزبان رنگینکمانی از اخبار و نوشتههای اصحاب اندیشه و صاحبان قلم است. ما سعی کردیم از روابطعمومی توجیهگر و توصیفکننده برنامهها به یک روابطعمومی فعال، تحلیلگر و اثربخش و صدالبته برنامهمحور تبدیل شویم و ایمان داریم به فضل الهی، بهرغم فشارها و هجمهها و کینهتوزیها تحول محقق خواهدشد. شاید برخی گمان کنند رسانهملی در این آوردگاه تنهاست، اما هراسی نیست چون توکلها به خداست آنجا که میفرماید:«کم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کثِیرَةً بِإِذْنِ ا...»گاهی یک عده کمی بر یک جبهه گستردهای به اذن و قدرت خدا پیروز میشود. سیر تحول با تدبیر در حال رخ دادن است و زمینهسازی تحولات وظیفه ماست. همسنگران عزیزمان با عشق، علاقه و پایبندی به اهداف عالیه سازمان، خالصانه، خاضعانه و جهادگونه در تلاشند تا روزبهروز در تحقق یک روابطعمومی حرفهای برای پیشرفت سازمان موفقتر باشیم. روابطعمومی حرفهای یعنی؛ مدیریت هوشمند، خلاقانه و چندبعدی ارتباطات انسانی. برای ماموریت اصلی مدیریت هوشمندانه باید استراتژی و برنامه محوری داشت. باید به استانداردسازی و کیفیگرایی روابطعمومیها برای تاثیرگذاری توجه کرد، پاسخگو بود و به نیازهای جامعه مخاطب واکنشی سریع، صحیح و صادقانه داشت. در روابطعمومی حرفهای باید با بهرهگیری از الگوهای نوین جهانی برای عمق بخشیدن به نظام ارتباطات سازمانی کوشید تا نهایتا به ایجاد یک روابطعمومی یکپارچه برسیم و دچار «روابطعمومی یکسویه» نشویم. پس برای عبور از یکسویه بودن باید در قلب بحرانها و دغدغههای سازمانی حضور موثر داشت؛ محتوا تولید کرد و سخنگوی سازمان بود. باید جایگاه مشورتی و تصمیمسازی برای مدیران سازمان داشت که مضاف بر اینها استقلال مدیریتی و تخصیص اعتبار مستقل هم نیاز است.
در پایان امیدواریم در این دوران طلایی تحول، تمامی مجموعههای مختلف سازمان، همراه خانواده روابطعمومی باشند تا بتوانیم با ایجاد حلقه ارتباطی قوی و بنیادی از پیچ و خم این راه پر فراز و نشیب با موفقیت عبور کنیم و برگی زرین به گنجینه افتخارات رسانهملی بیفزایم. ۲۷ اردیبهشت روز روابطعمومی و ارتباطات را از صمیم قلب به تمامی همکاران دلسوز و پرتلاشم در روابطعمومی سازمان و مراکز استانها تبریک میگویم و بر این باورم که این روز به همه همکاران سازمانی تعلق دارد؛ چرا که رسانهملی خود با افتخار روابطعمومی نظام است.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد