شیائومی به تازگی قلم دیکشنری جدید MIJIA را معرفی کرده است که قابلیت دارد از روی کتاب و یادداشت و ضبط صدا واژگان را ترجمه کند.
کد خبر: ۱۳۹۲۰۶۲
نویسنده مهدی خانقلی - خبرنگار
براساس یادداشت‌های رسمی منتشر شده توسط سازنده، قلم دیکشنری MIJIA یک اسکنر لیزری دارد و از طریق این فناوری، محصول جدیدی که با سازوکار سرمایه‌گذاری جمعی تولید شده است، می‌تواند چند خط یا یک صفحه کامل را اسکن و ضبط کند. البته قابلیت آن از این هم فراتر می‌رود و می‌توان از آن برای ترجمه عکس به متن هم استفاده کرد. این محصول همچنین از انتقال محتوای ضبط شده به برنامه‌های دیگر برای ویرایش، اشتراک‌گذاری و حتی چاپ پشتیبانی می‌کند. 
بجز اسکن لیزری، دستگاه دوربینی دارد که می‌تواند از پاراگراف‌های اختصاصی که کاربر می‌خواهد ضبط کند، عکس بگیرد. این حسگر در یک طرف، قلم فرهنگ لغت MIJIA را دارد و در سمت دیگر صفحه نمایش بلند اما نازکی برای نمایش محتوای در حال ضبط قرار دارد. طبق ادعای رسمی شیائومی، این دستگاه برای تشخیص متن چینی و انگلیسی ضریب موفقیت ۹۹ درصدی دارد. این نرخ دقیق ترجمه آنلاین/آفلاین را می‌توان با محصولات بزرگ انگلیسی در این عرصه مقایسه کرد. 
قلم دیکشنری MIJIA همچنین مجهز به یک میکروفن دوگانه است که با الگوریتم‌های کاهش نویز هوش مصنوعی نیز همراه شده است. این قابلیت به ترجمه همزمان در یک تیم یا حتی ارائه صحبت‌های طرف مقابل به متن ضبط شده کمک می‌کند. این دستگاه اساسا تعدادی راه برای ضبط و ترجمه بین چند زبان ارائه می‌دهد که شامل زبان‌هایی چون چینی، انگلیسی، ژاپنی، کره‌ای، روسی، آلمانی و... است. قیمت این دستگاه 799یوان، تقریبا 115 دلار آمریکاست و در سازوکار سرمایه‌گذاری جمعی 699 یوان (تقریبا 100 دلار آمریکا) قیمت‌گذاری می‌شود.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها