رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:

شهرداری، قرارداد پیمانکار پیاده‌راه را 10 روزه تعیین تکلیف کند

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: شهرداری 10 روز فرصت دارد، دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون موضوع قرارداد پیمانکار پیاده‌راه را جمع‌بندی کرده و به شورا ارائه کند.
کد خبر: ۱۳۸۷۷۷۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان وبه نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی‌اکبر نظری در کمیسیون خدمات شهری با موضوع تعیین و تکلیف قرارداد پیمانکار پیاده راه اظهار کرد: شاکله این قرارداد بهم ریخته و دلیل آن تشتت در مدیریت است.
وی با بیان اینکه متأسفانه در این موضوع چندین مدیرتی متفاوت می‌خواهند مدیریت قرارداد را به عهده بگیرند، گفت: وضعیت قرارداد باید مشخص شود اگر بنا بر فسخ، ماده 38 کردن آن و یا اقاله است با ادله کافی باید این موارد هر چه سریع‌تر انجام شود.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان خطاب به معاون خدمات شهری شهرداری بیان کرد: یک هفته فرصت دارید عدم یکپارچگی در موضوع پیاده‌راه را مدیریت کنید.
نظری همچنین خواستار بیان ادله شهرداری در خصوص دو شق کردن قرارداد پیاده‌راه شد و افزود: اکنون سه سازمان و دو منطقه در مدیریت پیاده‌راه دخیل هستند که این موضوع باید یکپارچه شود.
وی با اشاره به فرصت 10 روزه به شهرداری به منظور تعیین تکلیف قرارداد پیمانکار پیاده‌راه، تصریح کرد: در این بازه زمانی شهرداری فرصت دارد دیدگاه‌ها و نظرات خود را پیرامون این موضوع جمع‌بندی کرده و به شورا ارائه کند.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان ادامه داد: همچنین به منظور جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌سواران و عدم فعالیت بساط‌‌گستران در پیاده‌راه بوعلی باید تدبیری اندیشیده شود و به منظور ارائه راهکار این موضوعات از طریق فرماندار پیگیری و حتی در شورای تأمین نیز مطرح شود.
نظری با انتقاد از عدم نصب دوربین‌های کنترل و ثبت تخلف در پیاده‌راه خاطرنشان کرد: نصب دوربین به منظور کنترل نظم و انضباط شهری و رفع مشکلات است و اگر این امر محقق نشود، نمی‌توانیم ورود موتورسیکلت و خودرو به این محدوده را مدیریت کنیم که این موضوع باید اصلاح شود.
تقویت حمل و نقل سبک انفرادی راه حل کاهش بار ترافیکی در رینگ اول
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان نیز در خصوص وضعیت پیاده‌راه‌های بوعلی و اکباتان، اظهار کرد: با وجود زحمات و تلاش‌های شهرداری و پیمانکار اوضاع پیاده‌راه‌ها مطلوب 100 درصدی نیست و گلایه‌های بسیاری از عدم مناسب‌سازی برای توانمندان و ورود موتورسیکلت‌ها وجود دارد.
مهدی حیدری با تأکید بر اینکه البته اجرای قرارداد تا زمان عدم فسخ و یا پایان مهلت آن، لازم‌الاجراست، گفت: برای آینده پیاده‌راه طرح‌هایی نیز در دست آماده‌سازی است.
وی انتقال بار تارفیکی دو پیاده‌راه بوعلی و اکباتان به چهار خیابان دیگر ار از مسائل و مشکلات موجود در رینگ اول برشمرد و بیان کرد:به دنبال این موضوع، چهار خیابان دیگر عملاً به پارکینگ تبدیل شده است که سنخیتی با بحث گردشگری، زیبایی شناختی و همدان زیبا ندارد.
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان افزود: مطلوبیت فضا در چهار خیابان‌ منتهی به میدان امام (ره) به واسطه دود، حضور خودروها و اتوبوس‌ها به هم خورده است که زیبنده شهر همدان نیست.
حیدری راه حل کاهش بار ترافیکی در چهار خیابان مذکور را تقویت حمل و نقل سبک انفرادی دانست و تصریح کرد: تحقق این امر کار سختی نیست و از مواردی به شمار می‌رود که حتی اگر سالیانه 10 درصد از حضور اتوبوس‌ها و خودروها در این خیابان‌ها بکاهد کافی است.
وی با تأکید بر اینکه رینگ مرکزی شهر باید انسان محور باشد، ادامه داد: موارد ذکر شده در قالب پیشنهادهایی به منظور بهبود عملکرد پیاده‌راه است.
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: وضعیت کف‌پوش پیاده‌راه اکباتان به دلیل تردد خودروها آسیب دیده و این آسیب‌دیدگی در حال گسترش است که باید تدابیری نیز در این منطقه اندیشیده شود.
حیدری با بیان اینکه پیاده‌راه دستاورد منحصر به فردی است، یادآور شد: این دستاورد می‌تواند وجه تمایز و جاذب گردشگری شهر همدان باشد که باید به این مهم توجه ویژه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
افسانه کوهنوردی ایران

گفت‌وگو با افسانه حسامی‌فرد، اولین کوهنورد زن تاریخ‌ساز ایرانی در مسیر باشگاه هشت ‌هزاری‌ها

افسانه کوهنوردی ایران

جا مانده از نسل هوش مصنوعی

در گفت‌وگو با یک جامعه‌شناس، تهدیدات و فرصت‌های هوش مصنوعی برای خانواده‌های ایرانی را بررسی کرده‌ایم

جا مانده از نسل هوش مصنوعی

نیازمندی ها