امیرعبداللهیان پیش از عزیمت به آنکارا اعلام کرد

مقدمات سفر رئیس‌جمهور به ترکیه فراهم می‌شود/ با تاخیر به روسیه می‌روم

پولیتیکو نوشت: احیای توافق هسته ای با تهران به پوتین یک گزینه دوم زمان بندی شده بی نقص می دهد تا نفت خود را در بازارهای جهانی بفروشد.
کد خبر: ۱۳۷۸۸۶۸
به گزارش جام جم آنلاین، رصد اندیشکده‌ها و اتاق‌های فکر غربی در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۸ اوت ۲۰۲۲ نشان می‌دهد محور‌های زیر در دستور کار اندیشمندان غربی علیه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد:

۱. یک توافق هسته‌ای تازه، بدون همگرایی گسترده‌تر دوام نمی‌آورد. اگر در مسیر این همگرایی، گام‌هایی برداشته نشوند، بعید است که برجام، پایدار بماند. دوام ایران در برابر خروج اول آمریکا، چیزی شبیه معجزه بود. غلبه بر خروج دوم، چه بسا که ناممکن باشد (فارین افرز)

۲. روسیه و ایران، در حال تحکیم بی سابقه پیوند‌های خود هستند چرا که انزوای بین المللی شان، این دو دشمن آمریکا را به همکاری نزدیکتر در زمینه‌های تجاری و نظامی سوق می‌دهد (وال استریت ژورنال)

۳. بایدن، این هفته موازنه ظریفی را با ایران برقرار می‌کند چراکه تلاش دارد توافق هسته‌ای با ایران را زنده کند و همزمان هم دوستانش را مطمئن سازد که می‌تواند علیه اقدامات شوم ایران واکنش نشان دهد (پولیتیکو)

۴. بایدن بند‌های غروب توافق هسته‌ای را مانعی برای کنترل تسلیحات هسته‌ای نمی‌داند. دولت جو بایدن از بند‌های غروب توافقنامه هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران، به عنوان یک جنبه معمول از دیپلماسی عدم اشاعه که می‌تواند پس از بازگشت به مسیر توافق بازنگری شود، دفاع کرده است (نیوزویک)

۵. مقام‌های رسمی آگاه به روند گفتگو‌های هسته‌ای می‌گویند که آمریکا و ایران همچنان بر سر برخی جزییات کلیدی سرشاخ هستند تا توافق کارساز ۲۰۱۵ را زنده کنند و شاید چندین هفته برای حل و فصل اختلافاتشان زمان بخواهند (بلومبرگ)

۶. احیای برجام، شاید تنها دستیابی به بمب هسته‌ای ایران را به تاخیر اندازد، اما به غرب کمک می‌کند که بر بحران زمستانی انرژی غلبه کند (بلومبرگ)

۷. اسرائیل و ترکیه از بازسازی پیوند‌های دوجانبه، سود می‌برند. از سرگیری روابط دیپلماتیک آخرین گام در نزدیکی منطقه‌ای ترکیه است. به کمک آن، آنکارا قصد دارد امنیت ملی و اقتصاد لرزان خود را تقویت کند (شورای روابط خارجی)

۸. جهانِ تشنه انرژی، امید‌هایی را در گفتگو‌های هسته‌ای ایران می‌بیند (بلومبرگ)

۹. بی تفاوتی بایدن در عراق، دست بالا را به ایران داده است. دمکراسی شکننده پساجنگ این کشور، با تهدیدی بی سابقه روبروست (فارین پالیسی)

۱۰. احیای توافق هسته‌ای با تهران به پوتین یک گزینه دوم زمان بندی شده بی نقص می‌دهد تا نفت خود را در بازار‌های جهانی بفروشد (پولیتیکو)

۱۱. تقلای دقیقه نود نفتالی بنت، نخست وزیرِ جایگزین اسراییل برای توقف بایدن از بازگشت به برجام (نیوزویک)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها