مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان آذربایجان شرقی خبر داد:

رشد 7.5 درصدی بیمه روستاییان در استان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: کارگران ساختمانی یا دیگر مشاغلی که بصورت فصلی فعال هستند می‌توانند بر اساس قوانین شغل فصلی در این صندوق به شرط اینکه تحت پوشش هیچ بیمه ای نباشند عضو صندوق باشند.
کد خبر: ۱۳۷۸۳۷۲
به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی، نشست خبری مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان در زمینه پوشش بیمه اجتماعی جامعه هدف صندوق و ارائه گزارش عملکرد و تبیین اهداف عملیاتی، ظهر امروز 7 شهریور همزمان با هفته دولت برگزار شد.

"محمد نظری" ضمن تبریک هفته دولت از حضور مدیر عامل صندوق در استان خبر داد و به معرفی صندوق پرداخت و گفت: بر اساس اصل 29 قانون اساسی دولت مکلف است تا امر بیمه را برای آحاد مردم فراهم نماید.

وی با اشاره به اینکه هیئت وزیران وقت در سال 84 این صندوق را مصوب کرده و تاسیس شده است، ادامه داد: بند "د"ماده 3 قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی وزارت رفاه مکلف است سریعا صندوق مخصوص روستائیان و عشایر را فراهم کرده و ظرف دو سال امکان این اتفاق را فراهم نمایند.

نظری گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی صندوق کسانی که فاقد هرگونه پوشش بیمه و فاقد کارفرمایی و کارگری هستند می‌توانند بیمه شوند.

وی افزود: مهلت نام نویسی بین سنین 18 تا 50 سال است و بر اساس قانون جدید کسانی که شرط 50 سالگی را عبور دهند امکان ثبت نام وجود ندارد.

نظری اضافه کرد‌: روستائیان و عشایر، بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ساکنین شهر های زیر 20 هزار جمعیت که آمار آن‌ها 53 مورد در استان است، می‌توانند در این صندوق عضو باشند، به شرطی که در دیگر بیمه ها عضو نباشند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان گفت: کشاورزان غیر ساکن روستا هم می‌توانند به شرط اینکه امرار معاش خود را از کشاورزی بدست آورده باشند در این صندوق عضو شوند.

وی در ادامه به دیگر مزایای این صندوق پرداخت و توضیح داد: افرادی که دو سکونته هستند می‌توانند در صندوق عضو شوند.

وی سپس به بیمه رانندگان اشاره کرد و گفت: راننده ای که در حمل مسافر یا کالا مشغول باشد نیز می‌تواند در صندوق عضو شود، 21 هزار نفر راننده در استان هم اکنون عضو صندوق هستند، رانندگان باید یا از طریق بیمه تامین اجتماعی یا صندوق ما تحت پوشش قرار گیرند. 

نظری با تاکید بر تحت پوشش قرار دادن بیمه قالیبافان گفت: قالیبافان و صنایع دستی اعم از شهری و روستایی در رسته های مختلف که مرجعیت آن‌ها توسط  تشکل هایی که در اتاق فرش سازمان صمت است تایید شوند می‌توانند در این صندوق عضو شوند. 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان گفت: قشری از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر زنان سرپرست مدد جوی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که از اعتبارات بهزیستی واریز می شود، 937 نفر آمار مددجوی بهزیستی است که در این صندوق عضو هستند. 

نطری در ادامه به تحت پوشش قرار دادن بسیجیان پرداخت و افزود: براساس تفاهم نامه بسیج مستضعفین اعضای بسیج می‌توانند با ارائه کارت معتبر بسیج عضو صندوق باشند، بسیجیان میتوانند با ارائه گواهی از پایگاه خود عضو این صندوق باشند.

وی در ادامه به نحوه عضویت شرکت های مستقر در روستا ها و شهر های زیر 20 هزار نفر اشاره کرد و گفت: اگر چنانچه فردی عضو سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی یا دامپزشکی بوده و محل استقرار شرکت در روستا ها یا شهر زیر 20 هزار نفر باشد می‌توانند اعضای خود را به صندوق جهت عضویت معرفی کنند.

وی به هدف اصلی این صندوق پرداخت و گفت: در نظر داریم افرادی که تاکنون بیمه نشده اند را پیدا کرده و آن ها را تحت پوشش بیمه ای بیاوریم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان با اشاره به بیمه مشاغل فصلی گفت: کارگران ساختمانی یا دیگر مشاغلی که بصورت فصلی فعال هستند می‌توانند بر اساس قوانین شغل فصلی در این صندوق به شرط اینکه تحت پوشش هیچ بیمه ای نباشند عضو صندوق باشند.

وی با تاکید بر اینکه حداقل دستمزد سال قبل حداکثر درآمدی این صندوق در سال جاری است، ادامه داد: 8 سطح درآمدی برای افرادی که می‌خواهند عضو شوند داریم و شرایط تقسیط نیز فراهم شده است، برای تمدید حق بیمه از سایت روستا می‌توانند اقدام کنند و نیازی به مراجعه حضوری نیست. 

نظری به جمعیت استان پرداخت و تصریح کرد: حدود 500 هزار نفر در استان آذربایجان شرقی می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عضو شوند. 

وی ادامه داد: سهم استان ما 11 درصد کل کشور است و تاکنون تقریبا به بیش از 50 درصد تعهدات خودمان عمل نموده ایم. 

وی در ادامه به رشد آمار بیمه ای اشاره کرد و گفت: از هفته دولت سال 1400 تاکنون 7.5 درصد رشد بیمه ای داریم، در پنج ماه اخیر بیش از 8 هزار بیمه شده جدید داریم که حاکی از رشد 3.4 درصدی است، وصولی حق بیمه استان در سال گذشته 1430 میلیارد ریال بوده و مبلغ مستمری های پرداختی حدود 27 هزار خانوار مستمری بگیر در استان داریم.

وی اضافه کرد: سرجمع مبلغ مستمری بگیران استان در سال گذشته 188 میلیارد تومان بوده است و ضریب پشتیبانی نسبت به ورودی و خروجی است که 9.44 ضریب استان است. 

نظری افزود: اگر این ضریب عدد درشتی باشد دوره مطلوب خود را نشان می دهد و عدد 6 به پایین نشان از نقطه ورشکستگی است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان به برنامه های آتی این صندوق اشاره کرد و گفت: برنامه خدمات بیمه تکمیلی، وام کم بهره از منابع داخل صندوق را نیز در برنامه داریم. 

وی با توجه به چابک سازی نیروی انسانی گفت: کارگزاران این صندوق در کل کشور کمتر از 350 نفر است و سیاست چابک سازی را در برنامه خود دارد. 

نظری به امکان برخورداری از دو متسمری برای بانوان خبر داد و گفت: طبق لایحه حمایت از قانون خانواده بر اساس این قانون امکان برخورداری از دو مستمری فوت همسر و بازنشستگی همسر داریم، مبحث ازدواج هم خارج از شمول این قانون نیست.

وی در پایان از تشکیل ستاد های توسعه خبر داد و گفت: تشکیل ستاد های توسعه بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر نیز در برنامه های این صندوق در شهرستان ها است


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها