جدیدترین بلوک های سبک

جدیدترین بلوک های سبک ساختمانی که پرفروش هستند و کیفیت عالی و قیمت مناسبی دارند کدامند؟
کد خبر: ۱۳۷۴۶۶۹

دفتر استفاده از بلوک های سیمانی قدیمی تقریبا بسته می شود و مسیر آینده مصالح ساختمانی نیز، همگام با تکنولوژی روز پیش می رود، چرا که مصالح جدید، سود و سلامتی به ارمغان می آورند. مصالح دیوارچینی نیز از این امر مستثنی نبوده است. پر مصرف ترین مصالح دیوارچینی در عصر امروز و در کل دنیا، بلوک سیمانی است، این بر همگان اثبات شده است. اما چه نوع بلوک سیمانی؟!

جدیدترین بلوک های سبک

حوزه تولید بلوک، هم راستا با علم روز شده است و استفاده از اکثر بلوک های سیمانی به دلایل مختلفی چون سنگین، شکنندگی، سرطانزا بودن و سایر مضرات محیطی و... منسوخ شده است. ساختمان ساز های انبوه، امروزه از بلوک های جدید در دیوار چینی استفاده می کنند تا در هزینه و زمان خود صرفه جویی شود، اما کدام بلوک ها، جدید هستند؟

جدید ترین مصالح دیوارچینی

خشت و آجر از قدیم الایام در دیوارچینی استفاده می شدند، از زمان های دور، خشت کاملا منسوخ شده است و تا همین 15 سال پیش، آجر یکه‌تاز دیوارچینی بود، البته آجر های رسی منظورمان است، سپس آجر های آهکی، مدت اندکی جایگزین آجر رسی قرمز شدند، اما آنها نیز ماندگار نبودند.

تقریبا ده سالی می شود که جز در موارد خاص، آجر چینی نمی بینیم البته نوع جدیدی از آجرها به نام آجر سبک سیمانی که از پوکه ساخته می شوند، وارد بازار مصالح ساختمانی شده است و برای تیغه چینی و... بسیار پر کاربرد و پر فروش است.

آجر سبک پوکه ای آلوکا

 

سفال بعد از کم رنگ شدن استفاده از آجر، به صنعت ساختمان ورود پیدا کرد، چرا که اولا ابعادی بزرگی داشت و کار را زودتر پیش می برد، ثانیا قیمت آن ارزانتر از آجر بود. اما آن نیز به دلیل هم خانواده بودن با آجر های رسی، مقاومت لازمه، در برابر آب را نداشت و خیلی راحت می شکست. همچنین، سفال بشدت صدا را منتقل می کرد و آرامش در ساختمان ها مختل می شد.

همین ایرادات عایق نبودن، باعث شد که استفاده از آن محدود شود، چرا که همه مردم، خواهان ساخت بنای امن و آرام هستند. اینگونه بود که بلوک های سیمانی وارد صحنه شدند و روز به روز متنوع تر و بهینه تر شدند. تا اینکه در جدیدترین بلوک های سبک، عایق کاری و ایمنی ساختمان شما، تضمین شد. سیمان و مصالح ساخته شده با آن، همیشه حرف اول را در ساخت و ساز، زده و می زنند.

جدیدترین بلوک های ساختمانی

بشر از دیرباز به دنبال راه های ارزان و سالم برای راحت کردن زندگی و کاهش هزینه های خود بوده است. کار تولید، نیز از این امر مسنثنی نیست. تولیدی که منابع آن از دل طبیعت باشد، سالم و ارزان خواهد بود.

بلوک های سیمانی مانند مصالح دیگر، دوره تکامل خود را دارند، این پروسه از تولید بلوک سنگین شروع شده تا تولید بلوک های سبک که اکنون با تکنولوژی روز دنیا در ایران نیز انجام می شود. انواع بلوک سیمانی سبک در بازار آمده و رفته یا هنوز هست، اما کدام جدیدترین و بهترین نوع بلوک است؟

جدیدترین بلوک های سبک

بلوک های کادونا، هبلکس، لیکا، ماسه ای و... انواع پر کاربرد جدید و شناخته شده ی بلوک هستند که هر کدام به نوبه خود مزایا و معایبی دارند و به دلیل همین مزایا و معایب، استفاده از آنها رواج دارد یا منسوخ شده است. اما هیچ کدام به گرد پای بلوک سبک پوکه ای نمی رسد.

بلوک های پوکه ای که با نام بلوک پومیس یا بلوک سبک جدید در بازار مصالح ساختمانی، سر زبان ها افتاده اند، از منابع و مواد معدنی ساخته شده اند. به‌طور مثال، هبلکس یا لیکا از مواد صنعتی مضر و سرطانزا در تولید خود استفاده کرده اند، اما بلوک پوکه ای هر چه دارد از طبیعت دارد.

جدیدترین بلوک سیمانی سبک ساختمانی

 

بلوک سبک از ترکیب ماده معدنی پوکه با آب و سیمان تشکیل می شود، پومیس یا پوکه، یک نوع تف آتشفشانی است که در ایران و در خطه آذربایجان یافت می شود. بلوک حاصل از پوکه، جدیدترین بلوک سبک است که بسیار پر فروش و استفاده از آن همه گیر شده است. سازمان نظام مهندسی نیز، ساختمان سازها را ملزم به استفاده از بلوک سبک جدید یا پوکه ای کرده است، چون تمام الزامات مبحث ساختمان سازی را یک جا برآورده کرده است.

دانه پوکه سفید آذربایجان، بخاطر بافت اسفنجی شکل خود، عایق صوتی و حرارتی بسیار قوی است و جایگزین بسیار مناسب برای دانه لیکا، پودر آلومینیم سرطانزای هبلکس و حتی پوکه قروه است. بلوک های تهیه شده از آن نیز، همین ویژگی را دارند و مثل آینه صاف و مقاوم تر از سنگ هستند.

قیمت پوکه به دلیل وجود آن در طبیعت و قابل استخراج بودن، کمتر از سایر افزودنی ها نظیر دانه لیکا و پودر آلومینیوم است، پس قیمت بلوک حاصل از آن یا بلوک پومیس، قطعا کمتر از بلوک لیکا، هبلکس و... است.

در آخر باید خاطر نشان کرد که بلوک های پوکه ای به عنوان جدیدترین بلوک های سبک در عصر حاضر، انقلاب و تحولی بزرگ در مصالح دیوارچینی مدرن ایران و کل دنیا محسوب می شوند که منابع طبیعی را به شکل حرفه ای، تحویل صنعت ساختمان کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها