کارشناس جهان عرب در گفتگو با «جام‌جم»:

طرح غوغاسالارانه «هزاران زخم» برای اسرائیل شکست بود

سیدهادی سید افقهی، کارشناس مسائل حوزه غرب آسیا در گفت‌وگو با جام‌جم با اشاره به استراتژی ادعایی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی تحت عنوان «مرگ با هزاران زخم» خاطرنشان کرد: اجرایی‌شدن این طرح از زمان نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین رژیم اشغالگر قدس آغاز شد. او درباره این طرح مدعی بود که چون اسرائیل نمی‌تواند با ایران وارد جنگ علنی شود، بنابراین بهتر است از طریق واردکردن هزاران ضربه امنیتی، سیاسی و تروریستی به شخصیت‌ها و مراکز حساس و هسته‌ای آسیب‌های جدی و تاثیرگذارتری را به جمهوری اسلامی وارد کند.
کد خبر: ۱۳۷۴۲۲۶

به گزارش جام جم آنلاین، وی با بیان این‌که حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران و ترور برخی چهره‌ها، نشانه‌هایی از اعمال این استراتژی از سوی رژیم صهیونیستی بود، تصریح کرد: واکنش ایران البته در قبال این گونه اقدامات خرابکارانه قاطع بود و جمهوری اسلامی با شیوه‌های مختلف پاسخ محکمی را به اسرائیل داد و ضربه به مرکز موساد در اربیل یکی از واکنش‌های جمهوری اسلامی نسبت به تحرکات ایذایی اسرائیل در منطقه بود. سیدافقهی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های پاسخ محکم و قاطع ایران در این مقطع زمانی آشکاربودن آن است. اگر تا پیش از این، برخی واکنش‌ها در نهان صورت می‌گرفت و بنا به مقتضیاتی از توضیح شفاف آن خودداری می‌شد، اما در موضوع حمله به مراکز جاسوسی اسرائیل در اقلیم کردستان شاهد بودیم که مقامات امنیتی و اطلاعاتی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت رسمی مسئولیت این کار را به عهده گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: پیرامون همین موضوع وقتی از سردار حاجی‌زاده دلایل انتشار بیانیه سپاه در خصوص اصابت موشک به مراکز جاسوسی اسرائیل در اربیل را پرسیدم با این پاسخ مواجه شدم که هدف از این کار پاسخ مناسب به جنگ روانی رژیم اشغالگر قدس و اعلام این حقیقت بود که اگر از این پس منافع جمهوری اسلامی در معرض تهدید اسرائیلی‌ها قرار گیرد، پاسخ ایران به مراتب کوبنده‌تر خواهد بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به شکست‌های پی در پی رژیم صهیونیستی در واردکردن ضربه به منافع جمهوری اسلامی گفت: تاکنون این رژیم از طریق فشار‌های دیپلماتیک، لابی در کنگره و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خرابکاری‌ها، عملیات‌های پنهان، ترور، تحریم، ائتلاف‌سازی و حملات رسانه‌ای (جنگ شناختی) در پی تحمیل ضربات به ایران بود، اما شواهد میدانی حاکی از شکست این راهبرد از سوی اسرائیل است و البته برخورد سخت و نرم جمهوری اسلامی و محور مقاومت نشان داد که رژیم صهیونیستی تا چه اندازه در موقعیت ضعیف و سستی به سر می‌برد.

سیدافقهی شرایط فضای داخلی و سیاسی اسرائیل را به شدت شکننده توصیف و اظهار کرد: رژیم اشغالگر قدس از یکسو با اوجگیری اعتراضات مردمی و از سوی دیگر با تعدد عملیات‌های موفق استشهادی مواجه است.

نیرو‌های مبارز فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی از جمله در صحرای النقب و در نزدیکی تاسیسات اتمی اسرائیل و همچنین در تل‌آویو دست به عملیات استشهادی زدند و این عملیات‌های مختلف آسیب‌پذیربودن رژیم اشغالگر قدس را نشان داد.

سیدافقهی ادامه داد: در بعد سیاسی هم بعد از فروپاشی کابینه نفتالی بنت و همچنین انحلال کنیست، اسرائیلی‌ها خود را برای انتخابات زودرس آماده می‌کنند. انتخاباتی که البته معلوم نیست چه احزابی موفق به کسب کرسی شوند و چه ائتلاف‌هایی روی کار خواهد آمد و همه این‌ها نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به لحاظ سیاسی از شرایط خوبی برخوردار نیست.

وی آشفتگی سیاسی در اسرائیل را نشانه‌ای از ضعف این رژیم دانست و تاکید کرد: با ناکامی‌های پی در پی رژیم صهیونیستی، هم در عرصه داخلی و هم در حوزه تحمیل ضربات به جمهوری اسلامی می‌توان با قاطعیت عنوان کرد که طرح غوغاسالارانه هزار ضربه به شکست منتهی شده و آن‌ها اگرچه با همدستی آمریکا همچنان در پی استمرار جنگ روانی علیه ایران هستند، اما در حوزه جنگ نرم هم به هیچ امتیازی نخواهند رسید.

سیدافقهی گفت: آمریکا در مورد برجام رسما از ما خواستند که امنیت اسرائیل را در نظر بگیریم که البته با پاسخ دندان‌شکن جمهوری اسلامی مواجه شدند مبنی بر این‌که ما این رژیم را نامشروع می‌دانیم و خواهان نابودی آن هستیم و این خواسته البته به هیچ وجه به معنای عداوت با یهودیان نیست، چون این گروه دینی در ایران از احترام برخوردارند و در مجلس هم نماینده آن‌ها حق رای دارد.

وی علت اصلی ناکامی اسرائیل و موفقیت جمهوری اسلامی در ضربه‌زدن به منافع رژیم اشغالگر قدس را همراهی ایران و متحدانش در استمرار محور مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ابتکار عمل در منطقه به دست محور مقاومت است و از همین رو است که برخی کشور‌های غربی که تا پیش از این سودای عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را در سر می‌پروراندند، اکنون خواهان افزایش روابط دیپماتیک و سیاسی با جمهوری اسلامی هستند.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها