۷۹ پرونده تخلف شکار و صید در همدان تشکیل شد

فرمانده یگان حفاطت محیط زیست استان همدان گفت: ۷۹ پرونده طی سال گذشته برای تخلف شکار و صید در این استان تشکیل و ۵۰ مورد تخلف نیز شناسایی شد.
کد خبر: ۱۳۶۹۴۵۲

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رضا دانش پژوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرندگان زخمی تا بهبودی کامل در این محل نگهداری سپس در طبیعت رها سازی می شوند.

وی افزود: رسیدگی و تیمار پرندگان و گونه های زخمی با سازمان محیط زیست است اما به علت محدودیت های اعتباری از توان بخش خصوصی نیز در این زمیته استفاده می شود.

دانش پژوه گفت: این مجموعه به تخلفاتی نظیر حیوان آزاری، شکار غیر مجاز گونه های جانوری، پستانداران، صید آبزیان، حمل سلاح غیر مجاز، تخریب اراضی ملی و شروع به شکار رسیدگی می کند.

به گفته وی، همچنین ۶ قبضه سلاح غیر مجاز و ۲۴ سلاح مجاز از شکارچیان متخلف طی سال گذشته کشف شد که هر یک از متخلفان بر اساس نوع تخلف علاوه بر جریمه نقدی و پرداخت خسارت در حق محیط زیست به یکماه تا سه سال حبس محکوم شدند.

رییس اداره بازرسی، مدیریت عملکرد و مسئول امور حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز گفت: قوانین شکار و صید در سال ۱۳۵۳ مصوب و در سال ۱۳۶۷ اصلاح شده است با این وجود قانون گذار قوانین مجازات را هر چند سال یکبار با درخواست سازمان حفاظت محیط زیست تغییر می کند.

حجت لطفی افزود: تخلفات زیست محیطی همواره با جرایم علیه اشخاص نظیر قتل، سرقت و آدم ربایی و امثالهم مقایسه شده بنابراین مجازت های پیش بینی شده برای شکار و صید غیرمجاز بسیار کم است.

وی گفت: البته در چند سال گذشته در شورای عالی حفاظت محیط زیست مجازات های پیش بینی شده برای شکار و  صید افزایش قابل توجهی داشت به گونه ای که برای شکار یک راس قوچ وحشی باید علاوه بر تحمل حبس و پرداخت جزای نقدی،  ۷۵۰ میلیون ریال خسارت وارده به محیط زیست را پرداخت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها