کلیک، تبلیغات Super Bowl را در سال جاری بررسی می‌کند

بهترین تبلیغات سوپر بول در سال 2022

سال‌هاست در دنیا مسابقه فینال فوتبال آمریکایی که با نام سوپر بول شناخته می‌شود، مسؤول برخی از هیجان‌انگیزترین و تاثیرگذارترین موفقیت‌ های تبلیغاتی است.
کد خبر: ۱۳۶۱۴۴۷

هر سال، صنعت بازاریابی مشتاقانه منتظر تبلیغات خلاقانه، الهام‌بخش و طنزی است که از طریق داستانسرایی‌های ماهرانه‌ای بیان می‌شوند.

امسال ما تبلیغاتی را دیدیم که روی رفتارها و آرزوهای مردم در دوران پس از پایان کوویدـــ19 تمرکز کرده بودند.

به عنوان مثال، تبلیغات Booking.com آرزوی سفر دوباره را نشان می‌داد. با ما همراه باشید تا ابتدا برخی از خلاقانه‌ترین تبلیغات سوپر بول سال 2022 را بررسی کنیم و نکات مهمی از آنها یاد بگیریم.

بهترین تبلیغات سوپر بول 2022

تبلیغ غیرعادی و جذاب پنج ثانیه‌ای Reddit در سوپر بول سال 2021 توانست همگان را فریب دهد و در حدی موفق شد که نیویورک تایمز آن را برنده غیرمنتظره سوپر بول نامید. سه تبلیغی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت از رقبای این تبلیغ پنج ثانیه‌ای محسوب می‌شوند.

تبلیغ سوپر بول چیپس Lay’s

این تبلیغ خنده‌دار و کمی مضطرب‌کننده که شامل بخشی‌هایی مانند به هم پیوستن دوستان و داستان ترسناک عروس زامبی بود، توانست یکی از بهترین تبلیغ سوپر بول امسال باشد.

ستارگان هالیوود، پال راد و ست روگن به عنوان دو دوست که خاطرات خود را به اشتراک می‌گذارند در این تبلیغ ظاهر شدند و هر کدام آنها یک بسته طلایی چیپس لیز در دست دارند.

در این تبلیغ، برند خاطره‌ای را برای بینندگان می‌سازد. به عبارت دیگر، لیز را به عنوان محصولی که می‌خواهید در بهترین و بدترین زمان‌ها در دست داشته باشید، نشان می‌دهد.

نکته مهم: روی پیام اصلی که می‌خواهید به مخاطبان خود انتقال دهید تمرکز کنید. آن را در مرکز کمپین خود بگذارید و داستانی شاد و امیدوارانه درباره آن بسازید. با این روش می‌توانید تبلیغاتی هماهنگ با لحن برندتان ارائه کنید تا مخاطبان موردنظرتان شما را تایید کنند.

تبلیغ سوپر بول UberEats

امسال در تبلیغ اوبرایتس دعوت شدیم که در این جشن پرستاره بخندیم. اوبرایتس موارد دیگری به جز غذا تحویل می‌دهد، بنابراین برند برای نشان دادن این موضوع، تبلیغی با افراد مشهور ساخت که در حال جویدن وسایل خانگی مانند چراغ، رژ لب، گل و شمع هستند.

دلیلی که افراد این وسایل را می‌خورند این است که آنها فکر می‌کنند اوبرایتس تنها مواد غذایی تحویل می‌دهد. تذکراتی مانند «لامپ نخورید» طنز بیشتری به این تبلیغ اضافه می‌کند.

نکته مهم: اگر می‌خواهید دامنه فعالیت‌های برند خود را گسترش دهید یا کسب‌وکارتان را به هر شکلی تغییر دهید، استفاده از تبلیغات خلاقانه و تاثیرگذار برای نشان دادن خدمت جدید می‌تواند تعاملات را افزایش دهد و پیام شما را به‌صورت مؤثرتری به مخاطبان ارائه کند. اینفلوئنسر مارکتینگ (استفاده از افراد مشهور و تاثیرگذار در تبلیغات) را فراموش نکنید.

تبلیغ سوپر بول Hellmann’s

در تبلیغ آموزنده این برند که جرود مایو (ستاره فوتبال آمریکایی) حضور داشت به موضوع هدررفت مواد غذایی با روشی طنز در سرعتی بالا پرداخته می‌شود. در این تبلیغ، هلمن به جرود مایو اجازه می‌دهد هر فردی را که در حال دور انداختن مواد غذایی است بر زمین بزند.

همچنین پیشنهاداتی برای دستور پخت ارائه می‌کند. این تبلیغ سرگرم‌کننده و متفکرانه که افراد را آگاه می‌کند، ممکن است برخی را بخنداند و برخی را متعجب کند. انجام چنین کاری در کمتر از یک دقیقه کاملا ستودنی است.

نکته مهم: اگر در تبلیغات مشکلی را نمایش دهید که باید فوری برطرف شود و خودتان را به عنوان راه‌حل این مشکل نشان دهید، تبلیغات شما موفق خواهد شد.

فقط کافی است یک داستان قوی یا سرگرم‌کننده داشته باشید تا هیچ محدودیتی برای رسیدن به هدف در مسیر شما نباشد. از همخوانی فرهنگ برندتان با مشکل مطمئن شوید و برای الهام‌گیری و نحوه پرداختن به موضوعات بزرگ تحقیق کنید.

چند شکست کلاسیک

تبلیغات برخی سال‌ها نمی‌تواند توجهات را به خود جذب کند. به نظر تماشاگران، آنها کسل‌کننده‌اند و کارگردانی خوب نیست ولی سال 2022 سال خوبی برای تبلیغات سوپر بول بوده است. در ادامه به دو شکست تبلیغاتی در سال 2019 خواهیم پرداخت.

تبلیغ سوپر بول Planters

در تبلیغ این برند، خودرویی به شکل بادام‌زمینی با همراهی موسیقی متال با سرعتی دیوانه‌وار در حال حرکت است. تبلیغ سال 2019 این برند نشانه‌هایی از تبلیغی عالی داشت ولی در ایجاد تاثیری مناسب شکست خورد. به عبارت دیگر، تبلیغ به‌خوبی ساخته شده بود و کمی سرگرم‌کنندگی داشت ولی پیام آن گیج‌کننده بود. تلاش‌های Planters آن شب توسط دیگر تبلیغات پر از سلبریتی و زرق‌وبرق‌دار دیده نشد.

نکته مهم: موسیقی خوب، داستان جالب، افراد مشهور و بودجه زیاد قطعا می‌تواند در ساخت تبلیغی موفق به شما کمک کند اما اگر پیام شما از تبلیغ کاملا واضح و مشخص نباشد به احتمال زیاد تلاش‌های شما نتیجه‌ای نخواهد داشت.

تبلیغ سوپر بول Pespi

این تبلیغ با حضور استیو کرل و ستارگان دیگری همراه بود ولی به نظر می‌رسید باید بیشتر خنده‌دار و هیجان‌انگیزتر ساخته می‌شد. تبلیغ نتوانست تاثیر قابل توجهی بگذارد، زیرا کمپین نه خوب بود و نه بد. همچنین پپسی روی بهترین نشان دادن خود تمرکز کرده بود و باعث شد مردم احساس کنند رقیب اصلی پپسی یعنی کوکاکولا بهتر است. چنین کاری برای توسعه برند مناسب نیست.

نکته مهم: وقتی در شرایطی هستید که یک رقیب قوی دارید، تحقیق درباره تلاش‌ها و نوآوری‌های آنها و سرمایه‌گذاری تلاش‌های خلاقانه خود روی ساخت یک کمپین نه فقط باعث درخشش برند شما می‌شود بلکه تنها روشی است که می‌توان با آن در جنگ تبلیغاتی پیروز شد.

سخن آخر

اکنون که با بهترین و بدترین نمونه‌های تبلیغات سوپر بول آشنا شدیم، بهتر است از هزینه ساخت تبلیغات سوپر بول نیز آگاهی یابیم. برای پخش هر یک دقیقه تبلیغ در زمان سوپر بول در شبکه تلویزیونی NBC، 13میلیون دلار لازم است.

همچنین تحقیقات نشان می‌دهد هزینه ساخت تبلیغ در شبکه ملی بین 63هزار دلار تا 8 میلیون دلار است.

طبق این اطلاعات، ساخت و پخش تبلیغی یک دقیقه‌ای در سوپر بول حداکثر به بودجه‌ای 21میلیون دلاری نیاز دارد.

در آخر باید ذکر کنیم گرچه افراد مشهور بسیاری در تبلیغات حضور پیدا می‌کنند ولی این ستارگان باعث نمی‌شوند تبلیغات در نظر مخاطبان متمایزتر دیده شود. تبلیغات باید سه جز اساسی داشته باشد: 1) مخاطبان با تبلیغ ارتباط برقرار کنند 2) طنز داشته باشد 3) داستانی قوی داشته باشد. حتی اگر بودجه‌ای میلیون دلاری نداشته باشید و تبلیغی با این سه نکته بسازید، مخاطبان به سوی برند شما جذب خواهند شد.

شیرین هنرمند اصل - روزنامه نگار / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها