قهرمان اروپا قربانی شعار پوچ «جدایی ورزش از سیاست» شد

فروپاشی چلسی با تحریم آبراموویچ (+عکس)

دولت انگلیس با اقدامی سیاسی علیه مالک چلسی، در آستانه نابود کردن قهرمان فوتبال اروپاست.
کد خبر: ۱۳۵۸۱۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، عملیات نظامی روسیه در اوکراین به جامعه جهانی نشان داد که نظام سرمایه داری هر چیزی که اراده کند، وارد می شود و قوانین تنها زمانی معنا پیدا می کنند که منافع نظام سلطه تامین شود؛ در غیر اینصورت این قوانین بی معنا هستند.

بزرگترین شعار نهادهای بین المللی ورزش مثل فیفا و یوفا «جدایی ورزش از سیاست» است. اما در دو هفته گذشته شاهد بودیم که همین نهادهای بین المللی اصلی ترین قانون خود را به خاطر تامین منافع نظام سلطه و سرمایه داری زیرسوال بردند و برخلاف منشور خود عمل کردند.

 

آخرین اقدام فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) علیه روسیه کنار گذاشتن تیم ملی این کشور از حضور در جام جهانی 2022 قطر بود.

البته فشارها فقط به اینجا ختم نمی شود. رفتار متناقض فیفا بیشتر زمانی دیده می شود که در قضیه فلسطین و اشغالگری رژیم صهیونیستی، برعکس مسئله روسیه و اوکراین عمل می کند.

یعنی فلسطین با وجود قربانی شدن در این تجاوز ولی مقصر شناخته می شود و نه تنها علیه ورزش و فوتبال رژیم اشغالگر موضع گیری نمی شود بلکه برای عادی سازی روابط این رژیم جعلی با کشورهای همسایه فیفا خودش را به آب و آتش می زند.

چرخش 180 درجه ای قانون «جدایی ورزش از سیاست» در مسئله فلسطین و رژیم اشغالگر برای همگان در مقایسه مسئله روسیه و اوکراین نشان داده شد.

رومن آبراموویچ مالک چلسی قهرمان اروپا این روزها قربانی سیاست زدگی ورزش شده و تنها به خاطر تابعیت روس، زیر انواع فشارها در انگلیس قرار دارد.

فروپاشی چلسی با تحریم آبراموویچ (+عکس)

آبراموویچ به خاطر این فشارها هفته گذشته رسما از به فروش گذاشتن باشگاه لندنی خبر داد. اما دولت انگلیس پا را فراتر گذاشت تا بزرگترین اقدام سیاسی علیه ورزش را مقابل دیدگان همه دنیا انجام دهد.

دولت انگلیس با انتشار بیانیه ای رومن آبراموویچ را در لیست تحریم های خود گذاشت تا چلسی در آستانه فروپاشی بزرگ قرار بگیرد.

این اقدام سیاسی دولت انگلیس باعث می شود تا این قطب فوتبال در انگلیس به خاطر سیاسی بازی ها مقامات دولتی اش ضربه ای جبران ناپذیر بخورد.

با تحریم شدن آبراموویچ چند مسئله مهم مطرح می شود. اول این است که تمام دارای این تاجر در انگلیس بلوکه می شود که در آن نام چلسی هم حضور دارد. در نتیجه فروش باشگاه لندنی تا اطلاع ثانوی منتفی خواهد بود.

غیرقابل فروش شدن چلسی با اقدام سیاسی دولت انگلیس، اولین ضرری که به باشگاه لندنی می زند این است که بدون مدیر باید اداره شود. وقتی باشگاهی بدون مدیریت باشد، هرج و مرج در آن حکمفرما می شود.

فروپاشی چلسی با تحریم آبراموویچ (+عکس)

تنها مشکل قهرمان اروپا نداشتن مدیریت نخواهد بود. به دلیل تحریم آبراموویچ، به هیچ عنوان نمی تواند باشگاه را بفروشد و اگر چنین اقدامی کند، پول حاصل از فروش هم مصادره می شود.

در مدت تحریم آبراموویچ، چلسی حق فروش یا خرید بازیکن جدید را ندارد. یعنی قهرمان اروپا در تابستان پیش رو اگر ستاره هایش قراردادشان به پایان برسد، نمی تواند آنها را حفظ کند و باید به راحتی قیدشان را بزند.

همچنین نمی تواند بازیکن جدیدی جذب کند. البته مشکلات به اینجا ختم نمی شود چون درآمدزایی باشگاه هم به بن بست خورده است.

چلسی حق ندارد لباس یا دیگر محصولاتش را برای درآمدزایی بفروشد. در نتیجه، باشگاه انگلیسی با بحران مالی مواجه می شود.

تصمیم سیاسی دولت انگلیس به تحریم آبراموویچ باعث می شود چلسی که قهرمان اروپاست، در آستانه فروپاشی قرار بگیرد.

این ماجرا مصداق بارز توخالی بودن شعار «جدایی ورزش از سیاست» است و این اقدام باعث نابودی یک باشگاه بزرگ فوتبال می شود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها