در کدام صندوق سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری هم مانند دیگر ابعاد زندگی انسان صورت جدیدی به خود گرفته است. شیوه‌های سنتی پس زده شده‌اند و حالا نوبت به در خدمت گرفتن فناوری و دانش متخصصین در حوزه سرمایه گذاری رسیده است و هر کدام از ما با استفاده از امکانات موجود می‌توانیم به راحتی برای شروع یک سرمایه گذاری موفق اقدام کنیم.
کد خبر: ۱۳۵۴۵۹۵
صندوق های سرمایه گذاری نمونه بارزی از ترکیب فناوری و سواد مالی هستند که ویژه تمام افراد جامعه طراحی شده‌اند. تک تک ما می‌توانیم با تنوع سلیقه‌ها و شخصیتی که داریم یکی از انواع صندوق‌های سرمایه گذاری را انتخاب کنیم و بدون دغدغه نداشتن دانش کافی در زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری آینده خود و خانواده‌مان را از لحاظ مالی بسازیم. اما کدام صندوق مناسب ما است؟ چطور باید اهداف مالی خود را بنابر نوع صندوقی که انتخاب کرده‌ایم تنظیم کنیم و اصلا شخصیت سرمایه گذاری یعنی چه؟ به تمام این سوالات در ادامه پاسخ خواهیم داد.
 
در کدام صندوق سرمایه گذاری کنیم؟
شخصیت سرمایه گذاری
ترجیح بر این است که اول از همه به شناخت و اهمیت شخصیت سرمایه گذاری بپردازیم. هر کدام از ما از ویژگی‌های رفتاری که خاص خودمان است برخورداریم. ممکن است بسیاری از ما تصور کنند که رفتار و سلایق و انتظارات ما تنها در وجه عاطفی زندگی‌مان به کار می‌آید و اصلا به لحظات احساسی روزگارمان مربوط می‌شود. فکر می‌کنیم زمانی که در حال تصمیم‌گیری‌های مهم مانند چگونی سرمایه گذاری هستیم تنها و تنها از قسمت منطق مغز خود استفاده می‌کنیم. بهتر است اگر تا به امروز با این دیدگاه که احساسات و کنش‌های روانی‌مان تاثیری بر تصمیمات جدی زندگی‌مان نداشته جلو می‌رفتیم تفکرمان را به طور کلی عوض کنیم. احساسات به طور مستقیم و با درصد قابل توجه‌ای در تصمیم‌گیری‌های مهمی مانند ابعاد اقتصادی و سرمایه گذاری زندگی تاثیر مستقیم دارند. شخصیت سرمایه گذاری ما را مجموعه‌ای از انتظارات، اهداف و صبر و تحمل‌مان در بازه‌های مختلف زمانی تشکیل می‌دهد. صندوق‌های سرمایه گذاری از صندوق های سهامی گرفته تا درآمد ثابت و طلا، هر کدام با ماهیتی که دارند برای یک نوع شخصیت سرمایه گذاری مناسب هستند. به عنوان مثال صندوق آوا سهام کیان و صندوق آهنگ سهام کیان که بخش عمده‌ای از دارایی‌شان در سهام سرمایه گذاری شده است برای افرادی مناسب است که از شخصیت سرمایه گذار ریسک پذیر با افق دید بلندمدت برخوردار هستند.

صندوق سرمایه گذاری برای ریسک گریزها
 صندوق‌های سرمایه گذاری تنها برای کسانی که از شخصیت ریسک پذیر برخوردارند طراحی نشده‌اند. افرادی هستند که به طور ذاتی از شخصیت ریسک گریز برخوردار هستند. محافظه کاری و ترتیب در امور و انتظارات مشخص شده از ویژگی‌های رفتاری این گروه هستند. این دسته افراد بهتر است در صندوق‌های سرمایه گذاری کم ریسک و با بازدهی بیش‌تر از بانک که سبد تشکیل دهنده آن‌ها بر اوراق درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی متمرکز است سرمایه گذاری کنند. صندوق درآمد ثابت کیان یکی از نمونه‌های بارز این نوع از صندوق‌ها است.
 
در کدام صندوق سرمایه گذاری کنیم؟
سرمایه گذاری از جنس آرامش

برای همه ما اهمیت دارد که ابزار سرمایه گذاری مورد استفاده‎‌مان از امنیت و تخصص بالا برخوردار باشد. به خاطر حضور صندوق های سرمایه گذاری در بستر سرمایه گذاری آنلاین می‌توانیم به طور روزانه و حتی لحظه‌ای از عملکرد صندوق و همچنین پرتفوی خودمان در اپ باخبر شویم. همین موضوع باعث می‌شود تا با خیال راحت مسیر سرمایه گذاری را ادامه دهیم. از طرف دیگر، حضور متخصصین سرمایه گذاری که به آن ارکان صندوق می‌گوییم باعث می‌شوند تا ما از اهداف و تصمیمات مهم برای پیشرفت سرمایه‌مان آسوده خاطر باشیم. می‌دانیم که صندوق‌ها بدون در نظر گرفتن تحلیل‌ها و نظر کارشناسان هیچ تصمیمی نمی‌گیرند. به یاد داشته باشیم که هیچ صندوق سرمایه گذاری بدون داشتن مجوز از طرف سازمان اوراق بهادار اجازه شروع به کار ندارد؛ بنابراین ترس از اتفاقات ناخوشایندی مانند کلاهبرداری در مسیر سرمایه گذاری بی معنی است. همه چیز برای شروع سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری آماده است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها