رئیس کمیسیون صنایع، احداث و انرژی اتاق تبریز در تشریح چشم‌انداز سال 1403؛

آگاه‌سازی صنایع در خصوص اهمیت ورود به حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر

 رییس اتاق بازرگانی تبریز گفت: ایجاد مشکل برای واحدهای تولیدی موجب فرار سرمایه از استان آذربایجان شرقی می‌شود و باید با اتخاذ راهکارهای مناسب جلوی آن گرفته شود.
کد خبر: ۱۳۵۳۵۳۳

به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ، یونس ژائله، روز شنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات اعضای هیات های حل اختلاف مالیاتی استان افزود: مشکلات مالیاتی از جمله این موارد است که در این استان از لحاظ استفاده از معافیت های قانونی مالیاتی، کمترین بهره برداری انجام شده که از جمله آن ها معافیت های ماده ۱۳۲ است.

وی با اشاره به نتایج پایش محیط کسب و کار استان اظهار داشت: واحدهای صنعتی که در این پایش شرکت کرده اند، شکایت بالایی از فشار مالیاتی داشته اند که باید به این دغدغه رسیدگی شود.

رییس اتاق بازرگانی تبریز گفت: با توجه به کاهش درآمدهای کشور، فشار مالیاتی جهت تامین درآمدها افزایش یافته به طوری که در سال ۱۴۰۰ در آذربایجان شرقی ۱۱۰ درصد آنچه در بودجه پیش بینی شده بود، وصول شده که این میزان نشان از وصول ۱۰ درصد بیشتر از رقم پیش بینی شده در بودجه است که در این رابطه واحدهای تولیدی فشار زیادی تحمل کرده اند و از وضع موجود شکایت دارند.

 ژائله، پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را از دیگر دغدغه های صاحبان واحدهای تولیدی دانست و ادامه داد: وضعیت نقدینگی واحدهای تولیدی مناسب نبوده و بانک ها نیز منابع لازم را ندارند که در اختیار این واحدها قرار دهند به خصوص اینکه بانک مرکزی نیز استفاده از منابع داخلی خود را برای آن ها ممنوع کرده است و به این اوضاع مشکل نقدینگی واحدها پابرجا خواهد ماند.

وی با اشاره به مشکلات نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی استان، یادآوری کرد: پرونده مربوط به اختلاف های مالیاتی باید ۷۲ ساعت قبل در اختیار نمایندگان قرار گیرد و در این زمینه می توان یک سایت تعریف کرد و مدارک مربوط به پرونده ها را در آنجا بارگذاری کرد.

ژائله، افزود: با این اقدام اعضای هیات های حل اختلاف که قادر به بررسی مدارک فیزیکی نیستند می توانند از طریق این سایت پرونده را قبل از برگزاری جلسه هیات حل اختلاف مطالعه و بررسی کنند.
 
در این جلسه نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی استان نیز مشکلات مربوط به حوزه کاری خود را مطرح و خواستار حل این مسائل شدند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها