عضو شورای شهر بندرعباس گفت :استاندار و نمایندگان هرمزگان در مجلس، تامین منابع لازم جهت طرحهای ملی گردشگری بزرگترین شهر بندری کشور را در  بودجه سالانه کشور در دستور کار قرار دهند.
عضو شورای شهر بندرعباس گفت :استاندار و نمایندگان هرمزگان در مجلس، تامین منابع لازم جهت طرحهای ملی گردشگری بزرگترین شهر بندری کشور را در  بودجه سالانه کشور در دستور کار قرار دهند.
کد خبر: ۱۳۵۱۴۱۹

به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،عضو شورای شهر بندرعباس گفت :استاندار و نمایندگان هرمزگان در مجلس، تامین منابع لازم جهت طرحهای ملی گردشگری بزرگترین شهر بندری کشور را در  بودجه سالانه کشور در دستور کار قرار دهند.


اسماعیل رئیسی حسنلنگی در پانزدهمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور با تبریک روز جهانی معلولان، روز پرستار و روز دانشجو اظهار داشت: با گذشت حدود ١٠٠ روز از انتخابات شورا مهمترين اقدام آن یعنی انتخاب شهردار انجام شد. 


وی افزود: هر چند زمان كوتاهی است تا بتوان ارزيابی دقيقی از اقدامات صورت گرفته از شهردار جدید را ارائه نمود اما آنچه كه برای شورا مهم است توجه و نظارت مستمر و پيوسته به فعاليت‌هایی است كه در مجموعه شهرداری در دست اقدام است. 


رئیسی گفت: موفقيت يا عدم موفقيت مديريت شهری در درجه نخست متوجه شورای شهر است كه صاحب رای مردم است و مخاطب اصلی مطالبه گری مردم نيز در درجه نخست متوجه شورا است لذا اين شورا بايد بتواند با مطالعه دقيق و بهره گيری از تفكر و خرد جمعی و استفاده از ظرفيت‌های قوی علمی و پژوهشی، بسترهای مطمئن و اطمينان بخشی را پيش روی مردم قرار دهد. 


وی تصریح کرد: نظام شورايی و توجه به قواعد آن از مهمترين اصول حاكم بر اين مجموعه است و هرگونه موفقيتی مرهون انسجام، يكپارچگی و وحدت نظری و عملی در اقدامات و فعاليت‌ها است. حفظ هويت اين مجموعه جزء با فراست است و تعقل و تفكر قبل از هر عملی امكان پذير نيست و لذا توجه اين شورا را به حفظ و رعايت اصول و وظايف تعريف شده جلب ميكنم. 


وی ادامه داد: اقدامات موقت و كم بهره آفت بزرگ شورا است، اقدامات پايدار و بهره ور رمز موفقيت و پايداری آن است. هر اقدام ماندگار و پر ثمر نتيجه نگاه علمی و عقلانی است و بايد هم شورای شهر و هم شهرداری به اين اصل مهم بطور جدی توجه كنند و تمامی اقدامات خود را در چارچوب‌های علمی پژوهشی تعريف و نتايج آن را  در تصميم گيريی ها عملياتی كنند. 


عضو شورای شهر بندرعباس گفت: استفاده از ظرفيت علمی مراكز دانشگاهی، ايجاد و تقويت پارک‌های علم و فناوری، مطالعه تجربه‌های جديد علمی فن آور از نيازهای جدی شهرداری بندرعباس است كه بايد با اولويت قرار دادن آن و برقراری ارتباط با مركز علمی پژوهشی، خود را از روزمرگی و هدر رفت منابع نجات دهد.


وی بیان کرد: شهرداری بايد بتواند با فعاليت‌های خود هم افكار عمومی را إقناع كند و هم نظر شورا را جلب نمايد. معيارها و راهبردهای انتخاب شده توسط شورا بايد از اصول مورد قبول شهردار باشد و بی توجهی به آن می تواند عواقب سوء و پيامدهای ناخوشايندی را به همراه داشته باشد. 


وی ادامه داد: شورا برای تمامی اختيارات قانونی شهردار احترام قائل است و آن را جزئی از حقوق مديريتی او می داند اما آن چيزی كه برای شورا حائز اهميت است حفظ انسجام و ايجاد پويايی و تحرک در چرخه مديريتی شهرداری است. هر گاه ضعفی در اين حوزه‌ها مشاهده شد شورا حق دارد با تذكرات خود پيشگيريی های لازم را به عمل آورد. 


عضو شورای شهر بندرعباس گفت: موضوع ديگر كه بايد به آن اشاره كنم توجه به تعريف شهر بندرعباس به عنوان پايلوت كشوری در طرح گردشگری ملی است. بندرعباس به عنوان بزرگترين بندر، آبروی كشور می باشد لذا از نمايندگان محترم و دلسوز استان ميخواهم در خصوص تقويت جايگاه گردشگری اعتباراتی، را در قانون بودجه سالانه كشور با رايزنی در كميسيون‌های مربوطه و اعضای محترم مجلس شورای اسلامی پيشنهاد كنند و شورای شهر و شهرداری بندرعباس نيز با هماهنگی مجامع علمی و دانشگاهی به اين طرح هويت و اعتبار ببخشند.


وی گفت: در پايان از استاندار محترم كه شخصيتی انقلابی و مديری توانمند و شناخته شده در حوزه‌های اجرائی و مديريتی است درخواست می‌کنم كه يكی از اهداف اصلی ايشان رونق و ارتقای شاخص‌های توسعه شهری و توجه جدی در سطح كلان ملی به حوزه گردشگری و زيباسازی اين بندر نشسته بر ساحل آب‌های نيلگون خليج فارس باشد و از تمامی ظرفيت‌های كشوری در اين امر مهم استفاده كنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها