کارشناسان سلامت در انگلیس که موارد ابتلای خانگی به کووید ۱۹ در این کشور را بررسی می کنند، هشدار می‌دهند: افرادی که هر دو دوز واکسن کرونا خود را نیز دریافت کرده اند در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه به این بیماری مبتلا شده و باعث انتقال آن به سایر اعضای واکسینه شده یا نشده خانواده در منزل می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۴۴۶۰۴

به گزارش جام جم آنلاین، به گفته کارشناسان سلامت انگلیس، افرادی که دو دوز واکسن کرونا خود را نیز دریافت کرده اند می‌ توانند به اندازه افرادی که این واکسن را تزریق نکرده اند، باعث انتقال کرونا به دیگر افراد شوند.

بر اساس گزارش ها، افراد واکسینه شده که به کرونا مبتلا هستند حتی در صورت عدم بروز و یا بروز علایم خفیف این بیماری نیز می توانند باعث سرایت کووید ۱۹ به اعضای خانواده شوند به طوری که احتمال انتقال این بیماری به سایر افراد در منزل که واکسینه نشده اند در حدود دو نفر از هر پنج نفر یا ۳۸ درصد است.

با این حال در صورتی که تمام اعضای خانواده به طور کامل واکسینه شده باشند، این نسبت به یک در هر چهار نفر یا ۲۵ درصد کاهش می یابد.

کارشناسان اظهار داشتند که بررسی های انجام شده توسط هفته نامه پزشکی «لنست» در مورد بیماری های عفونی نشان می دهد که چرا واکسینه شدن تعداد بیشتری از افراد در جامعه و ایجاد مصونیت نسبت به این بیماری مهم است.

به گفته کارشناسان سلامت انگلیس، واکسن‌ها در پیشگیری از ابتلا به نوع شدید کرونا و مرگ‌ بر اثر آن موثر هستند با این حال از زمان شیوع سویه مسری دلتا در این کشور، واکسن ها در زمینه توقف انتقال این بیماری در بین افراد، نقش کم رنگ تری داشته اند.

به گزارش ایسنا، با گذشت زمان مصونیت ایجاد شده توسط واکسن های کرونا در بدن کاهش می یابد و نیاز به تزریق دوزهای یادآور این واکسن پر رنگ تر می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها