گفت‌ و گو با نویسنده نمایشنامه «تنهاترین مظلوم، مظلوم‌ترین تنها» درباره شهید آیت‌ا... بهشتی

روایتی از مظلومیت و تنهایی

گزارشی از ۱۰ سالگی موسسه رسانه‌ای اوج با نگاهی به فیلم‌ها و سریال‌هایی که در این سال‌ها توسط این سازمان تولید شده است

سریال‌ها در تلویزیون «اوج‌»می‌گیرند

نشست رسانه‌ای احسان محمدحسنی، رئیس سازمان اوج، صبح روز گذشته در محل نخلستان سازمان اوج برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۴۲۸۶۱
در این نشست که به مناسبت ۱۰ سالگی فعالیت‌های فرهنگی - هنری این رسانه برگزار شده بود محمدحسنی به پرسش‌های اصحاب رسانه در زمینه‌های مختلف فرهنگی - هنری از جمله سینما، موسیقی و تلویزیون پاسخ داد. محمدحسنی در ابتدای این نشست ضمن تبریک اعیاد پیش‌رو گفت: از دوستانی که ظرف این دو سال خیمه اوج را همراهی کردند تشکر می‌کنم. جا دارد در همین آغاز از ۱۰ سال همراهی بچه‌های رسانه قدردانی کنم. قدردان محبت و لطف بی‌اندازه شما هستم. در این ۱۰ سال باید از کسانی که به مجموعه اعتماد کردند و این میدان را در اختیار این تیم قرار دادند هم تشکر کنم. باید در ابتدا توضیح دهم اوج چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. اوج، سال ۱۳۹۰ بعد از نزدیک به دو سال بررسی و مطالعه تاسیس شد. ما دو سال تمام عملکرد دستگاه‌های رسمی فرهنگی کشور را به‌دقت بررسی کردیم و به طرحی رسیدیم که مجموعه‌ای خارج از ساختارهای رسمی نیاز به تأسیس است. شاید برای اولین بار است که عرض می‌کنم بچه‌های اوج، کارمند رسمی هیچ‌کدام از نهادهای خاص نیستند و هر سال قراردادهایشان تمدید می‌شود. در ادامه مشروح این نشست را آورده‌ایم.
سریال‌ها در تلویزیون «اوج‌»می‌گیرندهویت اوج، مطالبه‌گری و دید‌بانی است
رئیس سازمان اوج با اشاره به این‌که این سازمان نیروهای چابک و کم‌عده دارد، مطرح کرد: ما برخلاف برخی از سازمان‌های دولتی که امکان نفس‌کشیدن ندارند و سر ماه باید حقوق چند ده‌ میلیاردی پرسنل را تامین کنند، ۱۱۰ تا ۱۲۰ نفر هستیم و تلاش می‌کنیم همچنان کوچک و چابک بمانیم. برای اوج هیچ‌وقت تجهیزات خریداری نکردیم و هرآنچه درآمد داشتیم در تولید سرمایه‌گذاری کردیم. سال 90 این سازمان با ۵۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی شد که از سپاه دریافت کردیم. ما سال ۹۹ چیزی حدود ۱۸ میلیارد کمک دریافت کردیم و بیش از ۹۰ میلیارد تومان درآمد و مشارکت داشتیم که شامل فروش فیلم و سریال به کشورها مانند سریال «آقازاده» و سینمایی «به وقت شام» است. در کنار این ستاد کم‌عده و چابک همه پول صرف تولید می‌شود و اینجا چند اصل کلی و خطوط قرمز داریم که در ادامه به آن می‌پردازیم.
وی با بیان این‌که سازمان اوج به فعالیت‌های اقتصادی ورود پیدا نکرده تصریح کرد: این مساله برای ما خط قرمز است و تا این تیم حضور دارد وارد نخواهیم شد. همچنین ما به ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ورود نکردیم و به‌جد پرهیز کردیم. البته برای بالابردن مشارکت مردم در انتخابات آثار متنوع از قبیل موشن‌گرافیک و مستند و آثار نمایشی بسیاری تولید کردیم اما هیچ‌کدام از بچه‌های اوج وارد ستاد انتخاباتی نشدند.
رئیس سازمان اوج همچنین با اشاره به این‌که دید‌بانی و مطالبه‌گری بخشی از هویت اوج است، عنوان کرد: بسیاری از اشخاص، اقداماتی در این سال‌ها انجام داده‌اند که به پای نظام نوشته شد و سال ۹۴ فیلم «بادیگارد» ساخته شد که بگوید شخص را به پای شخصیت نظام ننویسیم. از سوی دیگر فیلم «خروج» ساخته شد که به بحث اعتراض مردم پرداخت و اولین فیلمی بود که البته به دلیل کرونا اکران آنلاین شد. همچنین آن زمان که بحث حمله داعش مطرح شد، ما سریال «پایتخت ۵» که پربیننده‌ترین فصل این مجموعه بود، فیلم سینمایی «به وقت شام» که یکی از پرفروش‌ترین آثار سال پخش خود شد و ۲۰۰ مستند در عراق تولید کردیم.

دغدغه اوج، مشکلات مردم است
محمدحسنی درباره این‌که برخی گمان می‌کنند چون اوج متعلق به حاکمیت است، پس با مسائل مردم بیگانه است، گفت: مساله‌های مردم همیشه دغدغه و اولویت اورژانسی اوج است و ما تلاش کردیم در تمام محصولات خود امید را رواج دهیم. بیش از ۲۳هزار محصول در حوزه‌های مختلف تولید کرده‌ایم و کمتر از ۵۰۰۰ نفر هنرمند با اوج همکاری داشتند. در این میان ۱۳۰ مؤسسه با حمایت اوج راه‌اندازی و محصولاتی تولید شده است. پرمخاطب‌ترین فصل پایتخت و محبوب‌ترین کارتون‌ها توسط این سازمان تولید شده است. سریال آقازاده ما در شبکه نمایش خانگی پرفروش بوده است و نمایش‌های میدانی اوج که به ۲۰ استان سفر کرده، با بیش از سه‌میلیون مخاطب تولید شده است. همچنین مستندهای پرمخاطب تلویزیونی برای اوج بوده است.
اوج همچنین برگزاری و طراحی جشنواره تلویزیونی مستند را در شبکه مستند داشته است. ما تا سال ۹۸ نزدیک به ۷۰۰ مستند در زمینه‌های مختلف و پس از آن هر سال ۲۵۰مستند در سال تولید می‌کنیم. همچنین بهادادن به جوان‌ها و کاراولی‌ها در دستورکار ما قرار دارد و صدها فیلمساز مستند و ده‌ها فیلمساز داستانی کارهایشان را با اوج تولید کردند.

تولیدات موفق ۱۰ ساله
محمدحسنی در ادامه این نشست خبری افزود: برای شناخت و تولید آثار مشترک نزدیک به ۵۰ هنرمند را به کشور سوریه و ۲۰ هنرمند را به کشور عراق فرستادیم که برخی از آنها اقدام به ساخت آثار کردند و برخی دیگر در ذهن‌شان این سفرها ماندگار شد. تولید مستند مسابقه‌های: بوم‌گرد، خانه ما، ضدگلوله، فرمانده، بریم بسازیم و کارساز که ژانر جدیدی دارند و فیلم سینمایی ۲۳ نفر و برنامه «اقیانوس آرام» برای نوجوانان محصول اوج است و ما سریال‌های جدیدی مانند «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» را برای بچه‌ها تولید کردیم. همچنین در مرکز ماوا سالانه ۱۲۰اثر تولید می‌کنیم و مقدمات لیگ سرود هم فراهم شده است. از سوی دیگر نخلستان اوج هم ۶۰ مراسم نکوداشت برگزار کرده است.
وی همچنین توضیح داد: بخش اعظمی از درآمدهای اوج مرهون فروش آثار خودش است. اگر مشکلی پیش نیاید و سینماها دوباره رونق بگیرند، امیدواریم امسال بتوانیم به درآمد و مشارکت هزار میلیاردی برسیم.
رئیس سازمان اوج درباره کارهای جدید سازمان مطرح کرد: ما تا امروز ۱۹ فیلم سینمایی و انیمیشن تولید کرده ایم که ۱۰ اثر را دوستان کار اولی به ثمر رسانده‌اند. شش فیلم سینمایی پخش نشده داریم و تعدادی آثار را برای امسال داریم که سه اثر در حوزه تاریخ انقلاب و یک اثر در حوزه آگاهی است. همچنین فیلم سینمایی «حضرت خدیجه» به نویسندگی داوود میرباقری را داریم که امیدوارم امسال به تولید برسد. همچنین فیلم‌های سینمایی «روز بلوا» به کارگردانی بهروز شعیبی و فیلم سینمایی «منصور» به‌ زودی روی پرده خواهند رفت.

حضور در جشنواره‌های خارجی
وی درباره برنامه‌های این سازمان در حوزه تجسمی توضیح داد: در حوزه تجسمی چند زیرشاخه داریم که یکی از آنها عکس است. ما هیچ تشکلی برای آن ایجاد نکرده‌ایم، چون خانه عکاسان و انجمن عکاسان وجود دارد و لزومی نداشت ما مجموعه سومی را برای رقابت ایجاد کنیم. ضمن این‌که آن‌قدری اثربخشی در این حوزه‌ها نمی‌دیدم اما ممکن است در آینده وارد این حوزه شویم. البته قرار هم نیست اوج در همه حوزه‌ها ورود کند، چراکه این هدر دادن بودجه است.
محمدحسنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره حضور در جشنواره‌های خارجی گفت: ما زمانی سعی می‌کردیم آثارمان را به جشنواره‌های خارجی ارسال کنیم. با این‌که می‌دانستیم سیاست‌ها به آنها دیکته می‌شود و می‌کوشند به فیلمسازان ایرانی خط بدهند. در حال حاضر ما به آن معنا آثاری برای آن جشنواره‌ها ارسال نمی‌کنیم اما بازار فیلم آن کشورها برای ما مهم بوده و هست. در بازار کن و… حضور داشتیم منتها نه با اسم اوج بلکه با اسم فیلم. هنوز بسیار کار داریم تا بتوانیم بگوییم فروش خوبی کرده‌ایم.
وی درباره موسیقی‌های تولید شده در اوج مطرح کرد: ما حجم زیادی از آثار خواننده‌های خوب مانند محسن چاوشی و..‌. داشته‌ایم اما ادعا نداریم به سقف سلیقه مخاطب رسیده‌ایم، چراکه هنوز در حال تجربه کردن هستیم و باید بکوشیم به ذائقه مخاطب نزدیک شویم.در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا و وضعیت سینماها، سریال‌سازی در دستور کار ماست. حاتمی‌کیا هم به این دلیل به سمت سریال سازی رفت که فیلم سینمایی این روزها مخاطبی ندارد، پس برای چه کسی فیلم بسازد؟
رئیس سازمان اوج با اشاره به این‌که فضای هنری کشور به اندازه کافی جشنواره زده است، درباره راه‌اندازی جشنواره و مسابقه از سوی این سازمان گفت: از مسؤولان سازمان سینمایی شنیدم نزدیک به ۱۲۰ جشنواره فیلم برگزار می‌شود. آن موقع با خودم فکر کردم مگر در سال چند فیلم تولید می‌شود که ۱۲۰ جشنواره برگزار شود، ما قید این موضوع را زدیم تا پولش را به تولید اختصاص بدهیم.
محمدحسنی درباره لغو طرح سینما ماشین و برنامه اوج برای ساخت پردیس سینمایی خاطرنشان کرد: سینما ماشین خیلی جذاب بود و از این تجربه لذت بردم ولی نتوانستیم از برج میلاد آن را توسعه بدهیم، چراکه مذاکره بچه‌های ما و قول شهرداری‌ها جواب نداد و عملی نشد. نکته دوم این که صاحبان آثار حاضر نبودند فیلم خود را بدهند، چون می‌گفتند فیلم ما می‌سوزد و منتظر بازگشایی سینماها می‌مانیم.
این مدیر فرهنگی توضیح داد: نقشه‌های پردیس هم آماده شده و بسیار پردیس خوبی بود،زیرا نگارخانه‌ها، آمفی تئاترها و فروشگاه‌های زیادی داشت. ما آن را برای زمین ۶۰۰۰ متری بالای میدان فردوسی طراحی کرده بودیم اما بعد از این‌که مسؤولیت را در بنیاد روایت فتح تحویل دادیم به آن فکر نکردیم، چون اوج این بودجه را ندارد.

پاسخ به ابهامات آثار سینمایی
رئیس سازمان اوج درباره همکاری با هنرمندان در پاسخ به سوالی مطرح کرد: ما هیچ محدودیتی برای کار با هنرمندان نداریم و اگر کسی بتواند حرف مردم ایران را به دنیا برساند، آماده همکاری هستیم. لازم است بگویم هم اکنون مذاکراتی با فیلمساز خارجی شده‌است. همچنین ما بر این موضوع تاکید داریم حتما با هنرمندان تسویه کنیم و در زمان خود پرداختی‌هایی به آنها داشته‌باشیم. البته همین به موقع پرداخت کردن باعث شده قیمت تمام شده آثار برای ما ارزان‌تر دربیاید چرا که بسیاری از هنرمندان به ما اعتماد دارند و حتی چانه هم نمی‌زنند و این اعتماد متقابل است.
وی درباره نمایش آخوند خوب و آخوند بد در آثار نمایشی و در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران هم عنوان کرد: عمدی در نمایش آخوند خوب و آخوند بد وجود نداشته‌ است؛ چرا که ما روحانیت را به عنوان یکی از اقشار مردم می‌شناسیم.
رئیس سازمان اوج تاکید کرد: باید بگویم سوءتفاهمی برای قوه قضاییه درباره فیلم‌های «مصلحت» و «لباس شخصی» رخ داده و توقیف شده است که در حال مذاکره هستیم تا مشکلات‌شان حل شوند که روی پرده بروند.
محمدحسنی با بیان این‌که ما کارمان تولید اثر است و با کسی دعوا نداریم، تصریح کرد: نمی‌دانم چرا هر اثری تولید می‌کنیم بی‌خود و بی‌جهت سر و صدا می‌کند.
محمد حسنی با اشاره به این‌که اوج به دنبال راه‌اندازی پلتفرم جداگانه‌ای نیست، اظهار کرد: ما در حوزه پخش، نگاه‌مان پخش موثر در اکران سینماها، پلتفرم‌ها و وی او دی‌هاست و ما مستقلا قصد نداریم وی او دی راه بیندازیم چرا که ما با همه شبکه‌های داخلی و خارجی کار می‌کنیم و محدودیتی برای توزیع آثار در پلتفرم‌ها نداریم.
وی با بیان این‌که اوج به برگزاری کنسرت فکر و در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کند، گفت: در دوران کرونا سازمان اوج سینماماشین و سینماآنلاین را راه‌اندازی کرد. از سوی دیگر بچه‌های «ماوا» کاروان امید را راه انداختند که با استقبال مواجه شد. همچنین محدودیتی در برگزاری کنسرت نداریم و حتی اگر اثر خوب خارجی را پیدا کنیم که با مضامین اوج همراه باشد به برگزاری کنسرت فکر می‌کنیم.

حواشی مستند «آقا مرتضی»
محمد حسنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره حواشی به‌ وجود آمده برای مستند «آقا مرتضی» گفت: مجموعه مستند «آقا مرتضی» هم جزو آثار ما بود و باید بگویم چه چیزی ایشان را برای نسل امروز دلچسب می‌کند. این‌که او می‌گوید از انتهای یک مسیر طی شده با شما صحبت می‌کنم. دلخوری من از آنجا بود که یک مؤسسه رسمی یک ادعایی را مطرح می‌کند که این ادعا منصفانه نبود.
من آن موقع مسؤول بنیاد روایت و اوج بودم. قرار بر هم‌افزایی برای ارتقای سینمای انقلاب و جلوگیری از قراردادها و کارهای موازی بود. در آن دوره همزمان پنج شش کار در شهرک سینمایی تولید می‌کردیم و من از فرمانده کل سپاه و فرمانده بسیج حکم داشتم. درباره آرشیو هم ادعایی مطرح شد که درست نبود. این آرشیو حکم می‌کند از روی میراث تاریخی تکثیر شود، اگر بمبی خورد و اتفاقی افتاد، نابود نشود. چرا باید این آرشیو را با بدوی‌ترین شکل ممکن نگهداری کنیم؟ ما کار بهسازی آن آرشیو را داشتیم انجام می‌دادیم، ضمن این‌که تیم مستند «آقا مرتضی» بارها گفتند که ما از آن آرشیو استفاده نکردیم. اگر این آرشیو هم نبود، باز آن مستند با آن کیفیت ساخته می‌شد. دلخوری من این بود که باعث می‌شد اثر آن فیلم در دید مخاطب کم شود. آن کار از طرف یک مجموعه رسمی اشتباه بود و من دلخور بودم.

ساخت اثری درباره صدام
رئیس سازمان اوج درباره پویانمایی‌های تولید شده اوج برای شبکه پویا نیز در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران بیان کرد: حاشیه‌ای در همکاری با این شبکه نداشتیم، بلکه زیاد به قول یکی از دوستان رسانه‌ای سنگباران شدیم. به همین دلیل گفتیم آرم اوج را از تیتراژ بردارند تا فضا آرام‌تر شود. از کشورهای مختلف به استودیوهای انیمیشن پیشنهاد داشتیم و قراردادها باعث شد درآمدمان خوب شود، چون تفاوت قیمت دلار و ریال زیاد است. محمدحسنی درباره پروژه صدام تصریح کرد: چند بار خواستیم این کار را بسازیم اما هر بار در عراق اتفاقی پیش می‌آمد و ما را به تردید انداخت. این سریال پرهزینه است و به اندرونی صدام می‌پردازد. منتظر یک فرصت به لحاظ بودجه و وضعیت عراق هستیم و جزو اولویت‌های ماست، چراکه کار بزرگی است و حتما این سریال ساخته می‌شود.

پرداخت مستقیم به شخصیت پیامبر (ص)
رئیس سازمان اوج با بیان این‌که پرداخت مستقیم در آثار نمایشی به شخصیت‌های بزرگ مثل پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) قطعا با مشکل مواجه می‌شود، یادآور شد: فیلم «رستاخیز» به‌ دلیل پرداخت مستقیم دچار مشکل شد یا فیلمی که قرار بود شهریار بحرانی درباره امام حسین (ع) بسازد و کلید هم خورد اما متوقف شد. بنابراین ما نمی‌خواهیم با چنین مشکلی مواجه شویم. شما دقت کنید که در سریال «مختارنامه» آقای میرباقری به وقایع بعد از عاشورا پرداخت. اگر به‌ طور مستقیم به امام حسین(ع) و عاشورا می‌پرداخت با مسائلی مواجه می‌شد. ما هم بنا داریم برای امام حسین(ع) اثر سینمایی خلق کنیم اما به‌صورت مستقیم نه. برای پرداختن به پیامبر، زندگی عاشقانه ایشان با همسرشان را در دستور کار یک سریال قرار داده‌ایم و از سوی دیگر با سریال عمار به پیامبر و حضرت علی(ع) نزدیک می‌شویم.

حواشی «پایتخت ۶»
رئیس سازمان اوج در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره همکاری این سازمان با سریال‌های «سلمان فارسی» و «حضرت موسی» بیان کرد: اگر دوستان از ما کمک بخواهند در کنار ابراهیم حاتمی‌کیا و داوود میرباقری به ترتیب برای سریال‌های سلمان و موسی خواهیم بود. برای تولید سریال حاج‌قاسم سلیمانی نیز باید بگویم بنیادی راه‌اندازی شده که تولیداتی را بر عهده دارد. اگر از ما در این زمینه هم کمکی بخواهند با تمام وجود در خدمت‌شان هستیم. ما با مسؤولان جدید مانند آقایان جبلی و خزاعی و همه دستگاه‌های فرهنگی هم رفاقت داریم نه رقابت. وی درباره همکاری نکردن در تولید «پایتخت ۶» و شایعاتی درباره دستمزد محسن تنابنده گفت: بخشی از این حرف‌ها حواشی است. قرارداد ما در «پایتخت ۵» ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود و درآمد این سریال به گفته مدیران تلویزیون از آگهی‌ها ۱۸۳ میلیارد تومان بوده است. ما پول خودمان را بعد از دو سال گرفتیم. بعد از «پایتخت ۵» بلافاصله با بچه‌های پایتخت وارد گفت‌ و گو شدیم، قصه هم داشتیم اما متوجه شدیم مدیران صداوسیما گفته‌اند خودمان می‌توانیم این کار را بکنیم. بعید می‌دانم برای فصل ۷ این سریال هم در خدمت دوستان باشیم اما با سیروس مقدم آثار دیگری می‌سازیم. عددی که صدا و سیما با پایتختی‌ها به نتیجه رسیدند، دو برابر هزینه پایتخت ۵ بود و به‌هر حال وقتی چند مشتری پیدا می‌شود قیمت بالا می‌رود.

ماجراهای «پایتخت ۵»
محمد حسنی در ادامه نشست گفت: خاطره‌ای از روزهای سخت پایتخت ۵ بگویم که بد نیست. آن زمان نمی‌توانستیم بگوییم اما زمان گذشته و می‌شود برخی حرف‌ها را گفت. خیلی از دوستان اثر را پیش از اتمام قضاوت کردند. یادم می‌آید جلسه‌ای در جایی بود که خیلی از مسؤولان عالی بودند. عزیز عالی‌رتبه‌ای که همه می‌شناسید در آن زمان که قسمت بالن‌سواری پایتخت پخش شده بود، به سریال حمله کرد و گفت فساد را در این سریال ترویج کردید. اگر یک روز به فعالیتم مانده باشد، بچه‌های اوج را پایین می‌کشم. گفتم مصداق‌تان چیست؟ گفت مشروب‌خواری را در بالن مطرح کردید، گفتم در بالن تعارف می‌کنند اما اولین‌بار است که در رسانه ملی می‌شنویم خانواده معمولی می‌گویند این نجسی است و بارها این جمله را بیان می‌کنند. اتفاقا همان که مشروب تعارف می‌کند، خودش می‌میرد. آیا این تبلیغ مشروب‌خواری است؟ به ما می‌گفتند تبلیغ گردشگری ترکیه را می‌کنید ولی ما نشان دادیم با آن فرودگاه، کوچه‌های آنجا کثیف و ناامن است، یعنی پشت ظاهر بزک کرده آنجا خطراتی وجود دارد. همین که بهتاش و برادران رحمت با افراد نادرستی درگیر شده و به اصطلاح آنها را خفت می‌کنند،تبلیغ گردشگری است؟
چرا یک اثری را که برایش زحمت کشیده شده اینچنین می‌زنید؟ یادم نمی‌رود که سازندگان به دیدار حاج قاسم رفتند و قرار بود بابا پنجعلی در سوریه شهید شود اما توصیه حاج قاسم این بود که هیچ‌کدام از این خانواده نباید شهید شوند. مگر ما مردیم؟ آنها باید سالم به ایران برسند. محمدحسنی ادامه داد: ما می‌گفتیم صبر کنید سریال تمام شود بعد قضاوت کنید. درباره «آقازاده» هم همین بود. هر هفته منتظر حملات جدید بودیم، در جلسات آنچنانی هم امنیت نداشتیم. بعد از چند سال این حرف‌ها را راحت می‌گوییم اما آن زمان غصه داشتیم.

سریال‌های در راه تلویزیون
محمدحسنی با اشاره به این‌که اوج در این ۱۰ سال هفت سریال تولید کرده‌است و نزدیک به ۲۵ سریال در دستور کار دارد، گفت: هشت سریال هم اکنون در مرحله ساخت است که یکی از آنها سریال «مستوران» است و در حال حاضر تولید قسمت ۱۸ را هم رد کرده‌است. این سریال به قصه‌های کهن ایرانی می‌پردازد و احتمالا از زمستان یا عید نوروز پخش آن آغاز می‌شود.
سریال «نجیب زادگان» که مربوط به دوران صفویه است نزدیک به ۶۰ قسمت دارد و از تولیدات جدید ماست. سریال تاریخی «نائله» که به وقایع بعد از عاشورا و به تاریخ اسلام می‌پردازد و هم اکنون در مرحله پیش‌تولید است. سریال «عمار یاسر» هم اکنون در حال نگارش است. در حوزه پهلوانان و عیاری ریل جدیدی را هم اوج باز کرده و سریال «میاندار» بر اساس زندگی پهلوان حسن رزاز در آستانه پیش تولید است.
 یک سریال سیاسی اجتماعی هم به نام «باستی هیلز» در دست ساخت داریم. در حوزه تاریخ معاصر سریال‌های «زینب پاشا» و «ملک الشعرای بهار» تولید می‌شود و سریال «نغمه» که در دوران پهلوی دوم و به تاریخ انقلاب می‌پردازد، در دستور کار است. در حوزه دفاع مقدس قصد داریم هر سال درباره یک شهید سریال داشته‌ باشیم که امسال سریال شهید بروجردی را در دستور کار قرار دادیم که احتمالا زمستان روی آنتن می‌رود همچنین در حوزه زن و خانواده اثر اقتباسی به نام «گلستان یازدهم» داریم و قرار است به تولید برسد.
رئیس مؤسسه اوج همچنین در پایان گفته‌هایش افزود: ما کم‌کاری‌هایی در زمینه زنان و دختران این سرزمین داشته‌ایم. البته آثاری تولید شده اما کافی نیست. شاید نزدیک به ۲۰۰قسمت «نیمه پنهان ماه» تولید شده مجموعه «پا به ماه» هم جزو تولیدات خوب است که با محوریت و ساخته خانم‌هاست. ما کلیپ و دیوارنگاره درباره خانم‌ها داشتیم ولی از دید خودمان کافی نیست. شاید اگر بخواهیم ایده‌آل نگاه کنیم نیاز است یک سازمان اوج با حضور خانم‌ها و همین تولیدات داشته‌باشیم. حلالیت دوم از خانواده شهداست. آنها صاحبان انقلاب هستند. خون داده‌اند، جوان داده‌اند، آثار زیادی تولید کرده‌ایم اما حتما میوه کرم‌خورده هم در میان آنهاست و ممکن است یک جاهایی ته دل آنها را خالی کرده‌باشیم. برای تک تک آثاری که آنها را رنجانده‌ایم، عذرخواهی می‌کنم. در حوزه جنگ و مقاومت آنچه توقع می‌رود را انجام نداده‌ایم و هنوز حق مطلب را ادا نکرده‌ایم.

اتفاقات بزرگی در راه تلویزیون است
احسان محمدحسنی در گفت‌ و گو با جام‌جم در خصوص تعامل با صدا و سیما در دوران ریاست دکتر جبلی بیان کرد: تمام اسامی سریال‌هایی که در این نشست بیان شد مربوط به همکاری و تعامل ما با صدا و سیما بود. من در جلسه هم بیان کردم که ما با هیچ‌کدام از دوستان مساله‌ای نداریم و آماده همکاری هستیم. اگر خدا بخواهد قرار است فصل جدیدی از همکاری با صدا و سیما را در این دوره رقم بزنیم. البته در دوره‌های قبلی هم خوب کار کردیم و تعامل و همکاری خوبی داشتیم و مشکل کم کاری هیچ‌وقت از طرف اوج نبوده است. اما در دوران ریاست آقای جبلی قرار است همکاری‌های جدی‌تر و بیشتری داشته باشیم. مطمئن باشید اتفاقات خوب و بزرگی در راه است.
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تولید سریال‌های امنیتی در تلویزیون هم توضیح داد: اتفاقا در صدد همکاری برای تولید آثار امنیتی در تلویزیون هم هستیم. از جمله سریال «باستی هیلز» که از این دست نمونه‌هاست که به نوعی شبیه سریال «آقازاده» است که در مرحله تولید قرار دارد.
 
زینب علیپور طهرانی - رسانه / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها