واکنش ایران به سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین

خطیب‌ زاده: لکه ننگ از دامان بحرین پاک نخواهد شد

سخنگوی وزارت امور خارجه استقبال حقیرانه حاکمان بحرین از وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را خلاف خواست و رای مردم بحرین خواند و هرگونه زمینه سازی برای تثبیت حضور مخرب اسرائیل در منطقه را در راستای تنش زایی و ناامنی بیشتر برشمرد و محکوم کرد.
کد خبر: ۱۳۴۰۲۸۵

به گزارش جام جم آنلاین، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در خصوص سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین، با یادآوری اقدام خفت بار حاکمان بحرین در علنی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، استقبال حقیرانه حاکمان این کشور از مقام رژیم اشغالگر قدس را خلاف خواست و رای مردم شریف و آزاده بحرین خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه هرگونه زمینه سازی برای تثبیت حضور مخرب اسرائیل در منطقه را در راستای تنش زایی و ناامنی بیشتر خواند و آن را محکوم کرد.

به گزارش فارس، «لاپید»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و همتای بحرینی‌اش دیروز (پنجشنبه) نخستین سفارت رژیم صهیونیستی در منامه را افتتاح کردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اظهار تاسف از نادیده گرفتن جنایات روزمره رژیم صهیونیستی علیه مردم ستمدیده و مظلوم اما مقاوم فلسطین از سوی حاکمان بحرین، اظهار داشت: اینگونه اقدامات موجب مشروعیت افزایی رژیم صهیونیستی نخواهد شد و تاثیری نیز بر آرمان آزادی قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمین جهان، ندارد.

خطیب زاده با تاکید بر این نکته که این لکه ننگ از دامان حکام بحرین پاک نخواهد شد، اظهار داشت: مردم منطقه همچنان مخالف روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی باقی خواهند ماند.

«یائیر لاپید» در نخستین سفر رسمی پس از توافق عادی سازی روابط بین تل‌آویو و منامه، صبح پنجشنبه، (۳۰ سپتامبر/۸ مهر ماه) وارد بحرین شد.

او در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتشار تصاویری از ورودش به بحرین، نوشت: «وارد بحرین شدیم. بسیار مفتخرم که نماینده اسرائیل در اولین سفر رسمی و تاریخی به این کشور هستیم.به خاطر استقبال گرمتان متشکرم».

بحرین و رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا به طور رسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط امضاء کردند و به دنبال این اقدام، در زمینه‌های مختلفی توافق همکاری امضا کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها