نادال با قهرمانی در رولان گاروس فاصله‌اش را با رقبایش بیشتر کرد

ببینید | آمارهای منحصر به فرد پادشاه تنیس

دروازه بانی تنیسور روس روی عدد 20

مدودف مردی که سر قولش ماند

در زندگی دنبال فردی بگردید که مثل دنیل مدودف سر قول و قرارش بایستد. تنیسور روس و مرد شماره دو جهان حدود یک ماه پیش و قبل از شروع مسابقات تنیس اوپن آمریکا، قول داد نگذارد نواک جوکوویچ به قهرمانی برسد تا عدد قهرمانی‌ در گرند اسلم‌ها همچنان روی عدد 20 باشد؛ موفقیتی که همچنان به صورت مشترک در دست فدرر، نادال و جوکوویچ است.
کد خبر: ۱۳۳۷۵۰۳

مدودف مردی که سر قولش ماندبه گزارش جام جم آنلاین، مدودف بامداد یکشنبه و در فینال اوپن آمریکا در نیویورک، حرفش را به قاطع‌ترین شکل ممکن ثابت کرد و توانست در سه ست پیاپی و با نتیجه مشابه 6 بر 4 به پیروزی برسد تا برای اولین‌بار قهرمانی در یک گرند‌اسلم را جشن بگیرد.

در تمام دو ساعت و 16 دقیقه بازی فینال، آن چیز که بیش از همه به چشم می‌آمد، تسلط و خونسردی بالای مدودف و در مقابل اشتباهات عجیب نوله بود. نوله با هدف قهرمانی در این بازی‌ها و ثبت رکورد قهرمانی در هر چهار گرنداسلم سال پا به نیویورک گذاشت، اما هر چه از زمان بازی فینال می‌گذشت بیشتر مشخص می‌شد که این مساله فشار زیادی روی تنیسور صرب آورده است. مدودف از همان ست نخست عالی بود به طوری که 8 ضربه ایس به ثمر رساند و در 37 دقیقه ست را تمام کرد.

صربیناتور در ست دوم باز هم تسلیم بازی مدودف شد و به قدری تحت فشار بود که از عصبانیت راکتش را به زمین کوبید. اما یکی از عجیب‌ترین لحظات دوران ورزشی جوکوویچ در ست سوم و زمانی رقم خورد که هر دو تنیسور در حال استراحت بودند. در حالی که نتیجه بازی 5 بر 4 به نفع تنیسور روس بود، دوربین‌های تلویزیونی نوله را نشان دادند که مثل ابر بهار اشک می‌ریخت. همان جا مشخص شد که رویای سال طلایی برای نوله به پایان رسیده است. بعد از این زمان استراحت، هر بار که مدودف سرویس می‌زد، هواداران او را هو می‌کردند. با این وجود، این کارها هیچ تاثیری روی عملکرد این تنیسور نداشت و او توانست به سیزدهمین جام معتبر خود برسد. با این نتیجه، مدودف دومین بازیکن متولد دهه نود میلادی (۱۹۹۶) است که در یک گرند اسلم به قهرمانی می‌رسد. پیش از او دومینیک تیم (۱۹۹۳) در دوره قبلی اوپن آمریکا موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد. مدودف همچنین با گرفتن انتقام شکست فینال ملبورن از نوله، اولین تنیس‌باز روس است که بعد از مارات سافین در سال ۲۰۰۵ قهرمان یک گرند‌اسلم می‌شود.  

مدودف 25 ساله در مراسم اهدای جوایز درحالی که شاهد گریه جوکوویچ و صحبت‌های عاشقانه او نسبت به هواداران بود، این برد را به همسرش تقدیم کرد که در ورزشگاه حضور داشت. مدودف گفت امروز سالگرد ازدواج اوست و برای هدیه دادن عجله داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها