آیا شیوع کووید ۲۲ غافلگیرمان خواهد کرد؟

احتمال مرگبارترشدن کووید، از پله 19 به 22

علاوه بر عوامل خطرناک از پیش شناخته شده برای بیماری کووید شدید یک عامل دیگر به عنوان فاکتور پر ریسک برای بیماران کرونایی معرفی شده است.
کد خبر: ۱۳۳۵۶۵۴

به گزارش جام جم آنلاین، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های واگیر آمریکا در توئیتی اعلام کرد که علاوه بر عوامل خطرناک شناخته شده که در بروز طیف شدید کرونا تاثیرگذار هستند، یک مطالعه دیگر که از سوی این نهاد منتشر شده نشان می‎دهد مواد افیونی و تریاک، یک خطر بالقوه دیگر جهت بستری شدن در بیمارستان برای بیماران مبتلا به کرونا هستند.

بر اساس مقاله منتشر شده از سوی این نهاد، تجزیه و تحلیل های متغیر در رابطه با مردان بالای 65 سال نشان می دهد که مصرف مواد افیونی، مخدر و تریاک ارتباط مستقیمی با بستری شدن فرد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان دارد. این عدد به میزان 95 درصد ارزیابی شده است.

تریاک و مواد افیونی که بیماران 30 روز قبل از شروع بیماری خود مصرف کرده بودند شامل بوپرنورفین ، هیدروکودون ، هیدرومورفون ، مورفین ، اکسی کدون و ترامادول بود.

همچنین بر اساس این گزارش در میان بیماری های زمینه ای ، نارسایی تنفسی هیپوکسمیک مزمن با نیاز به اکسیژن ، فشار خون بالا  ، آریتمی ، و چاقی به طور قابل توجهی با بستری شدن در بیمارستان در پی ابتلا به کرونا ارتباط داشت.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است برخی از عواملی که قبلاً با بستری شدن در بیمارستان یا سایر شاخص های شدید بیماری کرونا از جمله نژاد و قومیت مرتبط بودند ، تشخیص داده نشد.

اگرچه هیچ ارتباطی بین مواد افیونی با مهارکننده ACE (گیرنده های سلولی کرونا)  مشاهده نشد  اما ارتباطی بین بستری شدن در بیمارستان به دلیل کرونا و گزارش مصرف مواد افیونی در 30 روز قبل از شروع بیماری با درصد بالایی مشاهده شده است.

چندین مکانیسم برای اینکه چگونه مواد مخدر ممکن است پیامدهای بدتری از بیماری کرونا به وجود بیاورند، مطرح شده است. از جمله مشکل تنفسی ، سرکوب عملکرد سیستم ایمنی و تداخلات دارویی.

در ادامه این گزارش آمده است ارتباط بالقوه بین بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به کووید و مصرف مواد افیونی و مخدر مستلزم ارزیابی بیشتر است هر چند تا همین الان هم مشخص شده که بین این دو ارتباط معنایی خطرناکی وجود دارد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در این تجزیه و تحلیل ، سن بالای 65 سال ، جنسیت مرد ، چاقی ، فشار خون بالا ، نارسایی تنفسی هیپوکسمیک مزمن با نیاز به اکسیژن ، آریتمی ، سندرم متابولیک و مصرف مواد افیونی به عنوان عوامل خطری مستقلی برای بستری شدن بیماران کرونایی در کلرادوی آمریکا تعیین شد. درک عوامل خطر برای بستری شدن می تواند برنامه ریزی استراتژیک و تخصیص منابع را در سطوح مختلف از جمله پیشگیری (به عنوان مثال ، تخصیص واکسن) ، تشخیص و درمان اطلاع دهد.

این مقاله در سایت موسسه کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر ایالات متحده آمریکا منتشر شده است و در برگیرنده بررسی سایر عوامل خطرزایی است که باعث به وجود آمدن بیماری شدید کرونا و بستری شدن در پی ابتلا به آن می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها