دیدار دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش

محتوای مفید و مؤثر کتاب‌های درسی حفظ شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به تغییرات ایجاد شده در کتب درسی گفت: تغییرات کتب درسی باید به صورت کارشناسی شده باشد، نه اینکه حتی محتوای مفید و مؤثر این کتاب‌ها، حذف شود؛ بهتر است علاوه بر حفظ محتوای موجود، محتوای جدید در قالب‌های گوناگون و به روز به کتاب اضافه شود.
کد خبر: ۱۳۲۷۴۵۵

به گزارش جام جم انلاین اصفهان ؛ محتوای مفید و مؤثر کتاب‌های درسی حفظ شودآیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تلاش اندیشمندان و نویسندگان کتاب‌های درسی برای ارائه خوب و مؤثر محتوای درسی به دانش آموزان در سطوح مختلف اظهار داشت: خوشبختانه برخی از محتواهای سنگین و سخت کتب دینی تغییر کرده و جای خود را به محتوای مفید و کاربردی و قابل لمس برای دانش آموزان داده است که این نشان می‌دهد کارشناسان آموزش و پرورش نسبت به انتخاب مسیر صحیح ترویج و تبیین مطالب دینی در کتب درسی آگاه هستند.
وی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در کتب درسی افزود: تغییرات کتب درسی باید به صورت کارشناسی شده باشد، نه اینکه حتی محتوای مفید و مؤثر این کتاب‌ها، حذف شود؛ بهتر است علاوه بر حفظ محتوای موجود، محتوای جدید در قالب‌های گوناگون و به روز به کتاب اضافه شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: کتاب‌های آموزش زبان عربی باید تغییر مناسبی داشته باشند چراکه هنوز مطالب برخی از این کتاب‌ها بسیار سنگین است؛ به صورت کلی باید بگویم که بهتر است کتاب‌های درسی باید با محتوای مناسب به دانش آموزان ارائه شود به گونه‌ای که وقت فراگیر را بیهوده نگیرد و در ازای وقتی که از مخاطب می‌گیرد به او آموزش کاربردی ارائه شود.
وی با تأکید بر ضرورت تربیت معلمان به عنوان محور آموزش و تربیت در آموزش و پرورش گفت: معلم الگویی است برای دانش آموزان و اگر این الگو تربیت اسلامی نداشته باشد می‌تواند جمع زیادی را گمراه کند و اگر معلم، انسان خودساخته‌ای باشد می‌تواند تربیت دهنده‌ی نسلی هم طراز انقلاب اسلامی باشد.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در این دیدار با اشاره به تغییرات کتب عربی اظهار داشت: وضعیت این کتاب‌ها نسبت به گذشته بهبود یافته است و گزارش آن به رهبر انقلاب داده شده است البته هنوز کارهایی در دست اقدام است؛ سیاست ما این است که محتوای آموزشی تنها و تنها در کتاب نیاید و کلیپ‌های آموزشی و سایر قالب‌ها برای آموزش استفاده شود.
دکتر محمود امانی طهرانی افزود: لازم است تا حساسیت‌ها نسبت به تغییرات کتاب‌های درسی کاهش یابد؛ حالت موجود، مضر است چراکه هنگامی که یک کلمه در کتاب‌ها تغییر می‌کند، فضای مجازی پر از انتقاد و جوسازی‌های ناسالم می‌شود؛ به صورت کلی هر 5 سال یک بار کتاب‌های درسی بازنگری می‌شود.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد: از سال 1374 کتاب‌های دینی متوسطه بر مبنای کتب شهید مطهری و برخی از آثار علامه طباطبایی اصلاح شد و رویکرد مناسبی برای ارائه محتوای دینی به دانش آموزان انتخاب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها