کارشناسان «موسسه توسعه دانش پژوهش و فناوری فرزان» انواع سامانه‌های هوشمند «سلامت‌الکترونیک» و «آموزش‌ الکترونیک» را در قالب وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های متنوع تولید کرده است

تحول در سلامت و آموزش با سامانه‌ های فرزان

کارشناسان شرکت «فن‌آوران صنعت میلاد» با تسلط به دانش فنی طراحی و اجرای پارکینگ‎ های طبقاتی برجی - زیرزمینی تمام مکانیزه هوشمند، معضل کمبود جای پارک در برج‌ها و مناطق پرتردد را حل کرده‌اند

حل مشکل پارک خودروها با پارکینگ تمام مکانیزه

معضل نبود پارکینگ و جای پارک کافی از ابرچالش‌های زندگی در شهرهای بزرگ است. در طراحی‎های جدید شهری، این معضل به دغدغه اصلی شهرداری‎ها و کارفرمایان تبدیل‌شده است.
کد خبر: ۱۳۱۷۴۲۷

برای حل این مشکل تجربه کشورهایی نظیر ژاپن دراحداث پارکینگ‎های طبقاتی یا زیرزمینی تمام مکانیزه در بسیاری از موارد راه حل مناسبی بوده است.

در پارکینگ‎های تمام مکانیزه تمام عملیات یک پارکینگ از زمان مراجعه افراد و پلاک‎خوانی، دریافت اطلاعات خودرو، هدایت خودرو به موقعیت جای پارک، استقرار آن و در انتها فراخوانی خودرو بدون دخالت نیروی انسانی و با نرم‎افزار مدیریت اتوماسیون پارکینگ‎های مکانیزه (PLC) صورت می‎گیرد.

درحالی‎که در پارکینگ‎های نیمه مکانیزه بخشی از عملیات مثل ورود و ثبت درخواست خودرو برعهده اپراتور و به‎صورت دستی و بخش دیگر کار مثل چیدمان خودروها مکانیزه و اتوماتیک است. در همین رابطه، شرکت دانش‌بنیان «فن‌آوران صنعت میلاد» از مجموعه‎های پیشرو در طراحی، اجرا و بهره‎برداری از انواع پارکینگ‎های تمام مکانیزه در کشور است.

دفتر فنی و مهندسی فن‌آوران صنعت میلاد در سال 82 فعالیت خود را در زمینه طراحی و اجرای پروژه‌های اتوماسیون، مکانیزاسیون خطوط تولید و طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات پیشرفته صنعتی آغاز کرد.

این شرکت پس از دو سال فعالیت در زمینه ساخت ماشین‎آلات و تجهیزات صنعتی برای مشتری‎های مختلف، به پیشنهاد دکتر سعید میرسپاسی، از اعضای هیأت‌مدیره تصمیم می‎گیرد فعالیت‎های گسترده خود را روی یک موضوع واحد و بحث پارکینگ‎های تمام مکانیزه متمرکز کند.

مدیر فروش شرکت فن‌آوران صنعت میلاد از سال‎های اول ورود به این حوزه برای جام‎جم می‎گوید: «حدود سال 84، باتوجه به شرایط سیاسی که در کشور می‎دیدیم، تشدید تحریم‎ها و به‎وجود آمدن محدودیت‎های بازرگانی و تجارتی را پیش‎بینی می‏کردیم. برای ما بهترین کار در آن زمان خرید کامل فناوری پارکینگ‎های تمام مکانیزه از شرکت‎های خارجی معروف در این حوزه مانند ایتالیا، اسپانیا، آلمان، ژاپن، کره جنوبی و چین بود.»

مهندس حمید تقی‎پور ادامه می‎دهد: «همکار ما، دکتر میرسپاسی از اعضای هیأت‌علمی یکی از دانشگاه‎های ژاپن است و پل ارتباطی ما را با شرکتی صاحب‌نظر و صاحب‌نام در بحث انتقال دانش فنی فراهم کرد. پس از عقد قرارداد با شرکت MPE ژاپن، همکاران فنی ما به‎مدت شش ماه آموزش‎های لازم را برای انتقال دانش فنی، تجهیزات و همین‎طور نصب و راه‎اندازی این نوع پارکینگ‎ها را در ژاپن فراگرفتند.»

جای پارک آسوده و مکانیزه در خیابان ایرانشهر

اگر گذرتان به خیابان ایرانشهر پایتخت افتاده باشد، جنب معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران ساختمانی 11طبقه بانام پارکینگ مکانیزه ایرانشهر، خودنمایی می‎کند البته این ساختمان چهار طبقه هم در زیر زمین دارد و می‏تواند جای پارک 168 خودرو باشد.

این ساختمان به‎عنوان اولین پروژه فن‌آوران صنعت میلاد با همکاری شرکت MPE ژاپن و با مشارکت شهرداری و معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران ساخته‌شده است.

مدیر فروش فن‌آوران صنعت میلاد درباره این ساختمان می‎گوید: «این پروژه درواقع تمرین اجرایی برای ما و با نظارت گروه ژاپنی بود. بعد از پایان این پروژه و دانش فنی که به‌دست آورده بودیم، با معضلات و موانع اجرایی این کار در کشور مواجه شدیم و برای اولین بار استانداردها، ضوابط و قوانین را با همکاری سازمان‎های دولتی مربوط، تنظیم کردیم.»

تدوین اولین استانداردها

شهرداری‎ها متولی اصلی ساخت و ساماندهی پارکینگ‎ها هستند و برای اعطای مجوز اجرای پارکینگ‎های تمام مکانیزه به استانداردی ایرانی نیاز داشتند. شرکت فن‌آوران صنعت میلاد نیز طی قراردادی با پژوهشکده استاندارد ملی با بومی‎سازی استانداردهای ژاپنی و اروپایی، استانداردهای این حوزه را تدوین و در اواخر سال 94 به تصویب هیأت مرکزی سازمان ملی استاندارد رساند تا ازآن‌پس به‌تمامی مراجع بهره‎بردار و مجری چنین طرح‎هایی ابلاغ شود.

تدوین اولین ضوابط ایمنی

شرکت فن‌آوران صنعت میلاد موازی با امر پایه‎گذاری استانداردها، با معاونت خدمات ایمنی آتش‌نشانی شهرداری تهران نیز جلسات کارشناسی برگزار می‎کرد تا سرانجام اوایل سال 94 به تدوین ضوابط و آیین‌نامه مورد تایید شهرداری منجر شد.

تدوین اولین اسناد ثبت برای این پارکینگ‎ها

بعد از تدوین استانداردها و ضوابط ایمنی، وقتی شرکت فن‌آوران صنعت میلاد روند عادی اجرایی خودش را در پیش گرفته بود، مسأله تفکیک سندهای مالکیت از سوی شهرداری مطرح شد. این مجموعه نیز طی جلسه‎هایی با اداره ثبت کشور، تفاوت‎هایی را که پارکینگ‎های تمام مکانیزه با پارکینگ‎های رمپی متداول در کشور دارند، بررسی و تغییراتی را در ضوابط اجرایی اعمال کرد تا دیگر دغدغه‎ای در ثبت و بحث‎های مالکیتی و تفکیکی سندها وجود نداشته باشد.

طرز کار پارکینگ‎های تمام مکانیزه

پارکینگ‎های تمام مکانیزه طبقاتی هوشمند درواقع ربات‎هایی با چهار درجه آزادی هستند؛ یعنی می‎توانند در سه محور طول، عرض، ارتفاع و چرخش 360 درجه حرکت کنند.

برای تامین حرکت در محور ارتفاع (جابه‌جایی بین طبقات) از دستگاه لیفتر برای حرکت در محور طول (جابه‌جایی داخل طبقات) از دستگاه تراورسر، برای حرکت در محور عرض (جاگذاری خودرو در محل پارک) از دستگاه فریکشن‎رول و برای تامین چرخش 360درجه نیز از روتیتینگ استفاده می‏شود. در پروژه‎های مختلف بسته به زمان در نظر گرفته‌شده برای پروژه، نصب همزمان سه دستگاه یا دوتایی یا منفرد آنها، تعداد طبقات، مسیر حرکت و عمق زمین قیمت‎گذاری‎ها متفاوت است. اما به‎گفته مهندس تقی‎پور، به‎طور تقریبی احداث هر جای پارک در پارکینگ تمام مکانیزه در زمان انتشار این نوشتار حدود 200 تا 250میلیون تومان هزینه دارد.

استقبال بخش خصوصی از این پارکینگ‎ها

مهندس تقی‎پور می‎گوید اگر نگاهی به فهرست مشتریان ما بیندازید، متوجه می‎شوید همه آنها شرکت‎های خصوصی، تجاری، اداری و مسکونی هستند و خبری از هیچ سازمان دولتی نیست. او در خصوص علت این موضوع می‌گوید: «معمولا سازمان‎های دولتی به‎دنبال اجرا و اتمام پروژه‎های خود با حداقل بودجه هستند و در طرح‎های توجهی‎شان هزینه‎های بالایی را منظور نمی‎کنند. اما پارکینگ‎های ما به‎دلیل فناوری پیشرفته‌ای که دارد، هزینه مالی بیشتری را نیز می‎طلبد.»

مزایای پارکینگ‌های تمام مکانیزه

یکی از نکات مثبت پارکینگ‎های تمام مکانیزه نسبت به پارکینگ‎های سنتی استفاده بهینه از فضای موجود است.

در شکل‎های سنتی برای هر جای پارک 30مترمربع فضا در نظر گرفته می‎شود، ولی در پارکینگ‎های مکانیزه این عدد به 18مترمربع کاهش می‎یابد. ازنظر ارتفاع نیز، 250 تا 270 سانتی‌متر ارتفاع در جای پارک‎های سنتی، به حداکثر 210 سانتی‌متر در پارکینگ‎های مکانیزه می‎رسد.

درنتیجه پارکینگی با تعداد طبقات و ظرفیت بیشتری خواهیم داشت. برای مثال اگر ساختمانی 10طبقه با 30متر ارتفاع، می‏ تواند با چیدمان رمپی 340خودرو را در خود جای دهد، با اجرای مکانیزه همین فضا، می‎توان 750 خودرو در آن پارک کرد. البته باتوجه به این‌که ارتفاع خودروهای شاسی‌بلند و سواری متفاوت است، پیش از اجرای طرح، تعداد طبقات درنظر گرفته‌شده برای هر دسته از خودروها توسط کارفرما مشخص می‎شود.

با رواج استفاده از پارکینگ تمام مکانیزه، در زمان و مصرف سوخت کاربران صرفه‌جویی قابل توجهی می‌شود. همچنین به علت دخالت نداشتن عامل انسانی در پارک‌کردن خودروها، احتمال تصادف و هر گونه سرقت به صفر می‌رسد.

مدیر فروش فن‌آوران صنعت میلاد، بزرگ‎ترین مزیت رقابتی این شرکت را نسبت به سایر رقبا در اختیار داشتن دانش فنی اجرای پارکینگ‎های تمام مکانیزه می‎داند و می‎افزاید: «شرکت ما هیچ دغدغه بازرگانی برای تامین قطعات و تجهیزات ندارد و خدمات پس از فروش ما فعال است. فن‌آوران صنعت میلاد تا به امروز 105 پروژه اجرایی در شهرهای تهران، کاشان، بوشهر و شیراز داشته است و در شهرهایی مثل اصفهان، قزوین، همدان و تنکابن نیز درحال مذاکره و طراحی پروژه هستیم.»

راه‌های تماس با «فن آوران صنعت میلاد»

وبسایت:fsmilad.ir و fsmiladparking.com
اینستاگرام:fsmiladparking
یوتیوب: fsmilad
ایمیل: fsmilad2004@gmail.com
تلفن های تماس: 02126424693 و 02126424615
آدرس: تهران، بلوار میرداماد، میدان مادر، خیابان سنجابی، کوچه شریفی، پلاک 10، واحد 1

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
اجتهاد زنان سیره عُقلاست

درگفت‌وگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کرده‌ایم

اجتهاد زنان سیره عُقلاست

نیازمندی ها