پیام رئیس رسانه ملی به مناسبت 81 سالگی رادیو در ایران
همچنان بالنده و پیشرو؛ اثرگذارتر از گذشته

پیام رئیس رسانه ملی به مناسبت 81 سالگی رادیو در ایران

مصطفی امامی درباره تجربه کوچ از تلویزیون به رادیو می‌گوید

مخاطبان رادیو اصیل‌تر از مخاطبان شبکه‌های اجتماعی هستند

مصطفی امامی، مجری جوانی است که در چهار پنج سال اخیر با اجرای برنامه‌های تلویزیونی متنوع، کم‌کم به چهره‌ای آشنا برای بینندگان تلویزیون تبدیل شده است.
مصطفی امامی، مجری جوانی است که در چهار پنج سال اخیر با اجرای برنامه‌های تلویزیونی متنوع، کم‌کم به چهره‌ای آشنا برای بینندگان تلویزیون تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۳۱۲۲۴۲

او بیش از یک‌سال است که به‌عنوان گوینده اصلی برنامه رادیویی «صحنه» فعالیت می‌کند. با مصطفی امامی درباره تجربه کوچ از تلویزیون به رادیو صحبت کرده‌ایم.

چه شد که بعد از تجربه اجرای برنامه‌های تلویزیونی به گویندگی رادیو پرداختید؟

تلویزیون و رادیو خیلی برای من فرقی نمی‌کند و به نظرم شکل و کیفیت برنامه‌سازی است که اهمیت دارد. از طرف دیگر، هر کار خوبی که در رسانه انجام گردد، شنیده و دیده می‌شود. یعنی معتقدم همان کاری که در برنامه تلویزیونی می‌کنی، به لحاظ محتوایی در برنامه رادیویی هم قابل اجراست و می‌توان همان اندیشه و همان محتوا را از طریق امواج رادیو منتقل کرد. صادقانه بگویم، پیش از این‌که به رادیو بروم اصلا فکر نمی‌کردم این‌قدر تاثیرگذار باشد و بشود برنامه پرمخاطبی ساخت که تا این حد سر و صدا کند. اما تجربه یکی دو ساله‌ام در رادیو نشان داد که این اتفاق در رادیو هم می‌تواند رخ دهد.

اجرای برنامه صحنه در رادیو تهران را چه سالی آغاز کردید؟

آذر ۱۳۹۸ شروع کردیم و الان نزدیک به یک‌سال‌ونیم است که روی آنتن هستیم. صحنه برایم تجربه خیلی جذابی بود، چون از همان ابتدا بسیار شنیده شد، چراکه درباره سلبریتی‌ها و چهره‌ها صحبت می‌کردیم و تیم برنامه هم بسیار حرفه‌ای بود و فضای بسیار خوبی برایم مهیا کردند. با توجه به این‌که من پیش از آن پشت میکروفن رادیو نبودم، فکر می‌کردم صدایم در رادیو خوب نباشد، اما با حمایت دوستان به مدلی رسیدیم که همه چیز خیلی خوب پیش رفت. البته قبل از صحنه، در سال ۱۳۹۳ هم در رادیوجوان در برنامه «اینجا شب نیست» مسؤول هماهنگی مهمان بودم و در نتیجه با فضای رادیو بیگانه نبودم و رادیو همیشه برایم جذاب بوده است.

به نظر شما مخاطبان رادیو چه تفاوتی با مخاطبان تلویزیون دارند؟

مخاطبان رادیو آدم‌های خاصی هستند و به نوعی به مخاطبان تئاتر شباهت دارند. یعنی خیلی باید این رسانه را دوست داشته باشند که با توجه به وجود این همه ابزار ارتباطی مانند تلفن‌همراه و تلویزیون، در خانه یا محل کارشان رادیو گوش کنند. یعنی مخاطبان وفادار رادیو آدم‌های خیلی پیگیری هستند و به خاطر علاقه‌شان رادیو گوش می‌کنند. کسانی که با برنامه‌ها تماس می‌گیرند، پیامک می‌دهند و ... به نظرم این آدم‌های وفادار خیلی قابل احترام و اصیل‌تر از مخاطبان شبکه‌های اجتماعی و مدیوم‌های دیگر هستند.

ضمیمه قاب کوچک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها