توزیع میوه شب عید از فردا در استان قزوین
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌ها

توزیع میوه شب عید از فردا در استان قزوین

گرانی اقلام شب عید از سال‌های گذشته و ابتدا از مواردی مانند آجیل شروع شد که بسیاری از مردم خرید آجیل نوروز را کنار گذاشتند و حتی برای نخریدن آجیل کمپین راه‌اندازی کردند.
کد خبر: ۱۳۰۷۴۸۰

فاطمه کمالی -  کرمانشاه؛

امسال اما موج گرانی تمام کالاها را تحت تأثیر قرار داده و ابتدایی ترین چیزهایی که در گذشته مردم به وفور برای شب عید خریداری می‌کردند با چالش جدی مواجه است.

بحث گرانی شدید میوه از چندین ماه قبل آغاز شد و حالا در آستانه سال نو نمود بیشتری دارد.


این روزها خرید چند نوع میوه ساده به نزدیک صد هزار تومان می‌رسد، کافی است خانواده‌ای فقط یک کیلو موز خریداری کند که در این صورت فقط باید نزدیک ۵۰ هزار تومان برای چند عدد موز کنار بگذارد.


این در حالی است که خرید میوه‌های گران قیمت و به اصطلاح لاکچری مانند آناناس، نارگیل و ... که هر یک به تنهایی گاهی بیش از صد هزار تومان قیمت دارد را کنار بگذاریم.

قیمت هر کیلو سیب در بازار بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان بسته به کیفیت آن و هر کیلو پرتقال ۱۴ تا ۱۸ هزار تومان آب می‌خورد. کیوی نیز گاهی تا قیمت کیلویی ۱۶، ۱۷ هزار تومان می‌رسد.

به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه میوه به وفور در میدان بار وجود دارد و با این روند به احتمال زیاد شاهد شکستن قیمت میوه در بازار خواهیم بود.


عیسی حاج علیانی با بیان اینکه اکنون هیچ کمبود میوه‌ای در میدان بار وجود ندارد و حجم قابل توجهی میوه دپو شده، گفت: قیمت هر کیلو پرتقال در میدان بار بین کیلویی‌ ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان و هر کیلو سیب پنج تا ۱۰ هزار تومان است.

وی خاطرنشان ساخت: هر کیلو کیوی نیز اکنون در میدان بار ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان قیمت دارد.

رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه از کاهش قیمت موز در میدان بار هم خبر داد که اکنون به کیلویی ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان رسیده است.

وی عنوان کرد: این میوه‌ها با احتساب سود قانونی میوه فروشان به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد.

حاج علیانی معتقد است با توجه به وفور میوه‌ای که در بازار داریم و اینکه مردم هنوز خرید میوه شب عید را آغاز نکردند به احتمال زیاد شاهد ریزش تدریجی قیمت میوه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: دستور مقام معظم رهبری برای مدیریت قیمت‌ها و همچنین جلوگیری از صادرات برخی میوه‌ها نیز بر کاهش قیمت تاثیر بسزایی خواهد داشت.

حاج علیانی افزود: با توزیع میوه شب عید یا نرخ مصوب دولتی، باز هم قیمت‌ها کمتر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها