به گزارش جام جم آنلاین چهار محال و بختیاری، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش عصر سهشنبه در جمع نمایندگان مدیران و معاونان آموزشی و معلمان و راهبران آموزشی ابتدایی استان چهارمحالوبختیاری، گفت: مهمترین دغدغه ما به عنوان مدیران ابتدایی باید این باشد که در این مقطع تحصیلی از ما چه خواسته شده و چه نتیجهای را انتظار داریم؟
رضوان حکیم زاده ادامه داد: تصمیمهای درست نیازمند عملکرد مناسب و مطلوب هستند تا به نتیجه مورد نظر برسند.
حکیم زاده در ادامه صحبتها به ضعفها و چالشهای پیشرو در آموزش ابتدایی پرداخت و گفت: برای برطرف کردن ضعفها ابتدا باید آنها را شناسایی کنیم و سپس با تصمیمگیری درست و عملکرد مطلوب درصدد برطرف کردن آنها برآییم.
وی اولین چالش پیشرو را بازماندن کودکان از تحصیل عنوان کرد و گفت: ما باید بازماندگان از تحصیل را شناسایی کنیم و موانعی که باعث بازماندن آنان از تحصیل شدهاست را برطرف کنیم.
حکیم زاده در ادامه بحث ضعفها و چالشها به نتایج آزمون تیمز 2019 اشاره کرد و گفت: بر اساس نتایج این آزمون بین نمره علوم و ریاضی دانشآموزانی که در خانوادههای برخوردار و دارای منابع هستند و دانشآموزانی که در خانوادههای کم برخوردار و فاقد منابع یادگیری هستند تفاوت معناداری وجود دارد؛ و ما به عنوان مدیران مقطع ابتدایی باید به دنبال راهکاری باشیم که این شکاف طبقاتی در آموزش را حذف کند.
وی در همین خصوص ادامه داد: بر اساس یافتههای پژوهشی، مشق شب چون معمولا با کمک خانوادهها انجام میشود باعث افزایش این شکاف طبقاتی در آموزش میشود؛ دانشآموزی که در خانواده کم برخوردار زندگی میکند و کمک والدین را ندارد زمانی که خود را با همکلاسی برخوردارش مقایسه میکند باور به خود و اعتماد به نفسش را از دست میدهد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش در همین رابطه به سه محور اصلی و اساسی عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: سه محور عدالت در دسترسی برابر به منابع آموزشی، عدالت در فرصتهای برابر یادگیری و عدالت تربیتی و تعامل منصفانه با همه دانشآموزان سه محور اصلی دستیابی به عدالت آموزشی هستند که همه برنامهها و اقدامات ما باید در خدمت این سه هدف باشد.
وی ادامه داد: در همین راستا معتقدیم که هیچ کودکی به هیچ دلیلی نباید در نظام آموزشی نادیده گرفته شود و انتظار داریم معلمان و آموزگاران توانمندمان جو روانی که موثرترین و مهمترین مولفه در یادگیری دانشآموزان است را به گونهای شکل دهند که هیچ دانشآموزی احساس نادیده گرفته شدن و ناکام بودن نداشته باشد.
رضوان حکیمزاده در ادامه بیان کرد: بالاترین هزینه متوجه یادنگرفتن و ناکامی در مدرسه است و دانشآموزی که چنین احساسی داشته باشد مستعد افتادن در دام جرم و جنایت و بزهکاری در آینده خواهد بود.
حکیم زاده ادامه داد: در همین راستا از همه آموزگاران و مدیران میخواهیم در مورد هر برنامه و اقدامی که به این نتیجه رسیدهاید که به افزایش یادگیری دانشآموزان کمک نمیکند را به ما گزارش دهند و ما را از بازخوردها مطلع سازند.
وی در پایان ضمن تشکر از اقدامات و فعالیتهای معلمان در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: در شرایط کرونا با هر روشی که ممکن بود آموزش را ارائه دادیم اما ارائه آموزش پایان کار نیست بلکه مهمترین مساله میزان یادگیری دانشآموز و سنجش این میزان یادگیری است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد
درگفتوگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کردهایم