با «اپلیکیشن تاندوری» می‎توانید فنون آشپزی حرفه‌ای را با آموزش اینترنتی بهترین مربی‌ها بیاموزید و آماده ورود به دنیای کسب‎وکار آشپزی شوید

یادگیری آسان آشپزی با تاندوری

شرکت نانوویژن که سیستم‎های هوشمند را برای سازمان‎ها طراحی و اجرا می‎کند، به‎زودی دستبند کنترل، پایش و هشدار سلامتی را برای پایش علائم حیاتی افراد روانه بازار می‌کند

پایش سلامتی با دستبند نانوویژن

پایش پیوسته وضعیت سلامتی و علائم حیاتی بدن برای بیماران و سالمندان بسیار مهم است. با این حال پزشکان و پرستاران برای به‎دست‎آوردن این اطلاعات به مراجعه حضوری بیمارانشان یا گزارش آنها از وضع دمای بدن، سطح اکسیژن و ضربان قلب محدود هستند.
کد خبر: ۱۳۰۶۴۷۴

از طرف دیگر این روش‎های ارزیابی شبانه‎روزی نیست و به خود بیماران و مراجعه آنها وابسته است. این در حالی است که با پیشرفت فناوری، مچ‎بندهای هوشمند پنجره جدیدی را برای پایش پیوسته سلامتی در زندگی روزمره بازکرده‌اند.

پایش سلامتی با دستبند نانوویژن

این ابزارهای پوشیدنی دیجیتال می‎توانند بر فعالیت‎های بدنی و فیزیولوژیک افراد در هرلحظه نظارت کنند و بین بیماران، اعضای خانواده‎شان و کادر درمان ارتباط برقرار کنند. از طرفی اطلاعات جمع‌آوری‌شده آنها آرشیو می‎شود و سابقه وضعیت سلامتی افراد قابل رویت و بررسی خواهد بود.

باتوجه به ضرورت و مزیت بهره‌گیری از چنین ابزارهایی، شرکت دانش‎بنیان «نانوویژن» تا نیمه بهار ۱۴۰۰ محصول هوشمند کنترل سلامتی خود را در همین راستا به بازار عرضه خواهد کرد.

فراگیرشدن این فناوری‏ های ردیابی سلامتی، علاوه بر اینکه توجه مردم را به‎سلامتی‌شان و بهبود آن، بیشتر معطوف می‎کند، ازآنچه در بدنمان اتفاق می‎افتد نیز بازخورد بهتری نمایش می‎دهد.

افزایش میانگین سن جمعیت کشور در سال‎های اخیر نگرانی‎های زیادی را در حوزه‎های مختلفی مثل اقتصادی، اجتماعی، سلامت و ... به‏همراه داشته است.

با این حال با اتخاذ سیاست‌های درست و در نظر گرفتن نیازهای این جمعیت، می‌توان از امروز در اندیشه تأمین رفاه و آسایش این گروه از جامعه بود.

خانواده‎ها ترجیح می‎دهند اعضای سالمندشان در محیط امن خانه و در کنار خودشان باشند تا درسرای سالمندان؛ ولی در شکل زندگی امروز، معمولا همه افراد یک خانواده سرگرم کارها و روزمرگی‎های خودشان و از طرفی درطول روز نگران تنهایی سالمندان خود‌هستند.

مهرنوش کثیری، مدیرفنی شرکت نانوویژن می‎گوید: «از آنجا که هدف شرکت ما از بدو تاسیس در سال ۹۱ پیداکردن راه‎حل‎هایی برای مشکلات جامعه بوده، به‎فکر ارائه تسهیلاتی افتادیم تا هم سالمندان راحت‎تر باشند و هم خیال اطرافیان‎شان از تنهایی آنها آسوده و از حال آنها مطلع باشند.»

پایش سلامتی با دستبند نانوویژن

در ادامه مسعود هراتیان نژادی، مدیرعامل این شرکت می‎افزاید: «پایش پیوسته نبض، دمای بدن و سطح اکسیژن خون از پارامترهای مهم سلامتی در سنین بالاست و درشرایط همه‎گیری کرونا، ممکن است این افراد کمتر به پزشک مراجعه کنند. از ا ین رو دستگاهی اختراع کرده‏ایم که می‎تواند این علائم حیاتی را کنترل کند و درصورت رخداد هر مورد مشکوک و غیرمعمولی، به پزشک و نزدیکان فرد اطلاع دهد.»

«دستگاه هوشمند کنترل، پایش و هشدار سلامتی»، بدون این‌که مانع انجام فعالیت‎های روزانه شود، به دور مچ دست بسته می‎شود و سنسورهای آن علائم حیاتی مانند دمای بدن، اکسیژن خون و نبض را در هر لحظه پایش می‎کنند. این دستگاه افراد را از مراجعه حضوری به پزشک و بیمارستان بی‎نیاز و از اتلاف زمان، هزینه و انرژی آنها جلوگیری می‎کند. به‎خصوص این روزها که در محیط مراکز پزشکی ریسک ابتلا به ویروس کرونا بیشتر است.

هراتیان نژادی درباره این دستگاه به جام‎جم می‎گوید: «جامعه هدف اصلی ما افراد کم‎توان، ناتوان، دارای معلولیت‎های ذهنی و جسمی در آسایشگاه‎ها و به‎طورکلی کسانی بوده که به‎نگهداری و کمک دیگران نیازمندند. برای مثال این دستگاه، امید به زندگی را در افراد نیازمند به‎کنترل علائم حیاتی با ماندنشان در خانه به‎جای بیمارستان بالا می‎برد. با این دستگاه در مراکز نگهداری از سالمندان و بیمارستان‏ها می‎توان علائم حیاتی همه بیماران را روی نمایشگر مشاهده و کنترل کرد. در نتیجه کادر درمان کمتر خسته خواهند شد و تعداد بیماران بستری نیز کمتر می‎شود.»

ساعت مچی هوشمند بخرم یا دستبند نانوویژن؟

مدیرعامل نانوویژن با اشاره به ساعت‎های هوشمند در بازار می‎گوید: «دقت این ساعت‎ها تا ۶۰درصد برآورد شده است، درحالی‎که نتایج آزمایش‎های ما دقت این دستبند را ۹۹درصد نشان می‎دهند. از طرفی اطلاعات ساعت‎ها جایی ثبت نمی‎شود و درصورت رسیدن به‎سطح هشدار، اخطاری نیز به اطرافیان فرد نمی‏ دهد. دستبند نانوویژن علاوه ‎بر اجرای این دو کار، اطلاعات سلامتی افراد را تحلیل و در نمودارها و جداول مقایسه‎ای به پزشک ارائه می‎دهد.»

پایش سلامتی با دستبند نانوویژن

کثیری درادامه می‎افزاید: «این دستگاه هنوز درحال طی مراحل کارآزمایی خود است و تا الان ۶۰ نفر در مطالعه ما شرکت کرده‎اند. همچنین سه پزشک و دو مرکز پزشکی نیز همکاری داشته‎اند و نسخه نهایی آن تا اواسط بهار سال آینده به‎بازارهای داخلی و خارجی عرضه خواهد شد. طبق برآوردهای ما، این محصول ۱۸۰دلار سودآوری ارزی خواهد داشت و قیمت آن در بازار داخلی نیز بی‎شک از متوسط قیمت ساعت‎های هوشمند کمتر خواهد بود.»

پروژه‎های دیگر نانوویژن

هراتیان نژادی درادامه به جام‎جم می‏ گوید: «همان‎طور که اشاره شد، ما در نانوویژن به‎دنبال حل مشکلات جامعه با دید متفاوت و هوشمندسازی فرآیندها هستیم و خدمات زیر را در نمایندگی‎مان در ترکیه برای ایران و تمام دنیا ارائه می‎کنیم.»

سیستم هوشمند ردیابی چمدان: سیستمی برای ردیابی چمدان‎ها در مسیر کانتر دریافت کارت پرواز تا کانوایر فرودگاه مقصد، انبار و خروج از فرودگاه دستگاه ترمز کمکی: سیستم ترمز اتوماتیک در خودروهای با گیربکس غیراتوماتیک مانند پراید و کاهش ۲۰درصدی تصادفات منجر به جرح.

هترک: این سیستم تا زمان روشن‎بودن چراغ کمربند در هواپیما، اجازه بازشدن هترک (جای بار داخل کابین هواپیما) را نمی‎دهد.

سیستم کمکی جعبه سیاه هواپیما: این سیستم امکان ردیابی هواپیماهای دچار سانحه و قطعاتشان را در خشکی و آب ممکن می‎سازد.

دستگاه کنترل و اعلام خاموشی برق: این دستگاه درصورت بروز مشکل در پست‎های برق، به‎شبکه توزیع برق هشدار می‎دهد.

هوشمندسازی بایگانی اسناد: این سیستم محل قرارگیری هر سند را در گاوصندوق مشخص می‎کند.

مشخصات دستگاه هوشمند کنترل سلامت

وزن دستگاه کمتر از ۳۵۰گرم است.
ابعاد آن درحدود ۵×۷سانتی‎متر مربع است.
این دستبند برای همه گروه‎های سنی قابل استفاده است.
اطلاعات در سرور مرکزی برای دو سال آرشیو خواهد شد.

با رسیدن شارژ باتری دستگاه به ۲۰درصد یا کاهش اعتبار سیمکارت قرار گرفته در آن هشدار می‎دهد.

دستگاه از باتری قابل شارژ مانند تلفن همراه استفاده می‎کند و با هر مرتبه شارژ، تا چهار شبانه‎روز روشن می‎ماند.

امکان ارسال داده‎ها و اعلام هشدار با پیامک به‎افرادی که از قبل مشخص‌شده‌اند (تا پنج نفر).

علائم حیاتی را هر ۳۰دقیقه یکبار برای خدمات‌دهنده مرکزی ارسال می‌کند (قابل تنظیم و شخصی‎سازی، از ۱۵تا ۱۸۰دقیقه یکبار).

دستگاه با خارج‎شدن هر یک از علائم حیاتی از محدوده حداقلی و حداکثری که پزشک برای هر فرد مشخص می‎کند، برای شماره تلفن همراه افراد از پیش مشخص شده، نام بیمار و پیام هشدار سلامتی را (تغییر ضربان قلب، درجه حرارت بدن و سطح اکسیژن خون) ارسال می‎کند.

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها