«آداک آکادمی» اولین آموزشگاه آنلاین فنی و حرفه‎ای کشور، پلتفرم برگزاری کلاس مجازی و تولیدکننده محتواهای آموزشی دیجیتال خیاطی و آرایشگری است

مهارت‎ های هنری را در آداک آکادمی بیاموزید

«مانامِنت» سامانه مدیریتی هوشمند برای سامان‌دهی وظایف و پروژه‌های شماست

مدیریت موثر با اپلیکیشن مانامنت

اگر وارد محیط کارشان شوید، «رنگ‌ها» اولین چیزی است که توجه‌تان را جلب می‌کند! رنگ‌هایی که به دیوارهای شرکت نشسته‌اند تا تعیین‌کننده هر بخش باشند و در عین حال آن بخش‌ها را از یکدیگر جدا کنند.
کد خبر: ۱۳۰۵۹۱۴

بعد از آن ممکن است فضای بانشاطی که جوانان متخصص کشورمان در محیط کارشان ایجاد کرده‌اند کمی شما را احساساتی کند اما بعد از فروکش‌کردن احساسات، موردی که حتما به چشم‌تان می‌آید نظم و تعهد کاری مثال‌زدنی پرسنل خواهد بود.

مدیریت موثر با اپلیکیشن مانامنت

شاید این جملات نتواند تصویر دقیقی از فضای حاکم بر شرکت «مانا اندیشه» ایجاد کنند، اما احتمالا با خواندن آنها متوجه شده‌اید اعضای این شرکت را گروهی کاملا حرفه‌ای، بسیار پرانرژی و سرشار از انگیزه تشکیل می‌دهند. کار آنها تسهیل فرآیند مدیریت پروژه مشتریانشان است.

شرکت «مانا اندیشه ستاره خاوران» یا به اختصار «مانا اندیشه»، در سال ۱۳۷۶ با هدف تولید دانش در حوزه فناوری اطلاعات پا به عرصه گذاشت و در حال حاضر جزو شرکت‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شود.

گستره و تنوع محصولات این شرکت بسیار وسیع است و در هر دو زمینه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فعالیت دارد. محصولاتی مانند پلتفرم سایت‌ساز «مانابوم» و سیستم مدیریت پروژه و برنامه‌ریزی امور «مانامِنت» از جمله محصولات نرم‌افزاری شرکت «مانا اندیشه» هستند و محصولاتی مانند دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی و کسر شارژ که در سامانه‌‎های اتوبوسرانی و تاکسیرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، دستگاه ردیاب خودرو (AVL) و محصولاتی در حوزه پردازش تصویر در دسته محصولات سخت‌افزاری این شرکت قرار دارند که صفر تا صد فرآیند طراحی و ساخت آنها به‌شکلی کاملا بومی و در داخل کشور انجام شده است.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد کننده «مانامنت»

سعید جمالی، مدیر بازرگانی شرکت «مانا اندیشه»، درباره روند طراحی و ساخت پلتفرم «مانامنت» به جام‌جم می‌گوید: «این نرم‌افزار در حوزه مدیریت پروژه و مدیریت وظایف طراحی شده است. برای ساخت آن، نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی را بررسی کردیم تا بتوانیم نرم‌افزاری تولید کنیم که علاوه بر دارابودن تمام ویژگی‌های آنها، به مجموعه‌ای از قابلیت‌های رقابتی منحصربه‌فرد مجهز باشد؛ یک نمونه از نرم‌افزارهای خارجی مرسومی که با هدف ایده‌گرفتن و توسعه قابلیت‌ها مورد بررسی قرار داده‌ایم، نرم‌افزار مدیریت پروژه «ترلو» (Trello) است.»

مدیریت موثر با اپلیکیشن مانامنت

او می‌افزاید: «این نرم‌افزار بر روی بستری تولید شده است که خودمان آن را طراحی کرده‌ایم و ویژگی خاصی که دارد این است که حدود ۷۰درصد از وظایف و امور تعریف شده را در آن می‌توانیم بر اساس فرآیندهای موجود در هر شرکت تغییر و تطبیق بدهیم. از دیگر امکانات «مانامنت» ثبت میزان فعالیت پرسنل بر روی هر وظیفه در قالب «نفر- ساعت» است. این قابلیت از یک طرف می‌تواند همه کارهای صورت گرفته از سوی پرسنل شرکت را برای آنها ثبت و ذخیره کند و از طرف دیگر گزارش‌ها و داشبوردهایی را در اختیار مدیران شرکت‌ها قرار می‌دهد که از طریق آنها بتوانند میزان استفاده از نیروهای انسانی تحت نظرشان را در پروژه‌ها و یا امور روزانه، به‌شکل «نفر- ساعت» محاسبه کنند تا در تصمیم‌گیری‌ها کمک بزرگی به آنها شود.»

جمالی در خصوص ویژگی‌های دیگر «مانامنت» توضیح می‌دهد: «محیط کاربری ساده و قابل فهمی که به زبان فارسی برای این نرم‌افزار تعبیه شده است را می‌توان به‌عنوان قابلیت مهم دیگر برای کاربران ایرانی در نظر گرفت. ویژگی کاربرپسندبودن «مانامنت» باعث می‌شود درست مانند نرم‌افزارهای معتبر خارجی، کاربر با استفاده از تکنیک «گرفتن و انداختن» (Drag & Drop)، بتواند وظایفش را در بین ستون‌هایی که برای خودش تعریف کرده است، به‌راحتی جابه‌جا کند. ویژگی دیگر «مانامنت» این است که در این پلتفرم، امکان تعریف چارت سازمانی برای شرکت‌هایی که تعداد نیروی انسانی آنها از ۵ تا ۵ هزار نفر است وجود دارد.»

وی در ادامه می‌گوید: «در نرم‌افزار مدیریت پروژه هوشمند «مانامنت»، دو نوع بورد عمومی و خصوصی را می‌توان ایجاد کرد. در بورد عمومی، دسترسی همه پرسنل عضو شده در بورد به محتوای آن و همه وظایف ( تسک‌ها ) آزادانه صورت می‌گیرد. اما در بورد خصوصی افراد عضو بورد فقط به تسک‌هایی که در آنها نقشی دارند دسترسی خواهند داشت. به‌عنوان نمونه مدیر یک سازمان می‌تواند برای واحد بازرگانی یک بورد خصوصی تعریف کند و پرسنل واحد بازرگانی را به‌عضویت آن بورد درآورد. اعضای این واحد می‌توانند بر اساس تقسیم‌بندی‌هایی که ستون‌های بورد خصوصی دارد، وظایفشان را در سه دسته «در صف انجام»، «در حال انجام» و «انجام شده» در ستون‌ها تعریف کنند تا فعالیت‌های واحدشان را بهتر و منظم‌تر جلو ببرند. از طرف دیگر نیز مدیر مجموعه می‌تواند از این بورد گزارش‌های مختلفی دریافت کند و دید بهتری نسبت به امور واحد بازرگانی به‌دست بیاورد.»

مدبر بازرگانی شرکت «مانا اندیشه» در خصوص نقش‌هایی که هر شخص در وظایف مختلف می‌تواند برعهده داشته باشد می‌گوید: «در رابطه با وظایف گوناگون، افراد می‌توانند چهار نقش ایفا کنند؛ «سازنده وظیفه»، «مسئول وظیفه»، «مشارکت‌کننده در وظیفه» و «مشاهده‌کننده وظیفه». توجه داشته باشید که سازنده وظیفه می‌تواند آن را به مسؤول وظیفه واگذار کند. ضمنا امکانات هر وظیفه بر اساس نقشی که هر شخص در آن وظیفه دارد متفاوت است.»

مسیر پیش روی «مانامنت»

مدیر بازرگانی شرکت «مانا اندیشه» در پاسخ به سوال درباره طرح‌های آتی این شرکت برای پلتفرم «مانامنت» که در دست‌اقدام هستند، می‌گوید: «طرح‌هایی برای توسعه موتور تولید فرآیند نرم‌افزارمان در جریان داریم تا آن را به یک موتور تولید فرآیند مبتنی بر استاندارد «مدیریت فرآیند کسب‌وکار» یا «BPM» تبدیل کنیم و درنتیجه آن بتوانیم «مانامنت» را به نرم‌افزار BPMS تغییر دهیم. نرم‌افزارBPMS نرم‌افزاری است که با در اختیار قراردادن یک محیط گرافیکی به کاربر، او را قادر می‌سازد با کمترین دانش برنامه‌نویسی بتواند فرآیندهای جاری سازمانش را طراحی و بهبود ببخشد؛ به عبارت دیگر BPMS ابزاری برای تولید نرم‌افزارهای اختصاصی یک شرکت توسط خودش است. همچنین یکی از برنامه‌های دیگری که داریم این است که روی گسترش و بهینه‌سازی ارتباط نرم‌افزار «مانامنت» با سایر نرم‌افزارهای سازمان کار کنیم.»

وی می‌افزاید: «نرم‌افزار مانامنت از بسترهای ابری (Cloud) استفاده می‌کند که برای کسب‌وکارهای کوچکی که توانایی هزینه‌کردن برای خرید سِروِر و نگهداری از نسخه‌های پشتیبان روی آن را ندارند، بسیار مفید است. در طرح دیگری که در دست اقدام داریم، این امکان را فرآهم خواهیم کرد که بتوانیم برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگی که می‌خواهند پلتفرم «مانامنت» را بر روی سرورها یا بسترهای ابری خودشان داشته باشند، نسخه مجزایی را روی سرورهای آن سازمان نصب کنیم.»

همچنین به گفته جمالی، کار روی طراحی و ساخت اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های هوشمند به تازگی تمام شده است و به‌زودی اپلیکیشن «مانامنت» روانه بازار خواهد شد تا کاربران بیشتری بتوانند با نصب این نرم‌افزار همراه روی گوشی‌های هوشمندشان، به‌آسانی قابلیت‌های مهم و متنوع آن را در دسترسشان داشته باشند.

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها