عایق‌های رطوبتی مایع، نسل جدید عایق‌ها برای بام خانه شما

مکسان؛ خداحافظی با عصر قیرگونی و ایزوگام

«مجموعه بین ‎المللی کودکان هوشمند» کودکان شما را برای انجام محاسبات ذهنی بدون استفاده از ماشین ‎حساب توانمند می‎کند

پرورش ذهن کودکان روی چرتکه

این روزها به‎ندرت ممکن است در بازار فروشنده‎ای را چرتکه به‎دست پیدا کنید. آن قاب‎های چوبی و قدیمی با مهره‎های دایره‎ای که روزگاری زیر انگشت مغازه‌دارها با سرعت بالا و پایین می‎شدند و صدای خاص حاکی از حساب و کتاب دخل و خرج را می‌دادند، امروز به دیوار آویزان شده و به‎نسل بعد از خود، ماشین‎حساب‎های رومیزی چشم دوخته‎اند.
کد خبر: ۱۳۰۵۹۰۷

 اما اگر تا اینجا به‎نظرتان چرتکه ‎ها از رده خارج‌شده‌اند، باید بگوییم سخت در اشتباهید! نتایج مطالعات نشان می‎دهد آموزش کار با چرتکه از دوران کودکی می ‏تواند بر عوامل شناختی، روانی- هیجانی و جسمانی افراد تاثیر داشته باشد.

شروع یادگیری چرتکه از سنین مقطع دبستان با افزایش ظرفیت حافظه کوتاه‎مدت، افزایش توانایی خواندن و نوشتن، عملکرد بهتر حافظه دیداری و شنیداری، افزایش مهارت‏های محاسبه و درک مفاهیم ریاضی و به‎کارگیری مهارت‎ها در زندگی روزمره برای کودکان در سنین بالاتر همراه است.

پرورش ذهن کودکان روی چرتکه

«مجموعه بین‎المللی کودکان هوشمند» شرکتی صاحب سبک و قدیمی در زمینه آموزش چرتکه به کودکان و پرورش هوش و خلاقیت آنهاست و در این راستا برای فرزندان شما دوره‎ها و بسته‎های آموزشی جذابی آماده کرده است.

مجموعه بین‎المللی کودکان هوشمند از سال ۹۱ مطالعات خود را برای پیداکردن آموزش‎های رایج در کشور در راستای پرورش ذهن کودکان آغاز کرد و متوجه شد متاسفانه آموزش‎های خیلی محدودی در این زمینه وجود دارد.

آنها در ادامه بررسی‎هایشان، با برگزاری دوره‎های آموزشی محاسبات ذهنی با چرتکه در ترکیه آشنا شدند و پس از گذراندن این دوره‎ها و آشنایی با روش تدریس چرتکه برای پرورش ذهن کودکان، آموخته‎های خود را به‎صورت آزمایشی در ایران برای یک کلاس ۱۰ نفره اجرا کردند.

با استقبال زیادی که از آن کلاس به‎عمل آمد، تصمیم گرفتند دوره‎های بیشتر و کامل‎تری را برای همه کودکان ایرانی برگزار کنند.

روح‎ا... مخبریان، مدیرعامل مجموعه بین‎المللی کودکان هوشمند، با اشاره به روند گسترش آموزش چرتکه در ایران می‎گوید: «در ابتدا طرح درس این آموزش را به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری ارائه کردیم و پس از اخذ تاییدیه‎های لازم، دوره‎های محاسبات ذهنی با چرتکه را در فرهنگسراها و سرای محلات شروع کردیم. سپس در سال ۹۲ موفق به دریافت اولین اعتبارنامه آموزش محاسبات ذهنی با چرتکه، از دفتر تکنولوژی سازمان پژوهش و برنامه‎ریزی وزارت آموزش‌وپرورش شدیم. بعد از این‎کار نمایندگی‎های خود را در سطح تهران گسترش دادیم و به‎سراغ تاسیس نمایندگی در دیگر شهرهای کشور و آموزش مربیان رفتیم. تا به‎امروز نزدیک به ۲۰۰هزار دانش‎آموز در دوره‎های ما شرکت کرده‎اند و اکنون ۲۵۰۰ مربی در ۲۰۰۰ مرکز در کل کشور فعالیت می‎کنند.»

درخشش دانش‌ آموزان ایرانی در مسابقات

مخبریان در‎باره موفقیت‌های دانش‌ آموزان ایرانی در محاسبات ذهنی کار با چرتکه به جام‎جم می‎گوید: «ما برای شرکت در مسابقات جهانی، به عضویت انجمن بین‎المللی محاسبات ذهنی با چرتکه (PAMA) درآمدیم. قبل از حضور ایران در مسابقات جهانی، غرب آسیا در این مسابقات جایگاهی نداشت. فرزندان ما در مسابقات ۲۰۱۶ به‎میزبانی ژوهانسبورگ ۱۱عنوان قهرمانی و یک عنوان قهرمانِ قهرمانان، در ۲۰۱۷ در مالزی ۲۹ عنوان قهرمانی و دو عنوان قهرمانِ قهرمانان و سال ۲۰۱۹ در تایلند، ۴۹ عنوان قهرمانی و سه عنوان قهرمانِ قهرمانان کسب کردند. این روند توسعه سبب شد تا کشورهای عراق و عربستان از ما برای آموزش به مربی‎های خود دعوت کنند.»

پرورش ذهن کودکان روی چرتکه

گفتنی است؛ این مسابقات سال گذشته (۲۰۲۰) برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و نبود زیرساخت ‎های لازم برای برگزاری مجازی آن برگزار نشد و اگر شیوه‌نامه‎های بهداشتی اجازه دهند، مسابقات ۲۰۲۱ آذرماه با میزبانی ایران برگزار می‎شود.

چرا توانایی محاسبات ذهنی مهم است؟

شروع آموزش محاسبات ذهنی به کودکان، اثرات محسوس و نامحسوسی به‎همراه دارد و خانواده‎ها در کوتاه‎مدت و بلندمدت شاهد اثرات آن خواهند بود. اثر محسوس آن، افزایش توانایی بچه‎ها در انجام سریع محاسبات (نه لزوما مسائل ریاضی) است، زیرا فارغ از اینکه بچه‎ها در آینده چه شغلی را انتخاب کنند، همیشه به محاسبات نیاز دارند. اما اثری که مجموعه کودکان هوشمند به‎دنبال آن است و نتیجه آن را در قبولی دانش‎آموزان در مدارس خاص (مثل سمپاد) شاهد بوده است، پرورش نیمکره راست مغز دانش‎آموزان است.

مدیرعامل مجموعه بین‎المللی کودکان هوشمند می‎افزاید:«از آنجا که تکنیک اصلی در آموزش محاسبات ذهنی، تصویرسازی است، نیمکره راست مغز کودکان فعال خواهد شد و هوش فضایی قوی‎تری خواهند داشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۹۵درصد افراد بیشتر از نیمکره چپ مغز خود استفاده می‎کنند؛ در حالیکه فعال شدن هر دو نیم‎کره مغز در افزایش اعتمادبه‎نفس، تمرکز، حافظه و سرعت عمل در تصمیم‎گیری و تفکر بسیار موثر است.»

فرزندانی باهوش، با بسته هوش طلایی

بخش تحقیق و توسعه مجموعه کودکان هوشمند پس از راه‎اندازی دوره آموزش چرتکه به‎دنبال پر کردن خلأهای آموزشی برای رده سنی کودکان و پرورش ذهن آنها، بسته آموزشی جدیدی را بانام «هوش طلایی» طراحی کرد. این بسته به‎صورت خودآموز، شامل کتاب و ابزار کمک‌آموزشی برای کودکان طراحی‌شده است و کودکان برای حل مسائل با بازی، از ابزار کمک‌آموزشی آن استفاده می‎کنند.

ترنج، معلم خصوصی در دسترس

در خبرها خوانده‌ایم که از زمان شروع آموزش‎های مجازی مدارس، چند صدهزار دانش‎آموز به‏دلیل نداشتن گوشی هوشمند از آموزش بازمانده‎اند. مجموعه کودکان هوشمند، برای این دسته از دانش‎آموزان، چهار درس ریاضی، علوم، فارسی و نگارش از کلاس اول تا ششم دبستان را به‎صورت محتوای الکترونیک با گرافیک عالی آماده کرده و با مذاکراتی که با کمیته امداد امام خمینی داشته است، این محتواها به‎زودی در تبلت‎های دانش‎آموزان مناطق محروم نصب خواهند شد. به‎علاوه این آموزش‎ها بانام برند «ترنج» برای تمام دانش‎آموزان به‎صورت سی‌دی و کتابچه نمونه سوال، در دسترس است و باکیفیت بهتر نسبت به محصولات مشابه، فقط یک‌پنجم آنها قیمت‏گذاری شده است.

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها