آشنایی با شیشه بالکن و انواع آن
کد خبر: ۱۳۰۳۰۹۳

همان‌طور که احتمالاً شما نیز حدس می‌زنید، اکثریت مردم، بالکن را جدا از خانه خود می‌دانند و به دلیل نداشتن زمان چندان به‌ظاهر آن اهمیتی نمی‌دهند؛ اما شما باید بدانید که بالکن بخشی از ساختمان محسوب می‌شود که مساحت آن در متراژ ساخت محاسبه می‌شود؛ بنابراین وجود یک بالکن زیبا و مجهز بخصوص اگر از نوع شیشه‌ای باشد می‌تواند تأثیر بسیار زیادی روی قیمت ملک شما بگذارد.

در همین راستا ما در سازه افزار این بار با نوشتاری در حوزه‌ آشنایی با شیشه بالکن و لیست قیمت آن در کنار ارائه لیست تأمین‌کننده‌های انواع بالکن شیشه‌ای در کنار شما عزیزان هستیم تا شما را با این نوع از محصولات بهتر و بیشتر آشنا کنیم؛ بنابراین با ما همراه باشید تا بیشتر بدانید.

لیست قیمت انواع شیشه بالکن

اهمیت بالکن‌های شیشه‌ای در ساختمان

شیشه بالکن ابزاری است برای جداسازی فضاهای داخلی ساختمان از فضای خارجی خانه می‌باشد و با استفاده از آن می‌توان نمای ساختمان را زیباتر و درعین‌حال مدرن‌تر نمود.

درواقع عموماً در فصول سرد سال استفاده از فضای بالکن امکان‌پذیر نبوده و بعضاً این فضاها تا مدت زیادی بلااستفاده باقی می‌مانند؛ اما با استفاده از یک بالکن شیشه‌ای باکیفیت می‌توان از فضای بالکن نیز استفاده کرد.

همچنین با نصب شیشه بالکنی می‌توان یک فضای امن خصوصی همراه با مبلمان مناسب ایجاد کرده و موجب اضافه شدن یک بخش به سایر فضاهای ساختمان و دسترسی‌های بیشتر در محیط شود؛ بنابراین این موضوع در منازل کوچک با متراژ پایین یک ایده مناسب برای گسترش فضا است.

همچنین وجود بالکن‌ها یا تراس‌های شیشه‌ای علاوه بر ایجاد دید و چسشم اندازی بهتر موجب ورود نور طبیعی و به‌دوراز اشعه مضر خورشید می‌شود.

آشنایی با انواع شیشه بالکن

به‌طورکلی برای بالکن شیشه‌ای معمولاً از دو نوع شیشه استفاده می‌شود که شامل:

استفاده از شیشه‌های لمینت

جالب است بدانید که این نوع از شیشه‌ها قابلیت انتقال صدا با فرکانس بالا را کاهش داده و در کنار آن تا ۹۷ درصد اشعه یو وی یا ماورا بنفش را مسدود می‌کنند.

همچنین باید اذعان نمود که شیشه‌های لمینت حرارت دیده بوده و از مقاومت مناسبی نیز در تراس خانه برخوردار می‌باشند.

استفاده از شیشه‌های سکوریت

به‌طورکلی این نوع شیشه‌ها در مقایسه با شیشه خام با ضخامت یکسان دارای مقاومت بیشتری در مقابل و برای استفاده در بالکن بسیار مناسب می‌باشند.

همچنین شیشه‌های سکوریت عایق انرژی و مانع ورود گردوغبار و رطوبت به محیط داخل می‌شوند. همچنین این نوع از شیشه‌ها دارای کاربری در کلیه سطوح اعم از سازه‌های اداری، خانگی، ورزشی و تجاری دارند.

بیشتر بخوانید: بانک اطلاعات ساختمان

انواع بالکن‌ شیشه‌ای

شیشه بالکن را می‌توان در مدل‌های متفاوت نصب و اجرا نمود که یکی از پرطرفدارترین آن شیشه تاشو بالکنی است.

شیشه بالکن تاشو یک ایده نو برای منازل و واحدهای مسکونی بوده و می‌توان با نصب شیشه تاشو که تمامی فضای بالکن را پوشش می‌دهد فضایی دل‌نشین برای ساختمان ایجاد نمود.

همچنین شیشه‌های مورداستفاده در بالکن‌ها از انواع مختلفی ساخته می‌شوند که در این بخش به بررسی کامل هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم.

۱. شیشه بالکن قاب‌دار (فریم دار)

جالب است بدانید که برای نصب این نوع از شیشه بالکن معمولاً فریم‌ها و یا قاب‌هایی از جنس آلومینیومی استفاده می‌شوند که در زمان اجرای آن استحکام آن را بالابرده و درنتیجه امنیت و آرامش خاطر در استفاده از این محصول را به شما هدیه می‌دهد.

لازم به ذکر است که اگر تراس شما از آن دسته تراس‌هایی باشد که مساحت زیادی را اشغال کرده است، بهترین انتخابی که می‌توانید برای نصب شیشه‌های مخصوص بالکن داشته باشید استفاده از شیشه‌های فریم دار است.

۲. شیشه بالکن بدون قاب (فریم)

این نوع شیشه‌ها به‌طور کامل سطح مابین دیواره‌ها را می‌پوشاند و دید و چشم‌اندازی کامل و بی‌نظیری را به فضای ویلا و یا ساختمان می‌دهند.

درواقع این شیشه‌ها می‌توانند به دیواره و یا سقف اتصال یابند، اما هیچ تخریبی در نما یا دیوارها ایجاد نمی‌کنند.

لازم به ذکر است که قطر شیشه‌های بدون قاب معمولاً بین هشت تا ده میلی‌متر بوده و بدین شکل شیشه دیدی وسیع و بدون مزاحمت را ایجاد می‌کند.

۳. شیشه‌های ریلی

شیشه بالکن ریلی تاشو به علت استفاده راحت و آسان به‌عنوان یک محافظ برای تراس استفاده می‌شود. به علت تاشو بودن بالکن شیشه‌ای می‌توان به‌راحتی آن را در مواقعی که نیاز نداریم به‌طور کامل در کنار دیوار جمع کنیم.

به‌طورکلی با استفاده از پنل‌های ریلی، شیشه بالکن می‌تواند بدون هیچ نگه‌دارنده‌ عمودی نصب شود. درواقع اگر بخواهیم با کمک ریل‌های عمودی آن‌ها را نصب کنیم، معمولاً ریل را در فاصله‌های کم، تقریباً در حدود یک یا دو متر، قرار می‌دهیم.

مزیت استفاده از شیشه بالکن ریلی این است که به‌راحتی در یک‌طرف جمع شده و به‌راحتی نیز تمیز می‌شوند.

همچنین نصب شیشه‌های ریلی روکار بوده و هیچ‌گونه تخریبی در نمای ساختمان و یا دیوارها ایجاد نمی‌کند.

از دیگر نکات در باب استفاده از این محصول نیز وجود فضای کافی برای حرکت و جمع‌کردن شیشه‌های بالکن است.

آشنایی با بالکن‌های شیشه‌ای گرد

بالکن شیشه‌ای گرد به‌عنوان یک بالکن لوکس برای ساختمان‌های مجلل به کار می‌رود. چراکه در نصب تراس شیشه‌ای گرد از شیشه خم استفاده‌شده که این محصول طی فرایند مقاوم‌سازی، تبدیل به شیشه سکوریت می‌شود.

درواقع عملیات خم کردن شیشه در خلال این فرایند یعنی سکوریت سازی انجام و طبیعتاً قیمت این نوع از بالکن‌ها به همراه چنین شیشه‌هایی از نوع مسطح آن بیشتر می‌باشد.

به‌طورکلی بالکن شیشه‌ای گرد به‌راحتی با سایر المان‌ها و عناصر منحنی در نما و دکوراسیون خانه هماهنگ می‌شود.

همچنین استفاده از شیشه منحنی و دایره‌ای شکل علاوه بر زیبایی، تحمل وزن و استحکام بیشتری نسبت به انواع مسطح شیشه دارد.

تکنولوژی‌های جدید در شیشه‌های بالکن‌ها

جالب است بدانید که امروزه نوع جدیدی از شیشه‌ها با نام شیشه‌های «خود تمیز کن» طراحی‌شده‌اند که به‌محض تماس با آب باران یا هر نوع لکه‌ای تمیز می‌شوند و خود قادر به پاک کردن رد لکه‌ها می‌باشند.

به‌طورکلی این نوع از شیشه‌ها در دو نوع بیوشیمیایی و یا پوشش هیدروفوب به بازار عرضه‌شده و مورداستفاده قرار می‌گیرند.

مزیت‌های استفاده از بالکن شیشه‌ای

به‌طورکلی استفاده از چنین چیدمان مدرنی با مزایای بسیاری همراه است که ازجمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که شامل:

تاشو بودن و جمع‌کردن آن در صورت عدم نیاز در هر حالتی
راحتی در تمیزکاری و رفع آلودگی‌ها در دو سمت شیشه تاشو
اضافه شدن فضای تراس به فضای خانه و درنتیجه افزایش مساحت آن
عدم نفوذ گردوغبار، سرما، گرما، برف، باران و آلودگی‌های هوا به داخل منزل
عایق بودن در برابر صوت، گرما، سرما و نفوذ آب ناشی از بارندگی به داخل تراس
جلوگیری از هدر رفت انرژی در فصل‌های مختلف سال
امکان پرورش انواع گل و گیاه آپارتمانی در فصول سرد سال
ایجاد یک فضای نشیمن خصوصی در تراس شیشه‌ای

امنیت بالا در استفاده و کاربری، چراکه این نوع از شیشه‌ها معمولاً از نوع سکوریت بوده و از در صورت شکستگی خطرات شیشه‌های معمولی را ندارند. از طرفی شیشه‌های سکوریت به‌شدت مقاوم می‌باشند.

سفارش و خرید انواع شیشه بالکن

به یاد داشته باشید که برای یک خرید رضایت‌بخش و موفق نیاز است تا اطلاعات این مقاله را به‌خوبی به ذهن سپرده و سپس شیشه تراس مدنظرتان را انتخاب و سفارش خود را به تأمین‌کننده‌های موردنظر ارائه دهید.

همچنین لازم به ذکر است که بعدازاینکه نوع شیشه تراس خود را انتخاب نمودید باید به اندازه‌گیری دقیق محیط موردنظر برای نصب شیشه بالکن پرداخته و پس از خرید آن را توسط متخصصین امر نصب نمایید.

قیمت انواع شیشه بالکن

همان‌طور که میدانید ابعاد تراس‌ها در ساختمان‌های مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و به همین علت قیمت ساخت بالکن شیشه‌ای در ساختمان‌های مختلف نیز طبیعتاً با یکدیگر متفاوت است؛ اما به یاد داشته باشید که ایجاد تراس‌های مدرن در ساختمان موجب افزایش قیمت و ارزش ملک شما می‌شود، بنابراین هزینه برای آن با برگشت سرمایه همراه است.

همان‌طور که قبلاً نیز در این نوشتار اشاره کردیم بالکن تاشو به دلیل ویژگی‌های فراوان یک گزینه بسیار مناسب برای انتخاب بوده و همچنین با توجه به کارایی شیشه بالکن، قیمت آن نیز مقرون‌به‌صرفه است. از طرف دیگر قیمت بالکن شیشه‌ای بستگی به نوع شیشه مصرفی در آن نیز دارد.

شیشه‌های سکوریت شده ازنظر کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند و در قیمت بالکن شیشه‌ای تأثیرگذارند.

از دیگر مواردی که در تعیین قیمت انواع تراس شیشه‌ای نقش دارد، پروفیل نصب‌شده بر آن می‌باشد.

به‌طورکلی یراق‌آلات به‌کاررفته در بالکن شیشه‌ای نیز قیمت‌های مختلفی با توجه به کیفیتشان تفاوت داشته و مسلماً عاملی برای افزایش و یا کاهش قیمت‌ها در این نوع از محصولات می‌باشد.

در پایان نیز پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید شیشه بالکن و یراق‌آلات مربوط به آن حتماً به کیفیت و مرغوبیت این قطعات توجه داشته باشید چراکه در صورت استفاده از قطعات و تجهیزات نامرغوب در آینده ناچار به تعویض موارد نصب‌شده و صرف هزینه‌ی بیشتر خواهید شد.

سخن آخر

همان‌طور که مثل همیشه با سازه افزار همراه بودید این بار نیز با مقاله‌ای دیگر در حوزه ساخت‌وساز در خدمت شما بودیم که امیدواریم مفید واقع‌شده باشد.

درواقع ما در این نوشتار علاوه بر توضیح درباره‌ی اهمیت استفاده از بالکن‌های شیشه‌ای در کنار مزایای آن از خرید انواع بالکن شیشه‌ای و عوامل مؤثر بر قیمت آن نیز سخن گفتیم که امیدواریم برای شما کارا بوده باشد؛ بنابراین بار دیگر از همراهی شما عزیزان با سازه افزار سپاس‌گزاریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها