این‌که تلویزیون بخش‌هایی از دیدار اهالی فرهنگ و هنر با رهبری را منتشر کرده خیلی خوب است چون معلوم می‌کند برخلاف ادعای برخی مدیران، رهبری مخالف تصمیماتی است که به ضرر اهالی فرهنگ است.
کد خبر: ۱۳۰۱۸۷۲

این‌که عموم مردم بتوانند ببینند در جلسات مستقیم رهبری با اقشار مختلف فرهنگی چه می‌گذرد بسیار کمک می‌کند به این‌که هم دانش عمومی درباره شخصیت رهبری افزایش یابد و هم مشخص شود چقدر رهبرمان منعطف و اهل تعامل هستند.

این روحیه رهبری باید توسط تمام مدیران مملکتی الگو قرار گیرد یعنی باید تمام مدیران دولتی بروند به سمت گفت‌وگو و تعامل با مردم و این‌طور نباشد که در ظاهر بگویند مردم ارباب آنها هستند و در عمل خلافش رفتار شود.

کم نداریم مدیرانی را که با وجود بی‌تجربگی در حیطه کاری خویش حتی به سمت تعامل با ارباب‌ رجوع هم نمی‌روند و به‌خصوص در حیطه فرهنگ و هنر بارها با چنین مدیرانی روبه‌رو بوده‌ایم.

کار خوب تلویزیون در پخش دیدارهای رهبری دیگر جای هرگونه بهانه را بر مدیران فرهنگ و هنر می‌بندد که بی‌دلیل تصمیمات غلط خود را به بالادست نسبت ندهند. وقتی رهبری با شفافیت می‌گویند شوخی‌های انتقادی ایرادی ندارد این باید به الگوی تمام زیردستان بدل شود.

هنوز هم کم نداریم مدیرانی را که نقدهای آثار مستند یا داستانی را حتی اگر طنز باشد برنمی‌تابند و آنقدر محصولات را سانسور می‌کنند که چیزی از اثر نمی‌ماند درحالی که اگر مطابق نگاه رحمانی رهبری رفتار شود هم نقد هنری اعتلا می‌یابد و هم ارتباط مخاطبان با آثار بیشتر می‌شود.

رضا برجی - مستندساز / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها